دانلود و خرید کتاب پرورش زنبور عسل تیمور تنها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پرورش زنبور عسل

کتاب حاضر درباره «پرورش زنبور عسل» به قلم دکتر‌ها تیمور تنهاقزلی، مختار فتحی و احمد بغدادی نوشته شده است. در این کتاب علاقه‌مندان به رشته زنبورداری می‌توانند با نکات مفید و کاربردی پرورش این حشره سودمند آشنا شوند. آشنایی با ساختمان بدن زنبور عسل، زیست‌شناسی زنبور عسل، رفتارشناسی زنبور عسل، تغذیه این حشره، تنش‌های محیطی مختلف در زندگی این موجود و بیماری‌ها و آفات زنبور عسل از نکااتی است که در این کتاب آمده است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۸۶۵۹۵
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

عالیه

Isa Yazdankarimi
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

به نام خدا با سلام از نظر این کتاب جهت اطلاعات عمومی و شروع آشنایی با زنبور عسل جهت عموم مناسب است اما با توجه به ناشر که دانشگاهی می باشد کتاب مناسبی جهت استفاده دانشجویی رشته ی مربوطه اصلا نیست

- بیشتر
amiirali_h_e_13
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

عالییییییسسسسسسس

Amirhosan Moradpoor
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

صوتیه؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۵)
جثهٔ زنبور نر، پهن‌تر و بزرگ‌تر از زنبور کارگر، و بدنش پوشیده از مو است، هنگام پرواز صدای بال‌های زنبور نر، بیشتر از زنبورهای کارگر است. زنبور نر فاقد نیش است و قادر به جمع‌آوری گرده و نوش نیست، در کار کندو نیز دخالتی ندارد و حتی در خوردن غذا باید کارگرها به او کمک کنند و چنانچه او را از کارگرها جدا کنیم، به زودی از بین خواهد رفت. تنها وظیفهٔ زنبور نر، جفت‌گیری با ملکه‌های جوان است
هدی✌
نیش زنبورها مثل قلاب ماهیگیری دارای ۱۵-۱۶ عدد خار وارونه است
هدی✌
زنبور عسل، حشره‌ای وفادار به گل است تا زمانی که در طبیعت اطراف کندو، گرده‌افشانی یک نوع گل را تمام نکرده باشد، روی گل گیاه دیگری نمی‌نشیند و این کار باعث می‌شود گرده‌افشانی گیاهان را کامل انجام‌دهد.
هدی✌
یک غده، زیر آروارهٔ زنبورها دیده‌می‌شود که در کارگرها بسیار کوچک و غیرفعال، و برعکس، در ملکه بسیار بزرگ و فعال است. ماده‌ای معطر یا فرمون به وسیلهٔ این غده ترشح می‌شود که با بوی ویژهٔ خود باعث شناختن و تشخیص ملکه، از سایر زنبورها می‌شود. همین بو در کندو پخش، و باعث ایجاد نظم در داخل آن و همچنین عقیم‌ماندن تخمدان‌های کارگرها می‌شود. هرگاه ملکه این ماده را ترشح نکند یا ملکه به‌دلیلی تلف شود یا سرانجام چنانچه به عمد، از کندو برداشته‌شود، پس از تقریباً نیم‌ساعت به علت تمام‌شدن بوی مزبور، نظم داخلی جمعیت به کلی به هم می‌ریزد و زنبورها در نزدیکی سوراخ در جست‌وجوی ملکه دیوانه‌وار به این‌سو و آن‌سو پرواز می‌کنند. اگر در این موقع گوشتان را به جدار کندو نزدیک کنید، صدایی شبیه به صدای گریه می‌شنوید که در اصطلاح می‌گویند، جمعیت در حال گریه‌کردن است.
هدی✌
در انتهای شکم، مخرجی برای دفع مدفوع دیده‌می‌شود و از راه همین مخرج، زنبور قادر است خاری را که در داخل بدنش جای دارد، خارج کرده، نیش بزند.
هدی✌
شش عدد پا که جفت عقب آن، دارای حفره‌هایی به نام سبد است و زنبور عسل در دوران فعالیت خود، گرده‌های گل را در آن پُر، و با خود به کندو حمل می‌کند. اندازهٔ این سبدها در زنبورهای کارگر بزرگ‌تر از نرهاست.
هدی✌
بزرگی چشم‌ها وسیله‌ای است که زنبوردار به کمک آن، به راحتی می‌تواند، زنبور نر را از کارگر تشخیص دهد، زیرا چشم‌های زنبور نر، بزرگ‌تر است و از عقب سر، به هم متصل‌می‌شود، ولی در زنبور کارگر و ملکه به هم متصل نمی‌شود.
هدی✌
لازم است زنبوردار در عمل تعویض ملکه پیش‌دستی، و ملکه را تعویض کند.
کاربر ۲۸۸۳۱۶۸
برای اینکه جفت‌گیری ملکه با قوی‌ترین نرها صورت بگیرد و همچنین برای جلوگیری از آمیزش خویشاوندی، جفت‌گیری ملکه، هرگز در کندو صورت نمی‌گیرد و ملکه همیشه در هوای آزاد و در محل تجمع نرها، اقدام به جفت‌گیری می‌کند
کاربر ۲۸۸۳۱۶۸
مشخصهٔ ملکهٔ باکره این است که روی شان‌ها، بال‌هایش را دائماً به حالت پرواز درمی‌آورد و به محض تلاش زنبوردار برای گرفتن آن از روی شان، پرواز می‌کند، درصورتی‌که ملکهٔ بارور، همیشه روی شان‌ها راه می‌رود و تمایل به پرواز ندارد.
کاربر ۲۸۸۳۱۶۸

حجم

۶۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۶۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۷۲۵
تومان