دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم) علی ذوعلم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم) اثر علی ذوعلم

کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم)

نویسنده:علی ذوعلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم)

انقلاب اسلامی دفتر بیست و پنجم از مجموعه چلچراغ حکمت کانون اندیشه جوان است. این مجموعه، اندیشه‌ها و نظریات استاد شهید، مرتضی مطهری را برای نسل جوان مشتاق به اندیشه‌های این مرد بزرگ گردآوری کرده است.

علامه شهید مرتضی مطهری، به‌عنوان یک چارچوب فکری جامع، معتدل، سالم، عقلانی و قوام‌بخش، می‌تواند جوان امروز و فردای ما را به مسیری مطمئن رهنمون سازد. اصالت، خلاقیت، انصاف، اتقان، رسایی قلم، روانی متن، پاسخ به نیازهای زمانه، ارائهٔ یک منظومه فکری منسجم، نقد منصفانه و دفاع قاطعانه از یافته‌ها و مواضع فکری خویش، از شاخصه‌هایی است که اندیشه‌های علامهٔ شهید را دوام و جلا بخشیده است.

درباره مجموعه چلچراغ حکمت

در مجموعه چلچراغ حکمت که هر جلدش به یکی از اندیشه‌های استاد مطهری می‌پردازد کوشش شده است هر کتاب به تنهایی یک موضوع مستقل را دنبال کند؛ اصل بر به‌گزینی باشد و دیدگاه استاد به‌صورت موضوعی، از تمام آثار مکتوب و همچنین یادداشت‌های منتشر شده، چکیده‌سازی شود؛ دخل و تصرف نگارنده در حد گردآوری، اقتباس، تلخیص، تلفیق و تنظیم مطالب، در ساختاری مشخص و با یک فصل‌بندی نو و جذاب باشد؛ رعایت امانت و حفظ اصالت قلم و بیان استاد، محور تدوین هر اثر قرار بگیرد؛ برای اتقان و اعتبار اثر, همهٔ مطالب به آثار مکتوب شهید مطهری مستند شود و در پاورقی‌ها, خواننده بر حسب مورد به مجموعهٔ آثار، یادداشت‌ها و یا آثار مستقل استاد ارجاع داده شود؛ توضیحات نگارنده، جدای از متن و در مقدمه یا پس‌گفتار ارائه شود.

مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت برای چه کسانی مناسب است

مخاطبان این مجموعه کتاب‌ها همان‌طور که در پیشگفتار این مجموعه آمده، نسل جوان حقیقت‌جو و پرسشگر امروزی است.

جملاتی از کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم) در مجموعه چلچراغ حکمت

«انقلاب» در لغت، به معنای زیر و رو شدن، پشت و رو شدن یا دگر شدن است. قرآن مجید این کلمه را به معنای برگشتن داخلی یک شیء، یعنی عوض شدن جهت رو و پشت، به کار برده است.

انقلاب اگرچه از باب انفعال است و به معنای نوعی شدن، اما در اصطلاح جامعه‌شناسانه در موردی به کار می‌رود که یک عمل ارادی در آن دخیل باشد. به علاوه جزء دیگری هم در مفهوم این کلمه هست و آن تقدس و تعالی است. دربارهٔ جامعه‌ای که از کمال به‌سوی نقص و سقوط حرکت کند، لغت انقلاب به کار نمی‌رود. سومین عنصری که در اصطلاح انقلاب به تعبیر امروزی وجود دارد، عنصر نفی و انکار است. به این ترتیب، انقلاب عبارت است از: وضعی را با ارادهٔ خود خراب کردن برای رسیدن به وضعی بهتر. به بیان دیگر، انقلاب عبارت است از طغیان و عصیان مردم بر نظم حاکم موجود برای ایجاد نظمی مطلوب، و بر خلاف کودتا، ماهیت مردمی دارد و با تکیه بر اکثریت افراد یک ملت که از وضع موجود ناراضی و خشمگین‌اند، تحقق می‌یابد.

دو رکن اساسی در هر انقلاب وجود دارد: نارضایی و خشم از وضع موجود؛ و آرمان یک وضع مطلوب. بنابراین، هر انقلابی دو جنبه دارد: جنبهٔ ویران‌کنندگی و جنبه سازندگی که مشخص می‌کند جامعهٔ آینده چگونه و براساس چه الگویی باید ساخته شود. 

فهرست کتاب انقلاب اسلامی (دفتر بیست و پنجم)

پیشگفتار

درآمد

مقدمه

فصل اول: انقلاب، اصلاح و عرصه‌های آن

فصل دوم: ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران

فصل سوم: عوامل و نتایج انقلاب

فصل چهارم: آینده انقلاب

پیوست‌ها

برای مطالعهٔ بیشتر

کتابنامه

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان