دانلود و خرید کتاب دختری کنار شط؛ زندگی و خاطرات شهید مریم فرهانیان عبدالرضا سالمی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختری کنار شط؛ زندگی و خاطرات شهید مریم فرهانیان اثر عبدالرضا سالمی‌نژاد

کتاب دختری کنار شط؛ زندگی و خاطرات شهید مریم فرهانیان

انتشارات:فاتحان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختری کنار شط؛ زندگی و خاطرات شهید مریم فرهانیان

«دختری کنار شط» زندگی و خاطرات شهید دفاع مقدس، مریم فرهانیان، نوشته عبدالرضا سالمی‌نژاد است. «ارتباطات مهدی با انقلابیون شهر روز به روز بیشتر و بیشتر می شد و او هر روز اعلامیه های جدید از حضرت امام خمینی که در عراق تبعید بود را به خانه می آورد. مهدی چیزهای زیادی در باره حضرت امام به مریم گفته بود. مهدی هر بار اعلامیه ها را به مریم می داد و از او می خواست که او آن ها را به خانم جوشی که از خواهران انقلابی آبادان بود برساند. مریم آموخته بود که این کار را باید با کمال احتیاط انجام دهد و اگر نیروهای اطلاعاتی رژیم (ساواک) متوجه حرکت او شوند، علاوه بر خود، مهدی، خانم جوشی و دیگر انقلابیون دستگیر می شوند. با ورود مریم به شبکه پخش اعلامیه از عراق تا شهرها و کوچه ها و حتی روستاهای کشور، مریم نیز عملا وارد فعالیت های انقلابی شده بود و این چیزی بود که مهدی تعمداً به آن دست زده بود. مهدی با شناخت کاملی که از روحیات، جسارت و توانمندی های مریم داشت، تصمیم گرفته بود که او را نیز وارد فعالیت های انقلابی نماید. مریم مهدی را یک انقلابی به تمام معنا می دانست. نه اینکه چون او برادرش بود بخواهد بزرگنمایی کند، اما هر چه در احوال یک انقلابی سیر می کرد و مطالعه می نمود به این مسئله بیشتر واقف می شد. مهدی هم با سواد و نجیب بود و هم شجاع و معتقد. او عمیقاً خود را متخلق به همان اخلاق و رفتار و اندیشه ای نمود که مهدی دارایش بود.»

نظرات کاربران

شهید مریم فرهانیان
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

شهید مریم فرهانیان نماد رشادت دختر ایرانیه...خیلی خوبه دخترخانم ها با این الگو آشنا بشن

s.latifi
۱۳۹۸/۰۵/۰۲

عالیه

حسن فرهانیان
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

شهیده مریم و مهدی پسرودختر عموهای پدرم خیلی با وجود میجنگیدند و حیف که ندیدمشون

بانو
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

خیلی خوب بود واقعا که می ارزه

کتاب
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

در جایی نام این کتاب و خلاصه‌ای از زندگی این شهید رو خوانده بودم اما فکر نمی‌کردم این کتاب اینقدر خوب باشه البته ویراستاری کتاب میتونست بهتر باشه

کاربر 4694316
۱۴۰۱/۰۵/۰۱

این کتاب و سایر کتابهای خاطرات شهدا از بهترین هایی هستند که می توان برای داشتن زندگی خوب و با سعادت باید مطالعه کرد و این برای من حس خوبی بود که وقتی این کتاب را می خوانم همسن این شهید

- بیشتر
کاربر ۲۶۹۸۲۴۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

عالیه من عاشقش هستم

MsmAzm
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

متن کتاب اصلا روان نیست. صرفا یک سری گفتگو رو پیاده کرده بدون در نظر گرفتن سیر تاریخی یا حتی حذف مطالب تکراری اصلا نتونستم تا آخر ادامه ش بدم

j.ebtehaj
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

در جاهایی از متن، از کلمه تقید و مقید خیلی استفاده شده شده است مثلا در دو سه صفحه از کتاب پشت سرهم از این کلمات استفاده شده، بطوریکه توی ذوق میزند ( آنجا که دختران و پسران از پدرشان

- بیشتر
بسیار بسیار عالی
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

بنظرم باید این کتاب رو دوبار خوند ..‌‌ فوق العاده فوق العاده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
او با خود تصمیم گرفت که به هیچ یک از زخارف دنیا، دلبستگی نشان ندهد. این کار را یک تمرین خودسازی بر می شمرد. مریم آنقدر در این کار از خود مراقبت نموده بود که حتی به ابتدائی ترین وسایل، دلبستگی نشان نمی داد. اعتقاد داشت دل کندن از دنیا همیشه از چیزهای کوچک شروع می شود. برای اینکه این خصوصیت اخلاقی، دوستانش به اشتباه نیفتند، عموماً پاسخ می داد علاقه داشتن با دلبستگی دو چیز از هم جداست. نه اینکه من به چیزی علاقه نداشته باشم و یا حداقل بی تفاوت باشم بلکه همواره سعی می کنم به آنچه که دوست دارم، دلبسته نشوم.
کتاب
قرآن بخوانید، زیرا قرآن تمام دستورات زندگی را به شما می گوید. نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم همین طور. مادر! اگر من سعادت شهادت را داشتم و شهید شدم، اصلا ناراحت نباش. ما همه امانت هستیم و همه ما از دنیا می رویم، زیرا این دنیا آزماشگاهی است که خداوند بندگان خود را در آن، مورد آزمایش قرار می دهد. این ما هستیم که باید سعی کنیم و از این امتحان که بالاترین امتحان هاست سربلند بیرون بیاییم و در قیامت پیش خدا سرافکنده نباشیم. یادم هست که در آخرین جلسه گفتگویی که با برادر شهیدم داشتم. درباره معاد برایم صحبت می کرد و می گفت: «در فکر آخرت باشید.» و بعد از این جلسه بود که مقام شهادت را به دست آورد. از صمیم قلب به او تبریک می گویم و از خدا می خواهم صداقتی همانند شهیدان به من عطا کند و سعادت این را بدهد که تنها و تنها در راه او قدم برداریم و برای رضای او کار کنیم. شهید کسی است که به آخرین مرحله کمال خود رسیده است و راهش را با آگاهی، ایمان و خلوص می پیماید و همیشه پیروز و جاوید است.
قریشی
اعتقادی راسخ به اخلاص در کارها، همواره او را در وسعتی از خدمت قرار داده بود که خداوند را ناظر اعمال خود می دید. مثال مسافری را می مانست که از قافله ای عقب مانده باشد. او با این دیدگاه تلاش می نمود حداکثر استفاده را از زمان برده و در کوتاه مدت، خدماتی فراوان را به انجام برساند.
کتاب
مهدی معتقد بود که ابتدا باید باورهای قلبی و بنیاد های فکری تقویت شود و سپس وارد فعالیت های سیاسی – انقلابی شد. چرا که اگر یک انقلابی نتواند زیر شکنجه های ساواک دوام بیاورد، می تواند ضربه سهمگینی به انقلاب و نیروهای آن وارد آورد. از طرفی خطر کردن در این مسیر پر فراز و نشیب که ناملایمات و سختی های فراوانی را در پیش رو دارد، انگیزه ای قوی و متصل به قدرت الهی نیاز دارد. مهدی ابتدا ترجیح داد که اعضا مشتاق خانواده مثل مریم، فاطمه، عقیله، رساله و علی را با مطالعه کتب مذهبی و انقلابی آشنا نماید. او هر بار کتاب تازه ای که آن روزها جزء کتب ممنوعه بحساب می آمد را به خانه می آورد و زمینه مطالعه آن را بین خواهران و برادران فراهم می آورد. از دیگر ابتکارات مهدی، برگزاری جلسه بحث و گفتگو بر روی آموزه هایی بود که از مطالعه همان کتب بدست می آمد.
سما
به ولایت فقیه ارج بنهیم و بدانیم که الان امام خمینی بر ما ولایت دارد و بدانیم تنها در این صورت، در دنیا و آخرت موفق می شویم که با یکدیگر صمیمی باشیم. یار و رفیق همدیگر باشیم و با دشمن مقابله کنیم. چه دشمنانی که در درون ما هستند، چه دشمنانی بیرونی. من هم مانند برادر شهیدم (مهدی) هر چه یادم آمد نوشتم و اگر در گفتارم اشتباهی هست، به بزرگی خودتان ببخشید. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته مریم فرهانیان
قریشی
«وصیتم را با نام خدا، این بزرگ ترین بزرگ ها، این یگانه مطلق، این فریاد رس مستضعفان، این در هم کوبنده کاخ ستمگران و یزیدیان، این منجی حق و عدالت، این فرستاده قرآن، این شنونده غم ها، این مشکل گشای دردها و... شروع می کنم. اول از هر چیز از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، به اندازه فهم خودم و وظایفی که بر دوش داریم بگویم. انقلابی که با دادن خون هزاران شهید و هزاران معلول به اولین مرحله پیروزی خود رسید. انقلابی که مردم در آن، اسلام را، این کامل ترین دین را مبنای کار خود قرار دادند و از آن الهام گرفتند و وحدتی را که به دست آورده بودند، با توجه به دین اسلام و رهبری قاطع امام آن را حفظ کردند. قدر این رهبر را بدانید و همواره پشت سر او باشید. از امام پیروی کنید.
قریشی
قله را که فتح می کردیم، پرچم الله اکبر را روی آن نصب می کردیم. معمولاً در این اردوها صعودمان سه روز طول می کشید ولی برگشتمان چیزی در حدود یک صبح تا عصر بود. یکی از اهداف آقای مطهر این بود که به ما بگوید، صعود چقدر سخت و سقوط چقدر آسان است و زندگی هم از چنین قانونی پیروی می کند.
📚☕
مریم هم خیلی روزه می گرفت. وقتی می پرسیدند: چرا این کار را می کنی؟ گفته بود: می خواهم خودم پیشاپیش برای خودم خیرات بفرستم. ۵»
حُسنیه'
مریم هم خیلی روزه می گرفت. وقتی می پرسیدند: چرا این کار را می کنی؟ گفته بود: می خواهم خودم پیشاپیش برای خودم خیرات بفرستم. ۵»
hanane sadat
به پیام ها و فرمان ها و دستورات اسلامی امام توجه کنید و سعی کنید که از هر کلمه امام درس بگیرید. امام را تنها نگذارید، این هوای نفسی را که امام از آن صحبت و سعی می کند که آن را از وجود ما بزداید، شما هم سعی کنید که در این راه موفق شوید. سعی کنید خود را بشناسید که اگر خود را بشناسید خدا را شناخته اید. در هیچ کاری خدا را از یاد نبرید. همواره به یاد خدا باشید و با هم به مهربانی رفتار کنید. امام زمان را از یاد نبرید. همواره در فکر امام زمان باشید. همواره در راه اسلام باشید و برای تحقق بخشیدن به آرمان اسلام بکوشید و به قدرت الهی توجه داشته باشید که بالاتر و با عظمت تر از تمام قدرت هاست. هیچ وقت قدرت خدا را از یاد نبرید و سعی کنید که هر چه بهتر تزکیه نفس کنید. چیزی را که امام این قدر درباره اش تکیه می کنند که تزکیه نفس کنید و در بین خطراتی که ما را تهدید می کند، هیچ خطری بالاتر از این نفس نیست که گاه انسان را به انحراف می کشاند و خود انسان متوجه نمی شود.
قریشی

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان