دانلود و خرید کتاب سامان عشق زهرا سلگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامان عشق اثر زهرا سلگی

کتاب سامان عشق

نویسنده:زهرا سلگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سامان عشق

«سامان عشق» نام رمانی با موضوع دفاع مقدس و جنگ نوشته زهرا سلگی است. سلگی در این داستان، رشادت‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را با دلاوری‌های نیروهای اسلام در سال‌های اخیر در نبرد با گروه تروریستی داعش پیوند زده است. سارا که در خانواده‌ای معتقد با پدری رزمنده زندگی می‌کند به درخواست پدرش برای او دعا می‌کند تا شهید شود و وقتی حرف ازدواج دختر می‌شود؛ پدر هم برای دخترش دعا می‌کند که دامادش هم بتواند به او بپیوندد و دعای پدر و دختر در حق هم مستجاب می‌شود. یکی در سال‌های جنگ تحمیلی و دیگری در همین سال‌ها: همه چیز از همان شب شروع شد؛ همان شبی که من و محمود از فرط بالا و پایین پریدن و شعر خواندن نای نشستن نداشتیم و بی‌حال کنار هم روی زمین افتاده بودیم؛ آن‌قدر که وقتی بابا در را باز کرد و وارد شد فقط نگاهش کردیم و از جایمان بلند نشدیم. اصلا انگارنه‌انگار به‌خاطر او و شوق دیدنش به این حال‌و روز افتاده بودیم. بچه بودیم و راحت و صادقانه حالاتمان را بروز می‌دادیم. به‌خاطر جبهه رفتن بابا او را خیلی کم می‌دیدیم و با او کمی احساس غریبگی می‌کردیم. خیلی وقت‌ها هم راحت حرفمان را به او نمی‌زدیم و مادر را واسطه می‌کردیم، اما با همه این‌ها خیلی دوستش داشتیم و برای دیدنش بی‌تاب بودیم. از در که می‌آمد می‌پریدیم توی بغلش و غرق بوسه‌اش می‌کردیم. آن شب هم بابا بعد از مدت‌ها آمده بود مرخصی. بعد از خوش‌و بش با مادرم با حالت اعتراض و اخمی دلنشین گفت: «به‌به چه استقبال باشکوهی... چقدر دلشون برا باباشون تنگ شده!» مامان جلو آمد و نگاهی به من و محمود انداخت، بعد برگشت سمت بابا و گفت: «آخه نمی‌دونی طفلکا دو روزه ستاد استقبال زدن و همین‌که صبح می‌شد شروع می‌کردن دورتادور اتاق رو می‌چرخیدن و شعر می‌خوندن.»

نظرات کاربران

حدیثه مختاری
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

خیلی دوسش داشتم. اللهم رزقنا توفیق شهادت فی سبیلک

آیه
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

فوق العاده بود یکی از بهترین کتاب هایی بود که خوندم خیلی لذت بخش بود 👌👌 شهدا را یاد کنیم با ذکر یک صلوات 🌹🌹🌹

mim_alef
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

خیلی زیبا بود و واقعا تاثیر گذار....

هدے جــاݩ
۱۳۹۹/۱۱/۱۱

کتاب زندگی شهید از زبان همسر شهید هست، یه کتاب عاشقانه و لطیف و روان درست مثل خود شهید سامانلو، وقتی این کتابو میخوندم فهمیدم چقدر زندگی من از خدا دوره... روایت کتاب هم سیر زیبا و دلنشینی داره

ستاره
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

بسیار عالی و جالب بود تاثیر گذار بود

@@
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

بسیار عاااالی بود .

Eas
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

عااالی

کاربر ۳۹۰۹۷۶۷
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

خدایا ما بندگان گناه کار رو ببخش مارو کمی به درجه والای این شهدا نزدیک کن😞🖤کتابی بسیار زیبا واقعا لذت بردم❤

آر-طاقچه
۱۴۰۲/۱۲/۰۵

بسیار خوب

کاربر ۲۶۹۹۷۵۵
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
اشک‌های علی رو که دیدم با نفسم درگیر شدم، پله‌ها رو که پایین می رفتم با خودم فکر می کردم برم یا نرم... به حضرت زینب متوسل شدم و گفتم خودتون کمکم کنید، اگه رفتنم لازمه پاهام رو سفت کنید که قدم‌هام رو محکم بردارم و برم. موقع رفتن به پشت سر نگاه نکردم چون مطمئن بودم اگه برمی‌گشتم و اشک علی یا گریه محمدحسین یا غم چهرهٔ تو رو می‌دیدم حتماً از رفتن منصرف می شدم. سادات! من از شما فرار نمی کردم، از نفسم و از وسوسه‌ای که در درونم فریاد می‌زد فرار می کردم. سارا نمی دونی وقتی می دویدم چطور خدا رو صدا می زدم که بتونم به پشت سرم نگاه نکنم، وقتی به سر کوچه رسیدم این‌قدر بی‌حال شده بودم و انرژی‌ام تحلیل رفته بود که نزدیک بود زمین بخورم. یه کم که نفسم جا اومد رفتم سمت باجه تلفن و به تو زنگ زدم که صدات رو بشنوم و آروم بشم.» حرف‌هایش را که شنیدم دلم به درد آمد از اینکه چقدر رفتن برایش سخت بوده. او از عزیزترین کسانش دل کنده بود و قدم در راهی گذاشته بود که عاقبتش را خوب می‌دانست.
هدے جــاݩ
همیشه می‌گفت: «بدن ما امانت الهی است و باید به نحو احسن از آن مراقبت کنیم.»
آیه
این قانون قطعی الهی است که خدا عاشق بندگان خوبش می‌شود
آیه
«شهید یعنی کسی که خدا رو خیلی دوست داره. برای همین حاضرِ از جونش به خاطر اون بگذره. شهید نمی‌میره و همیشه زنده است.
آیه

حجم

۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۴۰۰
تومان