دانلود و خرید کتاب دارایی‌های ما کوثر عظیمی ترجمه سارا سدیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دارایی‌های ما اثر کوثر عظیمی

کتاب دارایی‌های ما

نویسنده:کوثر عظیمی
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دارایی‌های ما

کوثر عظیمی نویسنده جوان و خوش‌آتیهٔ الجزایری است که در سال ۱۹۸۶ در شهر الجزیره به دنیا آمد. داستان‌های کوتاه این نویسنده در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ برندهٔ جایزهٔ نویسندهٔ جوان فرانسه‌زبان موره و جایزه جشنوارهٔ بین‌المللی کتاب و ادبیات الجزایر شدند. «دارایی‌های ما» سومین رمان اوست که در فهرست نامزدهای جایزه‌های بزرگ ادبی فرانسه، ازجمله مدیسیس، گنکور و رونودو قرار گرفت و در نهایت دو جایزهٔ رونودوی دبیرستانی‌ها و استیل را از آن خود کرد. اولین رمانِ کوثر عظیمی به نام برعکس دیگران در انتشارات «اکت سود» فرانسه در سال ۲۰۱۱ و دومین رمان او سنگ‌هایی در جیبم در سال ۲۰۱۶ از سوی انتشارات «سوی» منتشر شد.

کتاب‌فروشی کوچکی در خیابان «همانی» الجزیره به اسم دارایی‌های حقیقی توجه کوثر عظیمی را جلب می‌کند. صاحب این کتاب‌فروشی ادمون شارلو نام دارد. نویسنده در گردشی که در خیابان‌های الجزیره داشته با این کتاب‌فروشی برخورد می‌کند و تحت تأثیر جمله‌ای که بر سردر آن نوشته‌ شده قرار می‌گیرد:

کسی که کتاب می‌خواند به‌اندازهٔ دو نفر ارزش دارد.

این آغاز جستجوی او برای دریافتن داستان این کتاب‌فروشی اسرارآمیز است.

ادمون شارلو در دنیای ادب فرانسه، عموماً تحت عنوان اولین ناشر آلبرکامو شناخته می‌شود؛ اما در حقیقت او در دهه ۳۰ راهنما و مشوق خیلی از نویسندگان بزرگ ازجمله ژول روا، آنتوان دو سنت اگزوپری، ژان سناک و... بوده است.

«دارایی‌های ما» به شهادت نویسنده‌اش، نه زندگی‌نامه است و نه رمان تاریخی. داستانی است که بر اساس زندگی ادمون شارلو و تاریخ الجزایر نوشته‌شده است، اما از آن فراتر می‌رود.

کوثر عظیمی در مصاحبه‌ای توضیح می‌دهد که دو سال تمام در آرشیوهای کتابخانه‌ها به دنبال رد پای ادمون شارلو به جستجو پرداخته است، با دوستان شارلو مصاحبه کرده است و کتاب‌های قدیمی طلسم‌مانند را ورق زده است تا بتواند وقایع را مانند تکه‌های پازل کنار هم بگذارد و جاهای خالی را با عنصر خیال پر کند. در تمام داستان ما شاهد حضور شخصیت‌های ادبی بزرگ امروز فرانسه هستیم که در حقیقت دوستان ادمون شارلو بودند.

در این کتاب هم سرگذشت ادمون شارلو را بخوانید و هم با بخشی از تاریخ الجزایر و زندگی مردم آن در دوران استعمار، جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی برای بازپس‌گیری استقلالش آشنا شوید.

نظرات کاربران

barankhish
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

داستان جالبی دارد که بر اساس زندگی یک چهره ی واقعی ادبیات نوشته شده. برای افرادی که به ادبیات فرانسوی- الجزایری و تاریخ استعمار و این دو کشور علاقمندند قطعا جذاب خواهد بود. فرهنگ الجزایر رو که خیلی شبیه به

- بیشتر
نسیم
۱۳۹۸/۰۶/۲۴

در حد تعریف هایی که نوشته بود ،خصوصا از نویسنده نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان