دانلود و خرید کتاب صورت های گشتالتی پدرام حکیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صورت های گشتالتی اثر پدرام حکیم زاده

کتاب صورت های گشتالتی

انتشارات:شهر پدرام
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صورت های گشتالتی

مفهوم گشتالت چیست ؟ گشتالت مکتبی روان‌شناسی است که در اوایل قرن بیستم در آلمان بوجود آمد. این دوره با اوج‌گیری هنر مدرن در اروپا مصادف بود؛ جایی که هنرمندان از آن جمله در آلمان و مدرسه باهاوس، شیفته یافته‌های تحسین‌برانگیز پایه گذاران این مکتب، ماکس ورتایمر، کورت کوفکا و ولفگانگ کهلر در زمینه تجربیات ادراک بصری شده بودند. این امر، به ویژه با اشتیاق متقابل روان‌شناسان گشتالت، موجب تعامل و پیوند هر چه بیشتر روان‌شناسی و هنر شد و در حوزه هنرهای تجاری، طراحی صنعتی، طراحی گرافیک و... تأثیر پایدار و فراگیری به جا گذاشت.

پدیده گشتالت اولین بار در ۱۹۱۰، در ذهن ماکس ورتایمر، روان‌شناس چک تبار، شکوفا شد. این اتفاق به سادگی، زمانی رخ داد که وی در حال مسافرت با قطار متوجه شد درخت‌ها، خانه‌ها و اشیای دیگری که پیرامون وی در خارج از قطار دیده

می شوند، در حال حرکت‌اند.

اگر چه قبل از او افراد زیادی این اتفاق طبیعی را مشاهده کرده بودند اما این ورتایمر بود که از خود پرسید این اشیاء همه ثابت و فاقد حرکت‌اند، پس علت این جابجائی چیست؟

ورتایمر با نگاه کردن به تصاویر پشت سرهم یک کودک و یک اسب، به این نتیجه رسید که با به حرکت در آوردن سریع این تصاویر، به نظر می‌رسد کودک سوار بر

اسبی است که در حال یورتمه رفتن است. وی آزمایش‌های بعدی خود را به کمک دو نفر از استادان جوان دانشگاه فرانکفورت، کورت کوفکا و ولفگانگ کهلر ادامه داد. این سه تن مثلث بنیان‌گذاران روان‌شناسی گشتالت را تشکیل می‌دهند.

حدود یک دهه پس از ظهور روان‌شناسی گشتالت، اصول آن در زمینه ادراک بصری مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

این کتاب درباره مکتب گشتالت و هنر گشتالتی است و در ان نقاشی‌ها و طرح های گشتالتی معروف را ارائه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان