دانلود و خرید کتاب هفت نمایشنامه تک پرده‌ای جرج برناردشاو ترجمه رضا شیرمرز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت نمایشنامه تک پرده‌ای اثر جرج برناردشاو

کتاب هفت نمایشنامه تک پرده‌ای

انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هفت نمایشنامه تک پرده‌ای

در اوایل دهه‏‌ی ۱۸۹۰، برنارد شا به‏‌عنوان منتقد درام در ستردی ریویو مشغول به فعالیت شد. در سال ۱۸۸۵، برنارد شا یک نمایشنامه نوشت، اما این اثر تا ۱۸۹۲ اجرا نشد و حتا پس از اجرا هم برایش موفقیت مالی به همراه نداشت. این نمایشنامه (خانه‏‌ی بیوگان) به مصائبِ شهرهای پر ازدحام و شلوغ نگاهی نو داشت. برنارد شا به نگارش نمایشنامه ادامه داد، اما در ابتدا، آثار او فقط خوانده می‌‏شدند و از اجرا خبری نبود. علت این گرایشات، مقدماتی بود که برنارد شا در نقد نمایشنامه‌‏های خودش نوشت و به خودکاوی دراماتیک و هوشمندانه دست زد. او در نمایشنامه‏‌های پس از خانه‏‌ی بیوگان، به فاجعه‌‏ی جنگ (در اسلحه و مرد)، تعصب مذهبی (در مرد شیطان)، حرفه‌‏ی پزشکی (در معمای غامضِ دکتر)، مسیحیت مدرن (در آندروکلس و شیر)، عصبیت (در بزرگ‏ترین نمایشنامه‏‌اش، جانِ قدیس) و لهجه و تمایزات طبقاتی (در پیگمالیون) حمله کرد. جرج برنارد شا حدود پنجاه نمایشنامه نوشت که هر یک، به نقدِ دشواری‌‏های جامعه از طریق دیالوگ و کنش صحنه‌‏ای پرداخت. نمایشنامه‏‌های او در واقع، گونه‏‌ی تبلیغات محسوب می‌‏شدند و شاید به همین دلیل، در ابتدا موفق نبودند. با پیدایشِ مخاطبِ درامِ روشنفکرانه، برنارد شا به شهرت فراوانی دست یافت. در واقع او به خلاقیتِ تازه‌‏ای دست نیازید، چرا که رمان‏‌نویسان، خاصه چارلز دیکنز، سال‏ها به نوآوری در این زمینه همت گماردند. ایبسنِ نروژی هم صحنه را به مثابه‌‏ی محلی برای حل و فصل مسایل اجتماعی در مشت خود می‌فشرد. اما دستاوردهای برنارد شا در صحنه‌‏ی تئاترِ انگلستان نوآوری محض بود.
معرفی نویسنده
عکس جرج برناردشاو
جرج برناردشاو

جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی مشهور قرن نوزدهم است. او علاوه بر خلق نمایشنامه‌های ماندگار و مهم تاریخ ادبیات جهان، به نوشتن رمان هم مشغول بود، دستی در روزنامه‌نگاری و علاقه وافری به موسیقی، به خصوص اپرا داشت.

نظرات کاربران

pockethead
۱۳۹۸/۰۲/۰۴

برنارد شاو جزء نمایشنامه نویسای بزرگ انگلیسه که حتی تو کانادا هر سال فستیوالی از کارهاش برگزار میشه. این هفت نمایشنامه کوتاه هم نمیشه گفت جزو بهترین کارهاش اما در زمره کارهای خوبش هستند. به غیر از نمایشنامه آخر بقیه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان