دانلود و خرید کتاب خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده احمد توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده اثر احمد توکلی

کتاب خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده

نویسنده:احمد توکلی
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده

«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» نوشته دکتر احمد توکلی، کتابی به زبان ساده برای آموزش اصول خبرنویسی پیشرفته است. کتاب در دو بخش نوشته شده است. بخش اول کتاب به ما آموزش می‌دهد چگونه در فرایند کار خبری، گلیم خود را از آب بیرون بکشیم و با ابتدائیات و مسائل پایهٔ خبرنویسی و خبرنگاری آشنا شویم و بخش دوم به ما کمک خواهد کرد تا در برخورد با رویدادهای خبری حرفه‌ای‌تر عمل کرده، توانایی‌های خبرنگاری خود را ارتقاء دهیم در واقع در بخش دوم شما با ساختارهای پیشرفته‌تر خبر روبه‌رو هستید. در آخر فصول هم تمریناتی برای دانشجویان آمده است که انجام آنها بسیار در آموختن اصول کتاب موثر خواهدبود. این تمرین‌ها کاملاً هدفمند و با توجه به موضوعات هر بخش، طراحی شده است و به مخاطب علاقه‌مند کمک می‌کند تا به درک درستی از موضوع در حوزه عمل دست یابد.

نظرات کاربران

sahar
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

به نظرم این کتاب عالی بود. زبان و بیان خیلی روانی داره. و فکر می‌کنم نه فقط برای کسانی که خبر می‌نویسن، که برای همه کسانی که تولید محتوا می‌کنن، مطالب ارزشمند و آموزنده‌ای داره. واقعا مطابق اسمش یه سری مطالب پیشرفته رو

- بیشتر
مترجم بهادر قریشی
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

این کتاب برای هر خبرنگاری از نون شب واجب تر هست . خبرنگاری که به سبک وال استریت ژورنال ،گیلاس ، و اصطلاحاتی چون نات گراف، کیکر و...مسلط نباشد همان خبربیار معرکه هست بجای خبرنگار، که همیشه ول معطل میباشد. پس اگه

- بیشتر
احسون
۱۳۹۸/۰۲/۱۰

بسیاری از مطالبی که در این کتاب هست در رسانه‌های داخلی توجه و رعایت نمی‌شود. مطالب این کتاب و کتاب‌های دیگر برای رسانه‌ها بیشتر به شوخی می‌ماند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
۱. به‌موقع‌بودن خبر. ۲. مجاورت و نزدیک‌بودن محل رویداد به مخاطب از بُعد جغرافیایی و فرهنگی. ۳. ابعاد خبر به‌لحاظ فراوانی و تعداد (قدرو اندازه). ۴. میزان دربرگیری مخاطب و این‌که این خبر برچه تعداد از مردم تأثیر می‌گذارد. نام این چهار فاکتور را هم " تراز ارزش‌ها" گذاشیم
sahar
- گفتیم: برای آن‌که بتوان شکلاتی درست کرد که مردم حاضر به مصرفش باشند باید ذائقهٔ خریداران را شناسایی کرد. خبر هم همین‌طور است. اسمش را گذاشتیم، علائق مردم. - گفتیم: علائق مردم در یک جمع‌بندی کلی می‌تواند به‌شرح زیر باشد: پول و نفع شخصی؛ روابط؛ درگیری و ستیز؛ عجیب و استثنایی‌بودن؛ شهرت؛ پیشرفت‌های علمی یا توسعه؛ هیجان و حادثه؛ مسائل انسانی.
sahar
چگونه؟ رویداد موردنظر چگونه رُخ داد؟ این اتفاق چگونه بر مسائل تأثیر می‌گذارد؟ این گزارش چگونه به مخاطب یا جامعه کمک می‌کند؟ این اطلاعات را چگونه به‌دست آورده‌ام؟ آیا موضوعات نسبت‌داده‌شده روشن و واضح هستند؟ این گزارش را مخاطب چگونه برای دیگری بازگو خواهد کرد؟
sahar
چرا؟ چرا چنین رویدادی رُخ می دهد؟ آیا تنها یک اتفاق مجزاست یا بخشی از یک سلسله حوادث؟ چرا مردم این‌گونه رفتار می کنند؟ انگیزهٔ آن‌ها چیست؟ این موضوع چرا اهمیت دارد؟ چرا باید برای مخاطب جالب باشد؟ چرا اطمینان دارم که گزارش صحیح است؟
sahar
چه زمان؟ رویداد چه زمان رُخ داد؟ نقطهٔ عطف رویداد چه زمانی رُخ داد؟ برای گزارش این رویداد چه زمانی مناسب‌تر است؟
sahar
کجا؟ رویداد در کجا رُخ داد؟ برای تکمیل گزارش به کجا باید رفت؟ رویداد چگونه ادامه می‌یابد و سرانجام آن چگونه خواهد بود؟
sahar
چه (چه چیز؟ کدام؟) چه اتفاقی افتاده؟ نکتهٔ مهم این گزارش چیست؟ واقعاً در پی بیان چه چیزی هستم؟ خوانندهٔ این خبر برای فهم این گزارش به چه چیزی احتیاج دارد؟ چه چیزی مرا غافلگیر کرد؟ مهم‌ترین حقیقتی که دریافتم چه بود؟ تاریخچهٔ موضوع چیست؟ اتفاق بعدی چیست؟ در این‌باره از دست مردم چه کاری برمی‌آید؟
sahar
چه کسی؟ چه کسی در این رویداد دخالت دارد؟ چه کسی متأثر از این رویداد است؟ چه کسی بهتر می‌تواند رویداد را شرح دهد؟ نام چه کسی در این رویداد ذکر نشده است؟ چه کسی اطلاعات بیش‌تری دربارهٔ این رویداد دارد؟ چه کسی در ستیز با این رویداد است؟ آیا وجه مشترکی میان افراد درگیر وجود دارد؟ با چه کس دیگری می‌توان دربارهٔ این رویداد صحبت کرد؟
sahar
" ... به صدای بلند شروع می‌کند به خواندن بخش‌هایی از نوشته‌های‌مان؛ ویرایش زبانی مختصری پیشنهاد می‌کند. بعضی جمله‌ها خیلی بلندند و گابو (مارکز) موقع خواندنِ آن‌ها وانمود می‌کند نفسش بند آمده. می‌گوید: باید از ویرگول‌های تنفسی استفاده کنیم وگرنه هیپنوتیزم درست از کار درنمی‌آید. یادتان نرود که هرجا تپقی وجود داشته باشد،‌ خواننده بیدار می‌شود و فرار می‌کند. و یکی از چیزهایی که خواننده را از هیپنوتیزم بیرون می‌آورد، از نفس‌افتادن است"
sahar
فرض کنید، صبح که به قصد شروع کار روزانه از منزل خارج شده‌اید، متوجه حضور پلیس و اجتماع افرادی مقابل منزل همسایه می‌شوید. با کنجکاوی جلو می‌روید و از پسر همسایه که در آن‌جا حضور دارد، برای برطرف‌کردن کنجکاوی‌تان سؤال‌هایی می‌پرسید.
sahar

حجم

۳۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان