دانلود و خرید کتاب روانشناسی جنسی؛ رویکردی تکاملی به جذابیت تنوع‌طلبی و بی‌وفایی داود محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی جنسی؛ رویکردی تکاملی به جذابیت تنوع‌طلبی و بی‌وفایی اثر داود محمدی

کتاب روانشناسی جنسی؛ رویکردی تکاملی به جذابیت تنوع‌طلبی و بی‌وفایی

نویسنده:داود محمدی
امتیاز:
۳.۰از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روانشناسی جنسی؛ رویکردی تکاملی به جذابیت تنوع‌طلبی و بی‌وفایی

«روانشناسی جنسی» مبحثی در روان‌شناسی است که با رویکرد روان‌شناسی تکاملی می‌توان به بسیاری از سوالات آن درباره رفتارهای جنسی انسان پاسخ داد. دکتر داود محمدی در کتاب حاضر با رویکرد روان‌شناسی تکاملی به بررسی رفتارهای جنسی زن و مرد پرداخته است. محور مباحث این کتاب نیز سه موضوع جذابیت جنسی، تنوع‌طلبی و بی‌وفایی است. دکتر محمدی در فصل اول این کتاب تغییراتی را که زنان در حیطه ترجیحات و رفتارهای جنسی و همزمان با مراحل چرخه قاعدگی نشان می‌دهند، بررسی می‌کند. در فصل دوم، به بررسی پدیده انعطاف‌پذیری جنسی، مشخصات و خصایص آن و تفاوت‌های دو جنس در آن، می‌پردازد. در فصل سوم، مقدمه‌ای از نظریه تکامل داروینی و چند مورد از اصول اساسی زیست‌شناسی و روانشناسی تکاملی که در تبیین رفتارهای انسان و از جمله رفتارهای جنسی مطرح هستند را شرح می‌دهد، در فصل چهارم، ریشه‌های تکاملی و کارکردی رفتارهای جنسی زنان که در فصول اول و دوم کتاب بدانها پرداخته شده یعنی تغییرات در ترجیحات جنسیِ همگام با چرخه قاعدگی و انعطاف‌پذیری جنسی و همچنین تعدادی از وابسته‌های این رفتارها مانند رفتارهای مراقبت از همسر یا غیرت‌ورزی در مردان و رقابت اسپرمی را، مورد بحث قرار می‌دهد. در فصل پنجم از بخش اول کتاب هم اینطور بحث می‌کند که بسیاری از رفتارهای جنسی انسان ریشه‌های تکاملی‌ای دارند که ممکن است در دنیای امروزی نیز، همچنان انطباقی و مفید بوده و یا اینکه بطور معکوسی، ارزش خود را به عنوان رفتارهای افزایش‌دهنده بقا و تولیدمثل، از دست داده باشند. در بخش دوم کتاب با توجه به روان‌شناسی تکاملی، سعی شده تا تعامل تعدادی از یافته‌ها، تبیینات و نظریات روانشناسی تکاملی درباره سایر حوزه‌های علمی و اجتماعی را، در چارچوب همین رفتارهای جنسی و بطور بسیار مختصر، به بحث بگذارد. تعامل با سایر رویکردهای روانشناسی و تبیین تعدادی از مفاهیم و پدیده‌های مطرح در سایر حوزه‌های علمی و اجتماعی همانند تعدادی از پدیده‌ها و رفتارهای جنسی، اخلاق و قانون، از جمله مباحث پوشش داده شده در این بخش از کتاب است. فصول این بخش از کتاب، حوزه‌های متعدد و جالبی را در بر خواهند گرفت. در این کتاب، سعی شده تا با ذکر مفصل نتایج پژوهش‌های تجربی و علمی، خواننده را به این تفکر تشویق کند که علم نه تنها تضعیف‌کننده اخلاق نیست، بلکه در صورت درک صحیح، می‌تواند تاییدکننده و مشوق آن نیز باشد. مخاطبان عمده این اثر محققین و دانشجویان این رشته اساتید حوزه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و همچنین علاقمندان به حوزه روانشناسی جنسی و در نهایت رسانه‌ها و روحانیون ما هستند که نقش کنترل کنندگان تفکرات و باورهای مار ا در همه حوزه‌ها و این حوزه بخصوص دارند.

نظرات کاربران

arashhulk
۱۳۹۷/۱۲/۰۸

این کتاب اصلا‌چاپ نشده و یک پیج اینستاگرامی اونو چاپ کرده با قیمت کذایی. لطفا رسیدگی کنین به این نحوه قیمتگذاری نویسنده. کتابی که نسخه چاپی در اصل نداره با اون نرخ نباید مقایسه بشه

مهتاب کتابدوست
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

این کتاب عالیه. توضیحات خیلی خوبی در مورد تبیین های تکاملی موضوعات مختلف مثل، جذابیت، غیرت، زیبایی، چرخه های جنسی، سرمایه گذاری والدینی، میل جنسی و... داره.

m
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

لطفا قیمتشو کمتر کنین .

Ariannikkhah
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

محتوای این کتاب کپی شده از کتاب ( هوس های سرخ نوشته ی اقای کوروش رستگار ) هستش . محتوای کتاب در مورد رفتار های جنسی و شکل تکامل انهاست . در این کتاب علت بسیاری از رفتار های جنسی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
ما دائماً یا یک طبقه‌بندی خشک و انعطاف‌ناپذیر زنان از مردان مواجه هستیم. آنها می‌خواهند به عده‌ای از مردان مجوز بدهند و عده‌ای دیگر را محروم کنند. بر اساس منطق و استراتژی جنسی دوگانه، مردان یا به عنوان شرکایی جذاب و برای روابط کوتاه‌مدت مناسب‌اند و یا به عنوان همسرانی مناسب و برای روابط متعهدانه و درازمدت.
داود
پژوهش‌های تکاملی، بطور ظریفی نشان می‌دهند که بسیاری از نگرش‌های وسیع و بزرگ اجتماعی ما را، ژن‌های کوچک ما می‌سازند. این ژن‌های به ظاهر کوچک، فرمانروایان بزرگ تاریخ بشری بوده و هستند.
داود
"وقتی یک شب‌پره پیرامون شعله یک شمع در گردش است، گاه گردش‌هایش با خودسوزی به پایان می‌رسد؛ او در کار اطاعت از قواعد ژنتیکی‌اش، به سوی نافرجام‌های غیرانطباقی است. قانون آن است که او را در پیروی از نور ماه یا خورشید یاری کند اما ژن‌های شپ پره، هنوز با نورهای مصنوعی خو نگرفته است". "در جمجمه‌های مدرن ما، ذهن‌هایی متعلق به عصر حجر خوابیده است"
بهرام
بقاء و تولیدمثل: دو غریزه اصلی تکاملی در طی میلیون‌ها سال تکامل، تلاش برای زنده ماندن یا همان بقا و افزایش حداکثری تولیدمثل که از آن با عنوان موفقیت تولیدمثلی یا موفقیت در تولیدمثل یاد می‌شود، از جمله غرایز اصلی در همه گونه‌های موجودات زنده و انسان بوده که رفتار او را هدایت کرده است.
احسان رضاپور
انعطاف پذیری جنسی زنان بیشتر از مردان بوده و رفتارهای جنسی آنها بیشتر از مردان تحت تاثیر شرایط موقعیتی و محیطی بلافصل، قرار می‌گیرد.
احسان رضاپور

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۲ صفحه

قیمت:
۱۷۶,۰۰۰
تومان