دانلود و خرید کتاب این‌گونه پاسخ دهید؛ شیوه‌های پاسخگویی مؤثر سید حسن هاشمی جزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این‌گونه پاسخ دهید؛ شیوه‌های پاسخگویی مؤثر اثر سید حسن هاشمی جزی

کتاب این‌گونه پاسخ دهید؛ شیوه‌های پاسخگویی مؤثر

معرفی کتاب این‌گونه پاسخ دهید؛ شیوه‌های پاسخگویی مؤثر

کتاب «اینگونه پاسخ دهید»، با هدف توان‌افزایی در پاسخگویی برای مربیان و آنان که درصدد پاسخ دادن به شبهات دینی هستند با محوریت معارف نماز نگاشته شده است.

در فصل اول این کتاب بر اساس آیات و روایات، آداب و بایسته‌های پرسشگری و پاسخگویی بیان شده است؛ سپس اصول و روش‌های پاسخگوییِ خوب تشریح شده است.

در فصل دوم سؤال‌های پرتکرار درباره نماز و جواب‌های کارشناسی آن‌ها آمده است تا آنچه در فصل اول بیان‌شده، اجرایی شود.

اهمیت پرسش و پاسخ، آثار و فواید پرسش، دادن پاسخ‌های کوتاه و رسا، راه‌های جلوگیری از شک در نماز و عوامل حواس‌پرتی درنماز از محورهای اصلی این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

میترا لواسانی
۱۳۹۸/۰۳/۱۳

این کتاب را به دوستانتون معرفی کنید. به پرسش هاتون در مورد نماز پاسخ گفته و اگر با فرد پرسشگری مواجه شدید،کمکتون میکنه بهش پاسخ بدهید.سوالهایی از قبیل: چرا نماز میخوانیم؟ چرا باید هر روز نماز بخوانیم؟ چرا باید نماز را به زبان عربی

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

چرا pdf????

MAHDInp
۱۳۹۹/۱۰/۰۴

بد نبود؛ مطالب زیادی هم نداشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۶)
چرا حتما باید نماز را به عربی خواند؟ پیش از هر چیز لازم است به این نکته توجه داشته باشید که تنها نماز و لبیک در حج است که باید به عربی بیان شود وگرنه هیچ تکلیف واجب دیگری نیازمند قرائت عربی نیست. اما خواندن نماز به صورت عربی و با همان کلماتی که پیامبر (ص) و دیگر مسلمانان صدر اسلام می‌خواندند، دلائل مختلفی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
S
نزدیک‌ترین حالت بنده به خداوند بزرگ وقتی است که در سجده است.
|قافیه باران|
اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در نتیجه در مدتی که شخص در حال نماز است میدان مغناطیسی بدنش منظم می‌شود. یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور "بور" به آن دست یافته بود این بود که در بدن تمام دانشجویان زن، هر ماه یک‌بار تغییر ولتاژ شدیدی ایجاد می‌شود که با آن، میدان بدن به منظم‌ترین حالت خود می‌رسد و به همین علت زنان لازم نیست در این مدت نماز بخوانند.
MAHDInp
چرا ما باید دائماً نماز خواندن را که یک عمل تکراری است انجام دهیم؟ آیا غذا خوردن تکراری نیست؟ آیا غذای دیروز مرا از غذای امروز بی‌نیاز می‌کند؟ همان‌طور که حیات و رشد بدن ما دائماً به غذا نیاز دارد، حیات روح ما نیز دائما نیازمند غذاست. تابلوهای راهنمایی و رانندگی اگرچه تکراری هستند؛ ولی همیشه باید باشند چون همیشه به آنها نیازمندیم. به طور کلی کارهای هدفمند گرچه تکراری باشند، مفید و گاهی نیز ضروری هستند. برای مثال بنّا و معمار هر روز کارهایی تقریباً مشابه روزهای قبل انجام می‌دهند و اتفاقا همین پیوستگی و دوام کار آنها سبب می‌شود که ساختمانی محکم و زیبا ساخته شود. انسان نیز در این دنیا در یک سفر طولانی و پر خطر به سوی هدفی بزرگ و مهم در حرکت است. "یا أیّها الإنسانُ إنّکَ کادحٌ إلی ربِّک کَدحاً فمُلاقِیه". نماز وسیلهٔ نقلیهٔ مطمئن و کارآمدی است که انسان باید پیوسته با آن باشد تا به سر منزل مقصود برسد.
میترا لواسانی
با خواندن نماز هر روز چند بار چیزهایی را که هرگز نباید فراموش کنیم به خود یادآور می‌شویم.
یا فاطمه س
نماز و بارهای الکتریکی همان‌طور که قبلا اشاره شد، بارهای زائدی که در اثر تحریک‌های الکتریکی اعصاب به وجود می‌آیند که بر امواج مغزی انسان اثری منفی دارند. این آثار، در بخش‌هایی از بدن که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدی‌تری را ایجاد می‌کنند و باید هر چه سریع‌تر از آن نواحی دور شوند. به طرز حیرت‌آوری می‌بینیم که این نواحی دقیقا همان‌ها هستند که در هنگام وضو شسته می‌شوند. بنابر تحقیقات انجام شده، بهترین راه دفع این بارهای الکتریکی زائد، استفاده از ماده‌ای رساناست و می‌دانیم که سریع‌ترین و ارزان‌ترین و بی‌زیان‌ترین رسانا در دنیا آب است و جالب اینجاست که آب هر چقدر خالص‌تر باشد، سریع‌تر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می‌کند و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد. با دفع بارهای الکتریکی زائد بدن در وضو، امواج مغزی در ایده‌آل‌ترین حالت قرار می‌گیرند. علاوه بر آن، تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به‌وجود می‌آید، تشعشع امواج آلفا را به‌اندازهٔ چشمگیری بالا می‌برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می‌برد.
یا فاطمه س
ـ این روایت به طور سربسته، ما را به تشکیل گروه‌های پرسش و پاسخ دعوت می‌کند و بیانگر این است که تشکیل چنین جلسه‌هایی موجب پاداش الهی است؛ ـ اینکه پرسشگر نیز اجر می‌گیرد بیان‌کنندهٔ این است که پرسیدن، خود، عبادت و ارزشمند است. ـ اول آموختن سپس یاد دادن به دیگران؛ ـ رسیدن به همهٔ آن فضایلی که در روایات دربارهٔ علم‌آموزان بیان شده؛ همانند استغفار ملائکه و موجودات حتی ماهیان دریا برای جوینده علم.
خاک‌پای‌دوست‌داران‌خدا
با مسح سر از خدواند می‌خواهد تمام افکار شیطانی که در مغز او تاکنون بوده شستشو داده شود و از خداوند می‌خواهد از فرق سر او تا نوک پا او را غرق رحمت نماید.
یا فاطمه س
روح عبادت بر تسلیم و تعبد استوار است، انسانی که می‌خواهد خدا را عبادت نماید، باید کاری را انجام دهد که خواست خداوند است. طبق آیات و روایات و سیره پیامبر (ص) این واجب و تکلیف دینی، به این شکل واجب شده است و برای انجام فرمان خدا باید آن را به همان شکل انجام داد تا مقصودها و مصلحت‌هایی که خداوند در نظر دارد و چه‌بسا ما از آن بی‌خبریم، حاصل گردد.
یا فاطمه س
"همهٔ موجودات حتی ماهیان دریا و درندگان و چهارپایان برای جویندهٔ علم طلب مغفرت می‌کنند. پس علم را که واسطهٔ بین شما و خداست فرا گیرید که آن بر هر مسلمانی واجب است"
یا فاطمه س

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۴۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان