دانلود و خرید کتاب گفتاری در شرح حکمی زیارت آل یاسین محمد خیاط زنجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتاری در شرح حکمی زیارت آل یاسین اثر محمد خیاط زنجانی

کتاب گفتاری در شرح حکمی زیارت آل یاسین

انتشارات:بنیان مرصوص
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گفتاری در شرح حکمی زیارت آل یاسین

یکی از باورهای غنی شیعه، که افق حیات متعالیه این مکتب را ایجاد نموده مساله مهدویت است. در این باور که نوعی نگرش آینده پژوهانه جریان شیعه محسوب می گردد. می توان سیر استکمالی انسانی را به نظاره نشست سیری که غایتش استغنای نفوس انسانی ست. مهدی موعود عج آخرین ثمره درخت حقیقت انسان کامل است که تجلای طوبای الهی ست. معرفت به این حقیقت برای کسی محقق نیست مگر در سایه آنچه که اهل بیت اطهار بیان داشته و به طور خاص در متن زیارات منقول مشهود است. کتاب حاضر «گفتاری در شرح حکمی زیارت آل یاسین» این زیارت را از منظر حکمت اسلامی بررسی کرده است. متن این کتاب برگرفته از جلساتی درباره شناخت حضرت مهدی است که توسط نویسنده این اثر، محمد خیاط زنجانی برگزار شده است.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

کتاب ۲۳۹ از کتابخانه همگانی، از نظر بحث های قرآنی و‌ روایی ، کتاب بسیار جذاب و خواندنی است ولی جایی که نیاز به تدبر در آیات و روایات دارد ، بیشتر گرایش فلسفی عرفانی پیدا میکنند مطالب و در این

- بیشتر
zahra
۱۳۹۷/۱۰/۲۷

کتابی بس فوق العاده. بخونید حتما

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹)
بسم الله الرحمن الرحیم سَلامٌ عَلی آلِ یسَّ اَلسَّلامُ عَلَیْک یا داعِی اللَّهِ وَ رَبّانِی آیاتِهِ سلام بر آل یاسین سلام بر تو ای دعوت کننده به خدا و عارف به آیاتش اَلسَّلامُ عَلَیْک یا بابَ اللَّهِ و َدَیّانَ دینِهِ سلام بر تو ای واسطه خدا و سرپرست دین او اَلسَّلامُ عَلَیْک یا خَلیفَةَ اللَّهِ وَ ناصِرَ حَقِّهِ سلام بر تو ای خلیفه خدا و یاور حق او اَلسَّلامُ عَلَیْک یا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلیلَ اِرادَتِهِ سلام بر تو ای حجت خدا و راهنمای اراده‌اش
اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُصبِحُ وَ تُمسی، اَلسَّلامُ عَلَیکَ فی الَّلیلِ إذا یَغشی وَ النَّهارِ إذا تَجَلّی سلام بر تو ای که در هر صبح و شبی سپری می‌کنی. سلام بر تو هنگامی‌که شب عالم را فرامی‌گیرد و هنگامی روز که روشن می‌شود.
اَلسَّلامُ عَلَیْک یا بابَ اللَّهِ و َدَیّانَ دینِهِ سلام بر تو ای واسطه خدا و سرپرست دین او
اَلسَّلامُ عَلَیْک فی آناءِ لَیْلِک وَاَطْرافِ نَهارِک سلام بر تو در تمام آنات و دقایق شب و سرتاسر روز
مهدی موعود عج آخرین ثمره درخت حقیقت انسان کامل است که تجلای طوبای الهی ست.
سیّد جواد
اَلسَّلامُ عَلَیْک بِجَوامِعِ السَّلامِ سلام بر تو به همه سلام‌ها.
اَلسَّلامُ عَلَیْک یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذی ضَمِنَهُ سلام بر تو ای وعده خدا که تضمینش کرده
سیّد جواد
پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و اله می‌فرماید: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.
سیّد جواد
اَلسَّلامُ عَلَیْک یا بَقِیَّةَ اللَّهِ فی اَرْضِهِ سلام بر تو ای بجای مانده از طرف خدا در روی زمین
سیّد جواد
در تفسیر آیهٔ «بَقِیتُ اللَّهِ خَیرٌ لَکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَمَا أَنَا عَلَیکمْ بِحَفِیظٍ؛ اگر ایمان آورده‌اید، آنچه خدا باقی می‌گذارد برایتان بهتر است و من نگهبان شما نیستم»، همین است. نمی‌فرماید بقیه‌الله خیر لناس بقیه‌الله خیر است اگر اهل ایمان باشید. یعنی اهل باطن باشید. بقیه‌الله را فکر نکنید وقتی ظهور پیدا کند برای ما نعمت است و برای ما کمال ایجاد می‌کند. اگر اهل ایمان باشیم بقیه‌الله خیر است. چه درزمانی که ظهور دارد و چه درزمانی که بطون است و کسی که مؤمن بود آن وقت اهل باطن است. دریافت باطنی دارد. رابطه وجودی دارد. خیر یعنی رابطه وجودی. نگران نباشید در زمان ظهور حضرت نبودید. شما یک رابطه باطنی برقرار کردید این رابطه باطنی اعلا است بر رابطه ظاهری. در آموزه‌های دینی هر وقت ظاهر و باطنی گفتند این است که ظاهر ظهور باطن است ظاهر تجلی باطن است. بنابراین اگر ما از هدایت ظاهری به‌ظاهر بی‌نصیب شدیم، اما اگر اهل ایمان باشیم هدایت باطنی برایمان محقق خواهد شد. که هدایت باطنی اعلا است بر هدایت باطنی، عده‌ای در زمان حضرت ولی بودند.

حجم

۶۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۶۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان