دانلود و خرید کتاب فاطمیات حسین درگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فاطمیات اثر حسین درگاهی

کتاب فاطمیات

نویسنده:حسین درگاهی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فاطمیات

کتاب الکترونیکی فاطمیات نوشتۀ حسین درگاهی است و انتشارات شمس‌الهُدی آن را منتشر کرده است. کتاب فاطمیات، مجموعه‌ای از احادیت و روایات دربارۀ حضرت فاطمه(س) است.

کتاب فاطمیات

فکر و قلم از دیرزمان در پیشگاه باعظمت فاطمه زهرا انجام‌وظیفه می‌کنند. مؤلفان از زمان شهادت آن حضرت تاکنون، در تلاش بوده‌اند تا اشعه‌هایی از آن نور الهی را در نوشته‌های خود منعکس نمایند. کثرت و حجم زیاد نوشته‌ها دربارۀ آن حضرت قابل‌توجه است، همچنین تأثیرگذاری این نوشته‌ها در فرهنگ مسلمانان نوعی پیوند گسست‌ناپذیر بین مردم و خاندان عترت ایجاد کرده است. فرهنگ مکتوب مسلمانان اگر چندپاره داشته باشد، بی‌شک یک بخش آن را فاطمیات (آثار درباره حضرت فاطمه(س)) تشکیل می‌دهد. تاریخ فاطمیات دارای تحولات و تطورات بوده است. این تاریخ گویای این است که اولین کسی که تاریخچه‌ای از زندگانی حضرت صدیقه کبری (ع) را به قلم آورده و به‌صورت کتاب تدوین کرده، ابو صادق سلیم بن قیس هلالی کوفی متوفای سال 766 هجری، است.

او مطالب مربوط به حضرت زهرا (ع) را به فاصله‌ای کمتر از سه سال از شهادت آن حضرت به نقل از امیرالمؤمنین (ع) و سلمان و ابوذر و مقداد که شاهدان عینی ماجراها بوده‌اند نقل کرده است. کتاب‌هایی که در طول قرن‌ها درباره فاطمه زهرا (ع) تدوین شده بیشتر از کتاب سلیم استفاده کرده و مطالب آن را نقل کرده‌اند. این یادگار هزار و چهارصد‌ساله بارها چاپ شده و متن تحقیق شده آن به عربی و فارسی و اردو و انگلیسی در دسترس عموم است. تعدادی از کتاب‌های درباره حضرت زهرا (ع) مفقود شده است، همچنان که شیخ صدوق چهارکتاب در چهار موضوع مربوط به آن حضرت تکلیف کرده؛ ولی هیچ‌کدام در دست نیست. از سوی دیگر بسیاری از علمای گذشته تألیفاتی در تاریخ اهل‌بیت (ع) داشته‌اند و در آن کتاب‌ها به شرح زندگانی حضرت فاطمه زهرا (ع) پرداخته‌اند. شمار زیادی از این کتاب‌ها امروزه موجود است و گاهی از کتاب‌های مستقل درباره حضرت پرمحتواتر و بزرگ‌ترند.

در کتاب فاطمیات نیز احادیث و روایاتی دربارۀ حضرت فاطمه نقل شده است. همچنین  از احادیث حضرت فاطمه (س) و پندها و دستورالعمل‌های ایشان آورده شده است تا همه این سخنان و آموزه‌ها را در زندگی پرتلاطم آخرالزمان به کار بندند. انسان‌ها این سخنان را به‌خاطر بسپارند و به خودسازی بپردازند و عقیده و ایمان خود را بیش از پیش تقویت کنند. در برخی موارد متن عربی احادیث برای اختصار حذف شده اما در مدارک آمده است. در انتهای هر حدیث نیز منبع آن ذکر شده است. ترتیبی نیز در ذکر احادیث رعایت نشده تا هرکدام بر ما تأثیر خاص خودش را بگذارد.

خواندن کتاب فاطمیات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتا برای علاقه‌مندان به مباحث دینی مناسب است.

بخشی از کتاب فاطمیات

«ای احمد! اگر تو نبودی، افلاک را نمی‌آفریدم و اگرعلی نبـود، تــو را نمی‌آفریــدم و اگــر فاطمــه نبــود، هــیچیــک از شــما را نمی‌آفریدم. یعنی: اگر چنین ظرفی نبود، برای تعین آن مظـروف مجـالی نبـود؛ این حدیث دلیل بر افضـلیت وجـود مبـارک فـاطمی بر دو نفس نفیس  علـوی نیست...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان