دانلود و خرید کتاب نامه های بلوغ علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه های بلوغ اثر علی صفایی حائری

کتاب نامه های بلوغ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۹۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه های بلوغ

کتاب نامه های بلوغ نوشتهٔ علی صفایی حائری است. انتشارات لیلة القدر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر نامه‌هایی را در بر گرفته که به جایگاه بلوغ و اهمیت آن اشاره کرده و بحران‌های آن را شناخته است.

درباره کتاب نامه های بلوغ

کتاب نامه های بلوغ حاوی نامه‌های علی صفایی حائری به فرزندانش است. او این نامه‌ها را هنگام بلوغ فرزندانش برایشان نوشته است. مخاطب این نامه‌ها اگرچه فرزندان نویسنده‌اند اما در واقع خطاب به عموم جوانان است.  اخلاق شایسته، رضای پروردگار، حسنات و صالحات، استقامت و سلامت روح موضوعاتی هستند که در این نامه‌ها به آنها پرداخته شده است.

در انتهای این کتاب مجموعه اشعار این نویسنده نیز گنجانده شده است.

خواندن کتاب نامه های بلوغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران قالب ادبی نامه‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب نامه های بلوغ

««یا اَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعی اِلی رَبِّک راضَیةً مَرْضیهً»

منیره جان! نازنین مهربانم؛ جوانه‌ی زنده‌ی قلبم!

ماه‌هاست که می‌خواهم برای تو، که مثل آبی آسمان و جاری آب‌ها هستی، حرف‌هایی را بنویسم؛ حرف‌هایی که در همین ماه‌ها در دل من جوشیده‌اند و در ذهنم شکل گرفته‌اند.

ولی می‌بینم که این حرف‌ها، برای دل کوچک و مهربان تو و برای ذهن صاف و روشن تو، سنگین و بزرگ است.

مدّتی منتظر ماندم تا تو به بلوغ ذهنی و رشد روانی بیش‌تری برسی. حرف‌هایی را که نمی‌توانم تخفیف بدهم، با انتظار بلوغ تو، به تأخیر انداختم؛ ولی می‌بینم هنوز تو می‌خواهی بر روی دست‌های من پرتاب شوی و هم‌چون مهدیه، در آغوش من بمانی.

با این‌که در تو جوانه‌های بلوغ دارد سر می‌کشد و تو از روز اوّل ماه رجب ۱۴۰۹، ساعت نه و نیم صبح، دهمین سال عمرت را آغاز کرده‌ای، ولی هنوز صلابت بلوغ و استقلال بلوغ و حتّی عصیان و سرکشی همراه بلوغ را نداری. راستی، تو مثل جریان آرام آبی هستی که روشن و زلال حرکت کرده و عفونت و کدورتی را با خود ندارد.

تو و برادر سفر کرده‌ات محمّد، در زلالی عاطفه و روشنی مهربانی، شبیه هم هستید. همان‌طور که موسی و مهدیه، در صلابت اراده و خشونت استقلال، به یکدیگر نزدیک هستند. و تمامی شما با تمامی خصوصیاتی که دارید، همان جرعه‌های گوارایی بوده‌اید و هستید، که دست مهربان حق، در گلوی خسته‌ی من ریخته و مرا سرشار و شرمنده گردانیده است.

راستی، حیفم آمد که از این‌همه ابتهاج و سروری که در دل من موج می‌زند، موج‌هایی که گاهی از خود شما، از نگاه شما، از حالت‌های شما و از حرف‌های شما سر می‌گیرد، برای شما سهمی نگذارم و در جام پاک شما جرعه‌ای نریزم و شما را به این ضیافت نور و سرور نخوانم.

راستی، چه کسی باور می‌کند که در این دنیای رنج، این‌همه سرشاری و در این کویر درد، این‌همه شادابی و در این آسمان تار، این‌همه نور و سرور و برفراز این‌همه حقارت و شماتت، این‌قدر اقتدار و شکوه؟»

***

«امشب، به یاد تو هستم، من.

امشب، در کنار تو هستم، من.

امّا زبان تو خاموش است.

و شمع قلب تو، در سینه‌ات نمی‌لرزد.

و دست‌های تو، این آیه‌های قدرت و نیرو، شمشیر رانمی‌خواند.

که تو، در نگاه من، می‌گویی.

که تو، در سینه‌ی من، می‌جوشی.

که تو، در دست‌های من

در دست‌های من!

امشب، بانگ و خروشی نیست.

در وسعت مکدّر این دشت سوگوار

تو

با آن شکوه پاک، همراه نسل‌ها رفتی.

با پروانه‌های سرخ

آن‌ها که سوختند، همراه یک شعله از چراغ رسالت.

امشب، دور از نینوای تو، در کنار تو هستم من.

و همان آتش بلند

آن آتشی که در دل پروانه‌ها فتاد.

دارد در دل من شعله می‌کشد.

من هم، دارم در کنار تو می‌سوزم.

ای شمع

ای شعله

ای پاک‌تر، ز آب

ای روشن‌تر از خورشید نینوا!»

نظرات کاربران

باران
۱۳۹۸/۰۳/۲۴

هنوز تمام کتاب را نخوانده ام ولی تا اینجا باید خط به خط این کتاب رو پر رنگ کرد و نوشت و جلوی چشم گذاشت و تکرار کرد و تمرین کرد ... عالی بود

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۳/۲۱

سلام. علاوه بر معرفی کتاب،خواستم مطلبی بنویسم: هرکسی را که ملاقات میکنید، در حال جنگ در میدانی است که شما هیچ چیز درباره‌ آن نمی‌دانید. مهربان باشید، همیشه...

اِیْ اِچْ|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

کتاب نامه‌های بلوغ همونطور که از اسمش معلومه یکسری نامه‌ست به قلم خود استاد ع. ص به فرزندانشون در سن بلوغ! و چقدر کار جالبیه منم دلم میخواد از این کارا بکنم🤩🤩🤩🤩 (وی از اینکه هیچکس در سن بلوغ هیچ

- بیشتر
f.v
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

خیلی کتاب فوق العاده و پرمحتواست و برای بعضی جمله هاش باید چند دقیقه فکر کرد تا مفهومش رو متوجه شد. واقعا ارزش خوندن رو داره

RSh
۱۳۹۹/۰۳/۲۰

پیشنهاد میکنم توی هر سنی هستید بخونید این کتاب بی نظیره🌹❤️

aban65
۱۳۹۸/۰۲/۰۷

عاشق این کتاب شدم...همیشه اون کسی ک این کتابو بهم معرفی کرد دعا می کنم. از اون کتاباییه ک اصلا نمیشه سریع بخونیش و بذاریش کنار.خیلی از قسمتا رو چندین بار خوندم. بعضی قسمتا رو که میخونی باید کلی بهش

- بیشتر
هامان
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

لطفا کتاب های استاد علی صفائی حائری رو بزارید توی بی نهایت

MAHDI
۱۳۹۸/۰۳/۱۳

تا نصفشو خوندم، بسیار زیبا بوده. ولی من نمیدونم بعضی از نامه هاش مثلا‌برای دختر ۱۰ سالش بوده. من الان میخونم نمیفهمم. بیچاره اون بنده خدا😆😆😆 ولی در کل کتاب خوبیه و به درد جوونا هم میخوره

فاطمه
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

لطفا تو بی نهایت قرار بدید🙏

امیری حسین
۱۳۹۸/۰۱/۰۷

این کتاب:پنج نامه ی استاد صفایی حاءری(نویسنده)به دو پسر و سه دخترشان در هنگام بلوغ هست. نکات بسیااااار خوبی لابلای عبارات کتاب بود. بخاطر همین ، شایسته ی پنج ستاره هست ولی یکی کم میدم چون یه جاهایی از کتاب هم غیر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۰۹)
خداوندا! اگر به اندازه‌ای که تو از من می‌دانی، من از خودم می‌دانستم، بر خودم نمی‌بخشیدم.
فانوس
آنچه از تو می‌خواهند، عمل نیست، که سعی است
Mahdi
بابا! در این نکته تأمل کن، ببین در برابر آنچه به‌دست می‌آوری، چه از دست می‌دهی. در این محاسبه، خودت را در نظر بگیر. تمام باخت ما از این‌جاست که خودمان را به حساب نمی‌آوریم! فقط حساب می‌کنیم چه به‌دست آورده‌ایم و نمی‌بینیم چه از دست داده‌ایم.
باران
حکیم (سقراط) در جواب شماتت آن دشمن ـ که او را به پدرش سرزنش کرده بود ـ گفت: تو به پدرانت افتخار می‌کنی؛ اما من، فرزندانم به من افتخار خواهند کرد. تو پایان افتخارات گذشته هستی و من آغاز فردا...
چڪاوڪ
دل آدمی، بزرگ‌تر از این زندگی است. و این، راز تنهایی اوست. او چیزی بیش‌تر از تنوع و عصیان را می‌خواهد. او محتاج تحرّک است و حرکت، با محدودیت سازگار نیست، که محدودیت‌ها، عامل محرومیت و تنهایی ماست.
آرام
هر کس، از نقطه ضعف‌هایش ضربه می‌خورد و با تعلّق‌هایش به اسارت می‌رود.
فانوس
تمامی هستی به تو منتهی می‌شود و تو باید به خدای هستی منتهی شوی
باران
سعی کن با آنچه یافته‌ای زندگی کنی و با شکر، باعث زیادی نعمت معرفت خود گردی؛ چون در حدیث است: «مَنْ عَمِلَ بِما یعْلَمُ، عَلَّمَهُ اللّه ما لَمْ یکنْ یعْلَم»؛ کسی که به آنچه آموخته، عمل کند، خدا به او، آنچه را که نمی‌توانست بیاموزد، می‌آموزاند.
امیری حسین
قورباغه‌ها، بی‌اعتنا به وسعت هستی در کنار باتلاق‌ها با دست‌های بلندشان، با کثافت‌ها پیمان بسته‌اند. به گِل‌ها و کرم‌ها قانع هستند. سوسک‌ها برایشان ترانه می‌خوانند. قورباغه‌های مست سرشار از شادی و خیال روی دو پا نشسته شکسته، شکسته می‌خوانند. این‌جا بهشت ماست. این‌جا بهشت‌برین است.
امیری حسین
خدا را بر تمامی لطف‌ها و عنایت‌هایش، در هر شکلی که هست، سپاس‌گزارم؛ وَ لَهُ الْحَمدُ عَلی ما اَنْعَمَ.
چڪاوڪ

حجم

۱۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۸۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان