دانلود رایگان کتاب اسرار‌ ماه شعبان؛ ادب حضور (دفتر دوم) محمدتقی فیاض‌بخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار‌ ماه شعبان؛ ادب حضور (دفتر دوم) اثر محمدتقی فیاض‌بخش

کتاب اسرار‌ ماه شعبان؛ ادب حضور (دفتر دوم)

معرفی کتاب اسرار‌ ماه شعبان؛ ادب حضور (دفتر دوم)

دفتر دوم از مجموعه ادب حضور اثر استاد محمدتقی فیاض بخش، «اسرار ماه شعبان و مراقبات و مناسک آن» را همراه با شرحی دربارهٔ صلوات دربردارد. در کتب ادعیه، اوقات فراوانی برای ذکر صلوات توصیه شده؛ که به جرئت می‌توان گفت که اغلب اوقات را دربر می‌گیرد. از آنجا که صلوات از اهمّ اذکار است، بهتر است که بیشتر اوقات سالک را پوشش دهد. در بیانات اهل بیت (ع)، اوقات خوشی برای صلوات معین شده که به برخی از اهمّ آن‌ها اشاره می‌کنیم: ۱- هنگام شنیدن نام مبارک رسول خدا (ص)؛ که در این صورت، ذکر صلوات واجب است. ۲- در تعقیب نمازهای فریضه. ۳- قبل و بعد از هر دعا، که آن را قرین به اجابت قرار می‌دهد. ۴-هر شب قبل از خواب. ۵- عصر پنجشنبه و شب جمعه، یکصد صلوات توصیه شده است. ۶- روز جمعه افضل ایام هفته است و افضل اعمال در این روز ذکر صلوات است۱۱۱ و بهترین وقت صلوات در روز جمعه، بعد از نماز عصر است؛ چنان‌که امام باقر (ع) فرمودند: «آنگاه که در روز جمعه نماز عصر را گزاردی، بگو: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الْأَوْصِیاءِ الْمَرْضِیینَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِک وَ بَارِک عَلَیهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَکاتِک وَ السَّلَامُ عَلَیهِمْ وَ عَلَی أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ.» خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد، آن جانشینان پسندیدهٔ او، برترین درودهایت را، و از بهترین برکاتت به آنان ارزانی کن، و سلام بر ایشان و بر جان ها و بدن هاشان و رحمت و برکات خدا بر آنان باد.»

نظرات کاربران

محمد شریعتی
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

مثل دفتر اول (ماه رجب) پر از نکات نغز و قابل تامل بود، به امید اینکه خود رسول الله دستِ ما رو بگیره و در مسیر قرار بده... ‌ بگفتا گرچه این امرِ محال است ولیکن ناامیدی هم وبال است

virus
۱۳۹۸/۰۱/۱۸

با عرض سلام و تبریک حلول ماه شعبان برای بهره مندی از ماه رمضان باید از ماه شعبان شروع کرد چون رزق و روزی ماه رمضان در ماه شعبان تقسیم میشه این کتاب اطلاعات بسیار بسیار ارزشمندی درباره ی اهمیت ماه

- بیشتر
fatima
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتاب خوبی بود، خلاصه و مفید. یادداشت برداری کردم از نکات ارزشمندی که داشت.

میترا لواسانی
۱۳۹۸/۰۱/۱۶

دو روز مانده به ماه شعبان با خواندنش آماده میشیم که به امید خدا استفاده کنیم از این ماه پربرکت . توی کتاب هم از آثار و برکات این ماه صحبت شده و روایتهایی که این ماه را جزو بهترین ماههایی

- بیشتر
گمنام
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

این کتاب واااقعا عالیه! واقعا عاالیه که این کتاب رو رایگان در اختیارمون گذاشتید. واااقعا ممنونیم!

کاربر ۹۴۱۵۳۹
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

کتاب مختصر و مفید

mohamad
۱۳۹۸/۰۱/۱۹

براستی که در ایّام زندگیتان نسیم هایی از پروردگارتان می باشد آگاه باشید که خود را در مسیر و معرض آن قرار دهید...

maria
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

فوق العادست واقعا عالیه به همه پیشنهاد میکنم در آستانه و در طی ماه های رجب و شعبان و رمضان این مجموعه کتب رو مطالعه کنند تا انشالله بهره ای بیش از پیش از لحظات باشکوه ، نورانی و ملکوتی این

- بیشتر
کاربر ۱۵۴۶۴۸۰
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

خیلی خوب بود ولی ای کاهش بیشتر متن عربی رو می اوردید مثلا متن خود دعای عربی موقع روئیت هلال ماه شعبان

کاربر ۱۴۹۷۹۸۹
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

کتابی مختصر و بسیار کاربردی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۹)
معبودا! انقطاع و گسستن کامل از غیر به سوی خود را به من عطا نما؛ تا دیدگان دل‌هایمان حجاب‌های نور را دریده، و به معدن عظمتت واصل گشته، و ارواحمان به مقام پاک عزّتت بپیوندد.»
آلوین (هاجیك) ツ
رسول خدا (ص) فرمود: «... و شعبان ماه من است و در این ماه بسیار بر پیامبرتان (ص) و اهل بیتش (ع) صلوات بفرستید.»
ــسیّدحجّتـــ
سعی ناکرده در این راه به جایی نرسی مزد اگر می‌طلبی طاعت استاد ببر «و کسی که تقوای الهی پیشه کند و خدا ترس باشد، خداوند برایش راه نجاتی از گرفتاری‌ها قرار می‌دهد؛ و از مسیری که خود او هم احتمالش را ندهد، رزقش را می‌دهد.»
کاربر ۹۲۳۰۴۵
«هیچ بنده‌ای ایمان نیاورده است، مگر آن گاه که مرا از خودش بیشتر دوست داشته باشد و عترت مرا بیشتر از کسان خودش و خاندان مرا بیشتر از خاندان خودش و مرا بیشتر از خودش.»
مجتبی
«معبودا، مرا هم‌شمارِ کسانی ساز که آنان را خواندی و پاسخت دادند و به آنان نگریستی و در برابر شکوه تو مدهوش گشتند و با آنان به خفا راز گفته‌ای و آنان در آشکارا برایت عمل کرده‌اند.»
محمدرضا میرباقری
بنابراین، سالک در ماه رجب، با توبه و استغفار، کسب استعداد می‌نماید و در ماه شعبان، با بهره‌گیری از صلوات بر رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) و دعا و عبادت و نماز، متوسل به حبل‌الله نبوی (ص) و اهل بیت او (ع) می‌شود و مدارج سلوک را طی می‌نماید.
کاربر ۹۲۳۰۴۵
رسول خدا (ص) فرمود: «... و شعبان ماه من است و در این ماه بسیار بر پیامبرتان (ص) و اهل بیتش (ع) صلوات بفرستید.» ایشان در ادامهٔ روایت، دربارهٔ جایگاه ماه شعبان در میان ماه‌های رجب و رمضان می‌فرمایند: «و ماه شعبان را ماه شفاعت نامیده‌اند؛ زیرا پیامبر شما (ص) هر کس که در آن صلوات بر او بفرستد را شفاعت می‌کند.»
virus
«هر کس در ماه شعبان هفتاد بار به درگاه خداوند تبارک و تعالی استغفار کند، خداوند گناهان او را می‌آمرزد؛ هرچند به شمارهٔ ستارگان باشد.»
محمدرضا میرباقری
همهٔ انسان‌ها، لحظه به لحظه در محضر حق هستند.
محمدرضا میرباقری
چنان‌که رسول خدا (ص) در نصایح خود به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «ای علی (ع)، هرگاه دیدی که مردم به زیادی عمل می‌پردازند، تو به خالص کردن عمل بپرداز.»
Mahdi

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
رایگان