دانلود و خرید کتاب زمین، زمان، انسان مزدافر مؤمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمین، زمان، انسان اثر مزدافر مؤمنی

کتاب زمین، زمان، انسان

انتشارات:مزدافر مؤمنی
امتیاز:
۴.۶از ۸۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زمین، زمان، انسان

کتاب زمین، زمان، انسان نوشتهٔ مزدافر مؤمنی است. نشر مزدافر مؤمنی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دعوت‌نامه‌ای برای یک همیاری و جنبش همگانی، به سوی هماهنگی با طبیعت، قوانین هستی و نجات حیات در سیارۀ زمین است. نویسنده، برای خوانندهٔ کتابش، از فواید گیاه‌خواری، افراد گیاه‌خوار و اینکه «چگونه خوراک، تبدیل به رفتار می‌شود؟» سخن گفته است.

درباره کتاب زمین، زمان، انسان

کتاب زمین، زمان، انسان با اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نوشته شده است و به هیچ عنوان، منبعی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها و یا جایگزینی برای علم پزشکی نیست؛ همچنین این کتاب، به گفتهٔ نویسنده، با هدف نگران‌کردن و ترساندن خوانندگان نوشته نشده بلکه هدف آن، آگاهی‌بخشی و عطفِ توجهِ خواننده به یک موضوع حیاتی است؛ موضوعی که با وجود اهمیت ویژه‌اش، مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

کتاب زمین، زمان، انسان، کتابی دربارهٔ تأثیر رفتار و کردار انسان‌ها بر محیط‌زیست و در ابعاد بزرگ‌تر، بر سیارهٔ زمین به‌عنوان زیست‌گاه مادی و معنوی و ضامن تداوم نسل انسان‌ها است. مزدافر مؤمنی، در این کتاب، بر روی‌آوردن به گیاه‌خواری و کاهش گوشت‌خواری برای حفظ زمین از خطرات زیست‌محیطی و گرمایش جهانی تأکید کرده و با بررسی رویکردهای مختلف علمی، فیزیولوژیکی، الهی و ورزشی ثابت کرده است که روی‌آوردن به گیاه‌خواری، راه نجات محیط‌زیست از نابودی است.

کتاب با گفتاری تحت‌عنوان نگاهی به وضعیت کنونی زمین آغاز می‌شود و در ادامه به موضوعات همچون  گرمایش جهانی، عامل اصلی نابسامانی‌های کنونی و راه‌حل آنها، انواع گیاهخواران، معرفی چند تن از مروجین خام گیاهخواری در قرن بیستم و نیز فهرستی از گیاهخوارانی که نامدارترین ورزشکاران تاریخ هستند، پرداخته است.

خواندن کتاب زمین، زمان، انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران محیط‌زیست و گیاه‌خواری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب زمین، زمان، انسان

«رهروی از پیر فرزانه‌ای پرسید: لازمۀ رسیدن به وارهیدگی و یگانگی چیست؟ او پاسخ داد: تَنِ توانا.

تن توانا، صرفاً به معنای داشتن جسم ورزیده و ستبر نیست. بلکه تن، به معنای اَعَمِ کلمه، شامل کالبد جسمانی یا عامل حرکت در جهان مادی، کالبد روانی یا عامل تجربه احساسات و عواطف، کالبد ذهنی یا عامل تفکر و تعقل و کالبد روحانی یا عامل ادراکات باطنی است. بنابراین، تن توانا به معنای جسم، روان، ذهن و روح متعادل، سالم و نهایتاً توانا در بهره بری از قابلیت‌های بالقوه و بی‌پایان آدمی است و منجر به عیان شدن گنج پنهان وجود انسان می‌گردد که دربردارندۀ تمامی دانشها و کل اطلاعات هستی است.

خداوند از روح خود در ما دمیده است و همین بارقۀ الهی یا فرَوَهَر است که در سُوِیدای دل بیدار می‌گردد و عامل درک یگانگی با تمامیت هستی می‌شود. این‌گونه، شکوه آفرینش، در زمین آشکار می‌گردد.

باشد که با خوراک برین، نخستین گام به سوی سلامت کامل جسم، ذهن و روان برداشته شود، که روح سالم، در بدن سالم است و تن ناسالم، جایگاه روح ناآرام است که مجالی برای ادراک سطوح لطیف‌ترِ هستی و خویشتن حقیقی خویش ندارد.

باشد که با تنی توانا، هر دَم از بودن را پُر شور زیست کنیم.

باشد که گنج گوهر نهان، بر همگان عیان گردد.

باشد که فروهر، در ژرفنای دل‌هایمان بال بگشاید.

باشد که این پرتو اهورایی به سوی هورمزد پرکِشد و با او یکتا گردد.

باشد که در یگانگی، خدای‌گونه در زمین زیست کنیم.»

نظرات کاربران

مهرانی
۱۳۹۸/۰۷/۰۹

قبل از مطالعه کتاب به علت افزایش عوارض دیابتی که از 10 سال قبل دارم اقداماتی رو شروع کرده بودم. به طور اتفاقی کتاب رو دیدم و مطالعه کردم. امروز تمام فعالیت‌های ورزشی و امور تغذیه ام هدفمند و آگاهانه

- بیشتر
سارا شاه
۱۳۹۷/۱۱/۱۹

از موثرترین کتابهایی خواهد بود که در زندگی خوانده اید موجب تغییر نگرش و ارتعاش وجودیست حضور در کلاسها و سمینارهای نویسنده ی فرزانه این کتاب جزو بهترین لحظات زندگی ام است.

حسن نیکدهقان
۱۴۰۰/۱۲/۰۵

نمیدونم شاید برای منکه زیادی به سلامتی اهمیت میدم اینجوریه ولی بنظر من ۵ستاره هم واسه این کتاب کمه.بینظیره به صورت علمی مطالب رو بیان میکنه من کتاب مرحوم اوانسیان رو هم خوندم با اینکه مطالب اونرو هم قبول دارم

- بیشتر
cya
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

کتاب فوق‌العاده که زندگی رو تغییر میده. مطالب فوق‌العاده و تاثیرگذار. افتخار میکنم که شاگرد ایشونم

tahaqam
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

کتابی ست بسیار خواندنی بر اساس پژوهش بسیار عمیق نویسنده کتاب راجع به ارتباط تغذیه با سلامتی و رهیافتی به خواننده ارائه می کند که حرکت به سمت تغذیه طبیعی شما را از بیماری ها می رهاند، البته باید کتاب

- بیشتر
Sajjad Moosavi
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

بهترین و مفیدترین کتاب در زمینه آشنایی با گیاه‌خواری و شروع گیاه‌خواری برای علاقمندان تازه وارد؛ و علاوه بر آن اطلاعات مفیدی هم درباره محیط‌زیست و سبک تغذیه سالم و ناسالم به شما می‌دهد. این کتاب بر اساس پژوهش های علمی و

- بیشتر
Mahdi m.f
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

کتاب که باید خواند ... حرفهای تازه بسیاری داره برای آنانی که متفکرند ...

aminb
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

کتاب بسیار عالیی موضوعشو نمیگم تا بخونید

fateme I
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

کتاب درمورد مضرات مصرف گوشت و فواید گیاهخواری بشدت توصیه میکنم از هر جهت فوق العاده بود

نیکان
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

حیرت انگیز و فوق العاده بود بهترین کتابی که تا به امروز راجع به تغذیه و سلامتی خواندم آقای مومنی از خدا براتون سلامتی و شادی میخوام ممنونم ازتون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
زندگی، چه شگفت‌انگیز است و بانو زمینِ زیبا، بستر آفرینشِ معجزۀ حیات که کبوترها در آسمانش پرواز می‌کنند و زنبورهای عسل، این دوشیزگان بال‌دار، از بوئیدن شهد گل‌هایش سرمَست می‌شوند توله ببرها چه پر نشاط، با جست‌وخیز، هنر زندگی را می‌آموزند ماهیانِ عشقِ نور، برای لحظه‌ای دیدار با خورشید، چه پُرشور از آب بیرون می‌جهند درختان، در چرخش ایام، چه بی‌پروا، بازی رنگ‌ها را به تصویر می‌کشند آدم‌ها آواز می‌خوانند و... ... عاشق می‌شوند
سينا
تولید پروتئین حیوانی نسبت به پروتئین گیاهی به حدود ده برابر زمینِ بیشتر و به مقادیر باورنکردنی، آبِ بیشتر نیاز دارد. به‌طور مثال، برای تهیۀ یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲۰۰ لیتر آب، گندم ۲۵۰ لیتر، ذرت ۹۰۰ لیتر، برنج ۳۰۰۰ لیتر، مرغ ۸۰۰۰ لیتر، گوشت خوک ۱۶۰۰۰ لیتر و یک کیلوگرم گوشت گاو ۲۵۰۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود. این آمار توسط دکتر جرج بورگ استروم، یکی از صد متفکر برتر سیارۀ زمین و رئیس بخش علوم غذا و تغذیۀ انسانی در دانشکدۀ کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه میشیگان ارائه شده است.
mikaiel javdani
داوینچی گفته است: «انسان به راستی سلطان جانوران است، چرا که در درنده خویی از آنها فراتر رفته است. ما از مرگ دیگران زنده‌ایم، ما بسان مقابر هستیم. به یاد دارم که از دوران نوجوانی، از خوردن گوشت صرف نظر کردم.»
سينا
در قرآن بیش از یکصد مورد به‌طور مستقیم و مشخص به خوراک گیاهی اشاره شده است و خوراک گیاهی به عنوان رِزقِ حَسَن (نیکو)، رِزقِ طَیب و طاهر (پاک و پاکیزه) و تنها رِزقِ کریم (کرامت داده شده، بخشاینده) معرفی شده است.
سينا
بدن ما به چه میزان پروتئین نیازمند است؟ بخش عمدۀ ساختار سلولی از پروتئین تشکیل شده است. عملکرد اصلی پروتئین در بدن، ایجاد رشد است (که در بزرگسالان قابل اغماض است) و همچنین بازسازی بافت‌های ازبین‌رفته در جراحات و صدمات فیزیکی. نوزاد انسان در ماه‌های آغازین پس از تولد، بیشترین میزان رشد را داراست، در حدی که می‌توان به‌طور ماهیانه و حتی هفته به هفته شاهد رشد آن بود. نوزاد انسان در این دوره که به بیشترین میزان پروتئین نیازمند است، فقط از شیر مادر تغذیه می‌کند. براساس آنچه پرفسور رابرت جِنِس در کتاب خود با عنوان «اصول شیمیایی شیر» و همچنین در مقاله‌ای با عنوان «ترکیبات شیر انسان» ارائه کرده است، ترکیبات شیر مادر در طول دورۀ شیردهی تغییر می‌کند ولی به‌طور متوسط دارای ۸۸% آب، ۷% کربوهیدرات، ۴% چربی و فقط یک درصد پروتئین است. این، حدوداً همان میزان پروتئینی است که به‌طور میانگین در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، یعنی مناسب‌ترین مقدار پروتئین در غذا برای بدن انسان.
کاربر ۱۱۶۸۲۹۹
انسان ناچار به خوردن گوشت باشد، آنهم در صورتی حلال محسوب می‌گردد که قبل از ذبح نمودن، به حیوان آب و غذا داده باشند تا تشنه و گرسنه نباشد، با حیوان مهربان باشند تا متوجه نیت کشتن نشود و نترسد، حتماً با ذکر نام خدا ذبح شود
سينا
رها شده در تاریکی
sarah fazl
وقتی بر روی یک تکه کاغذ کلمۀ "سپاس‌گزارم"نوشته شد و به مدت چند ساعت روی ظرف آب چسبانده شد، کریستال‌های زیبا در آب شکل گرفت و وقتی کلمۀ "تو احمقی، بر روی ظرف آب قرار گرفت، هیچ بلوری شکل نگرفت.
سينا
هم‌اکنون نیمی از کشت گندم جهان نیز برای تغذیه حیوانات استفاده می‌شود تا مصرف گوشت و لبنیات ما را تأمین کند. این در حالیست که به گفتۀ پرفسور دیوید پیمِنتِل، فقط در آمریکا هر سال دویست و هشتاد میلیون متر مکعب غله به عنوان غذا به دام‌ها داده می‌شود که برای تغذیۀ ۸۰۰ میلیون نفر یعنی جمعیتی نزدیک به کل گرسنگان دنیا کافی است.
mikaiel javdani
طرف دیگر جنگل‌زدایی، که اولین قدم در دامپروری است، منجر به نابودی جنگل‌ها شده است. برای ایجاد زمین زراعی به منظور تهیه خوراک حیوانات و نیز ایجاد مراتع کافی برای اقامت و پرورش آنها، جنگل‌های محلی باید از بین بروند. در حال حاضر ۱۳ میلیون هکتار از جنگل‌ها هر ساله نابود می‌شوند.
mghf

حجم

۴۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
۴۸,۰۰۰
۵۰%
تومان