دانلود و خرید کتاب خودت باش دختر ریچل هالیس ترجمه هدیه جامعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر نوشته‌ی ریچل هالیس کتابی در حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی است که در ۶ فوریه سال ۲۰۱۸ توسط توماس نلسون منتشر شده است. این کتاب از جمله‌ کتاب‌های موفق حوزه‌ی خودیاری است و تا به امروز به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. موضوع اصلی که ریچل هالیس در این کتاب به سراغ آن رفته است، بررسی و مطرح کردن برخی عوامل موثر بر عزت نفس مخاطب است.

خودت باش دختر با ترجمه‌ی هدیه جامعی توسط انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب خودت باش دختر

ریچل هالیس مولف، نویسنده و بلاگر آمریکایی است که در کتاب خودت باش دختر با بیان خاطرات و داستان‌هایی از زندگی شخصی خودش راز موفقیت خود به عنوان یک زن موفق و یک مادر شاغل و یک کارآفرین نمونه را مطرح می‌کند. هر چند که در نگاه اول و با خواندن عنوان و مقدمه‌ی کتاب که دخترها را مورد خطاب قرار می‌دهد این تصور در ذهن خواننده ایجاد شود که این کتاب حاوی توصیه‌های کاملا ویژه بانوان است و هرچند هدف اصلی نویسنده از نگارش این کتاب ارتقای سطح کیفی زندگی زنان و دختران بیان شده است ولی با نگاه کردن به فهرست مطالب و مرور مطالب کتاب می‌توان دریافت که دانستن نکات کتاب و رهایی از دروغ‌هایی که مستقیما عزت نفس افراد را نشانه‌ می‌گیرند می‌تواند به هر مخاطبی اعم از زن و مرد کمک کند.

در این کتاب ریچل هالیس در بیست بخش بیست دروغی را که توسط جامعه،‌ خانواده، دوستان و رسانه‌ها به ما القا شده‌اند برایمان فاش می‌کند. هر کدام از این دروغ‌ها به نحوی باعث آسیب دیدن اعتماد به نفس ما هستند و ریچل هالیس با بیانی طنزآلود و شیوا و با بهره‌گیری از وقایع عجیب، خجالت‌آور، مسخره و یا غم‌انگیزی که با هریک از این دروغ‌ها برای خود نویسنده رخ داده است از آن‌ها پرده‌ برمی‌دارد. وقایعی که ریچل هالیس برای بیان نکات مد نظر خود به بیان آن می‌پردازد موضوعاتی هستند که به شدت با روزمرگی انسان امروزی گره خورده‌اند و همین باعث می‌شود که مخاطب به راحتی با جریان روایت هالیس همراه شود.

ریچل هالیس با موشکافی هر دروغ در انتهای هر فصل از کتاب خودت باش دختر روش‌هایی برای کنار زدن این دروغ‌ها و پذیرش واقعیت و ترمیم عزت نفسمان به ما ارائه می‌دهد.

دروغ‌هایی که ریچل هالیس در این کتاب به بیان و بررسی آن‌ها می‌پردازد عبارتند از: چیز دیگری مرا خوشحال خواهد کرد، از فردا شروع می‌کنم، من به اندازه‌ی کافی خوب نیستم، من از تو بهترم، دوست داشتن او برای من بس است، «نه» جواب نهایی است، من در روابط خصوصی با شریک زندگی‌ام خوب عمل نمی‌کنم، مادر بودن را بلد نیستم، الآن باید خیلی جلوتر از این‌ها می‌بودم، بچه‌های مردم خیلی منظم‌تر و مودب‌تر هستند، می‌خواهم با مت دیمون ۹۹ ازدواج کنم، من یک نویسنده‌ی مزخرفم، هرگز نمی‌توانم حقیقت را بگویم، وزنم بیانگر شخصیتم است، نیاز دارم از هر راه ممکن به بی‌خیالی بزنم، تنها یک راه درست برای زیستن وجود دارد و من به یک قهرمان نیاز دارم.

به گفته‌ی ریچل هالیس در پی بیان این دروغ‌ها یک حقیقت نیز نهفته‌ است و آن حقیقت مهم این است که هر فرد خودش و فقط خودش مسئول آدمی که می‌شود و همچنین میزان شادی و رضایتی که از زندگی دارد است. او معتقد است که تا وقتی این دروغ‌ها را که بر سر راه حقیقت قرار دارند، نشناسیم این حقیقت ساده برایمان قابل باور نخواهد بود، زیرا بدون آگاهی از اینکه الآن کجا ایستاده‌ایم نمی‌توانیم به جای جدیدی برویم و به انسان جدیدی تبدیل شویم.

خواندن کتاب خودت باش دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری علاقمندید، اگر درگیر دروغ‌هایی مانند «تو ناکافی هستی» و یا «دیگران از تو بهترند» هستید و به دنبال بیرون آمدن از دنیای ترسیم‌شده با این دروغ‌ها و رهایی از فشار ناشی از این دروغ‌ها هستید، و یا اگر به دنبال بهبود و ارتقای میزان عزت نفس خود هستید مطالعه‌ی این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

چرا باید این کتاب با ترجمه هدیه جامعی را بخوانیم؟

هر فصل در کتاب خودت باش دختر دروغی است که نویسنده در مقطعی از زندگی خود به آن باور داشته است. او داستان پشت دروغ و ابزارهایی را که برای غلبه بر آن استفاده کرده است را به اشتراک می گذارد. هر صفحه از کتاب پر از صداقت، طنز، و به دور از توصیه‌های بیهوده است. توصیه‌های درون این کتاب هرچند توصیه‌های جدیدی نیستند اما به هیچ‌وجه به توصیه‌های سایر کتاب‌های خودیاری شباهت ندارند. توصیه‌های این کتاب مانند گفتگو با یک دوست صمیمی یا خواهر بزرگ‌تر است که او نیز درگیر مشکلاتی مشابه مشکلات ما بوده است.

نویسنده هر دروغی را شفاف بیان می‌کند و طرز فکری که با آن به هر خواننده کمک می‌کند تا از این دروغ‌ها دوری کند و به جای آن پتانسیل خود برای به دست آوردن زندگی دلخواهش را به کار گیرد را به خوبی برای خواننده مطرح می‌کند. با خواندن این کتاب می‌توانید به این حقیقت که تنها خودتان کنترل زندگیتان را در دست دارید پی ببرید و تا شانس زندگی کردن از دستتان نرفته، می‌توانید زندگی را به مسیری که آرزویش را دارید ببرید.

درباره ریچل هالیس؛ نویسنده کتاب

ریچل هالیس نویسنده و سخنران انگیزشی است که در ۹ ژانویه سال ۱۹۸۳ در آمریکا متولد شده است. ریچل هالیس در میان خاطراتی که در کتاب خودت باش دختر بیان می‌کند به کودکی سخت خود و پدری که برای او و خواهر و برادرانش به اندازه‌ی کافی پدری نکرده است اشاره می‌کند و از تلخی برخی وقایع زندگی خود مانند خودکشی برادرش سخن می‌گوید. ریچل هالیس در پی انتشار یک عکس از خطوط کشیدگی بر روی بدن خود در سال ۲۰۱۶ در حساب اینستاگرامش به سرعت به شهرت رسید و پس از آن در سال ۲۰۱۸ اولین کتاب خود در حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی را با بهره‌گیری از سختی‌ها و مشکلاتی که در زندگی شخصی خود با آن دست و پنجه نرم کرده است و با عنوان «خودت باش دختر» روانه‌ی بازار کرد.

پس از موفقیت کتاب اول، ریچل هالیس در سال ۲۰۱۹ دومین کتاب خود در حوزه‌ی خودیاری را با نام «دست از عذرخواهی بردار دختر!» منتشر کرد و این کتاب نیز مانند کتاب اول او به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز تبدیل شد. پس از این موفقیت‌ها، ریچل هالیس در سال ۲۰۱۹ پادکستی با نام «سه درصد شانس» و میزبانی خود را تاسیس کرد.

تازه‌ترین کتاب هالیس با نام «فاجعه دارد می‌آید» نیز با همان لحن و نوع نگارش او در دو کتاب پیشینش در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. ریچل هالیس که بنیانگذار شیوه‌ای جدید در حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی بانوان بوده است، در حال حاضر به عنوان موسس و مدیرعامل شرکت رسانه‌ای چیک‌مدیا (chic media) مشغول به کار است. چیک‌مدیا بزرگترین مرجع در زمینه‌ی محتوای دیجیتال ممتاز برای زنان است.

بهترین ترجمه فارسی خودت باش دختر

ترجمه‌های متعددی از این کتاب با نام‌هایی از جمله «خودت باش دختر»، «مراقب خودت باش دختر» و یا «دختر، صورتت را بشور» به فارسی منتشر شده است. از جمله این ترجمه‌ها می‌توان به ترجمه‌ی هدیه جامعی، ترجمه‌ی زهرا منصوری، ترجمه‌ی فروزنده دولت‌یاری و ترجمه‌ی حسین طیبی اشاره کرد که در این بین ترجمه‌ی هدیه جامعی جز> بهترین‌ ترجمه‌های موجود از این کتاب است.

این کتاب مناسب چه رده سنی است؟

هرچند که کتاب خودت باش دختر شامل توصیه‌هایی است که هر فردی نیاز به شنیدنشان دارد و به کار بستن این توصیه‌ها در اولین زمان ممکن برای هر فردی لازم است ولی به علت وجود برخی مطالب درباره‌ی مسائلی مانند روابط جنسی و روایت خودکشی، این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های بزرگسالان قرار می‌گیرد و مناسب رده‌ی سنی بالای ۱۸ سال است.

جملاتی از متن کتاب خودت باش دختر

شمار رژیم‌هایی که تابه‌حال گرفته‌ام از دستم دررفته است. نمی‌توانم تعداد دفعاتی را که برای رفتن به باشگاه برنامه‌ریزی کرده و به آن عمل نکرده‌ام حساب کنم. فکر می‌کنید تابه‌حال چند بار برای ماراتن ثبت‌نام کردم و ورودی‌اش را هم پرداخت کردم اما بعد تظاهر کردم تاریخ شروع تمریناتم را فراموش کرده‌ام؟ دو بار. تابه‌حال چند بار به خودم گفته‌ام «از این به بعد هر روز صبح قبل از رفتن به محل کارم پیاده‌روی می‌کنم!» اما پیاده‌روی‌هایم حتی به روز سوم هم نکشیده؟ بی‌نهایت.

مثل خیلی از زن‌های دیگر، من هم تا سال‌ها این عادت را داشتم. ما دربارهٔ کارهایی که دوست داریم انجام دهیم حرف می‌زنیم اما وقتی زمان عمل فرا می‌رسد خیلی سریع‌تر از جمع‌کردن میز بعد از ورق‌بازی پروندهٔ تصمیماتی را که گرفته و اهدافی را که داشته‌ایم می‌بندیم.

شاید این عادت را به‌وجود آورده‌ایم چون این‌طور به ما یاد داده‌اند. مجلات و برنامه‌های تلویزیونی به‌جای آنکه یاد دهند چطور از همان ابتدا در مسیر هدفمان محکم و ثابت‌قدم باشیم زمان زیادی را به آموزش اینکه چطور بعد از شکست دوباره شروع کنیم اختصاص می‌دهند. زندگی اتفاق می‌افتد و اهداف و برنامه‌ریزی‌هایمان جریان پیدا می‌کنند اما وقتی تبدیل به اتفاقی عادی می‌شوند و قدرت قول‌هایی که داده‌ایم و عهدهایی که با خود بسته‌ایم کم می‌شود، آن‌وقت است که باید نگاهی به خودمان بیندازیم.

چند ماه پیش با صمیمی‌ترین دوستانم در یک دورهمی زنانه برای شام بیرون رفته بودم. یک ساعت فوق‌العاده خوش بود که تبدیل به یک شام فوق‌العاده خوش شد آن‌قدر که هیچ‌کدام انتظارش را نداشتیم. وقتی به خانه رسیدم که بچه‌هایم خواب بودند و دِیو۹ به‌شدت غرق در بازی میجورلیگ‌بال۱۰ یا هاردهیتینگ‌لیگ۱۱ یا هر اسم دیگری که دارد بود. بازی بیسبالی که در دو سال اخیر زندگی مشترکمان هرشب بازی می‌کند (و تا جایی که می‌دانم هیچ پیشرفتی هم در آن نداشته.) بوسیدمش و با او دربارهٔ روزی که پشت‌سر گذاشته بود صحبت کردم. بعد به طبقهٔ پایین، جایی که یک تردمیل قدیمی داریم رفتم و چند کیلومتر دویدم. روی اسنپ‌چت عکسی از خودم در حال ورزش‌کردن گذاشتم و یکی از دوستانم بعد از آنکه آن را دیده بود برایم پیام فرستاد که تو بعد از شام ورزش می‌کنی؟ چقدر عجیب!

جواب دادم: بله، چون برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ام و نمی‌خواستم برنامه‌ام را خراب کنم.

معرفی نویسنده
عکس ریچل هالیس
ریچل هالیس
آمریکایی | تولد ۱۹۸۳

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وب سایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند.

نظرات کاربران

نشر کوله پشتی
۱۳۹۷/۰۵/۲۲

سلام خدمت دوستان ما نمیدونیم چرا هر کتابی تو طاقچه میذاریم یه عده افراد ثابت همیشه زیرش کامنت های منفی میذارن. انتشارات کوله پشتی در عمل ثابت کرده چقدر انتقاد پذیر هست و همیشه انتقادهای سازنده استقبال کرده. دوستانی که به

- بیشتر
Melika_SA
۱۳۹۹/۰۷/۱۰

این کتاب رو توصیه نمی کنم ، به من که چیزی اضافه نکرد ، نویسنده مواردی رو بیان می کرد که از قبل مشخص و ملموس بودن خب 100 صفحه راجع به مشکل گفتی ، راه حل کو ؟ یه

- بیشتر
حنا
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

کتابی با محتوای تکراری.یعنی چیزهایی ک همه ما میدونیم ولی ایده آل هستن توسط هالیس در این کتاب گنجانده شده در هر صورت کتاب های بهتری برای جایگزین کردن هست چون قرار نیست چیز خاصی ازین کتاب یاد بگیرید اما

- بیشتر
Nil
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

من این کتابو سطر ب سطر تا آخرش خوندم تا بفهمم چ نکته ای درونش وجود داره ک باعث شده انقد محبوب بشه و بتونم قاطعانه دربارش اظهار نظر کنم ولی ب هیچ نتیجه ای درباره ی دلیل محبوبیتش برنخوردم.

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۵/۲۱

اخلاق من اینه در طاقچه ، که تا وقتی اکانت های فیک و کاربران تقلبی و غیر واقعی ، کامنت ننویسن و چرت و‌پرت نگن ، سکوت می کنم و اظهار نظر نمی کنم . ولی وقتی با اکانت فیک و

- بیشتر
unicorn
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

یه کتاب روانشناسی دیگه که برای مبتدی ها که نگیم تا بار منفی نداشته باشه،برای جدیدالورود ها به دنیای روانشناسی هیجان انگیزه،یه نفر که طبق مد امروز خیلی هیجان زده خاطراتش رو نوشته از اینکه چطور به طرز معجزه آسایی

- بیشتر
Shahin Nemati
۱۳۹۸/۰۶/۱۵

من این کتاب رو نخوندم. تعجبی هم نداره. چون تیترش میگه که با من کاری نداره. اما این چند وقت اخیر شگفت زده شدم از مشاهده این کتابها در بازار و چیزایی از این دست! یعنی چی خودت باش دختر؟

- بیشتر
°¦سـان گــرل¦°
۱۳۹۹/۰۸/۱۹

زررد زررررد زرررررررد بیش تر شبیه به دفترچه خاطرات یک خانم بیکار بود تا کتاب روانشناسی. احساس می‌کنم افرادی هم که پسندیدند بیش تر تحت تاثیر جو هستن تا منطق 🙄 . . . حیف کاغذ حیف پول حیف وقت

-Dny.͜.
۱۳۹۸/۰۲/۱۳

توی این کتاب شما داستان زندگیِ ریچل هالیس رو میخونید. درباره‌ی اتفاقات خوب و بدی که افتادن تا اون الان در جایگاه فعلیش باشه! چیزی که ریچل هالیس میخواد با این کتاب بگه اینه که " هی ببین من روزهای سختی داشتم،

- بیشتر
mahshid T
۱۳۹۷/۰۹/۱۴

عالیه. کاربردی، ملموس، بدون زبان بازی، بی تکلف و برای زنان و نحوه ی تغییر نگرش؛ بسیار مفید و مؤثر. اینکه در نظرات خوندم کتاب علمی و آکادمیک نیست، تعجب کردم. اگر با مباحث روانشناسی و روانکاوی آکادمیک آشنا باشید، متوجه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱۱۹)
. مقایسه‌کردن لذت را می‌کُشد. تنها فردی که باید از او بهتر باشی کسی است که دیروز بوده‌ای.
1073
اگر برای خودت ارزش قائل نباشی هیچ‌کس برای تو ارزش قائل نخواهد بود.
محمدمعین
زمان‌بندی خدا حرف ندارد.
arghavan
پایین کشیدن دیگران شما را بالا نمی‌برد.
میـمْ.سَتّـ'ارے
تنها فردی که باید از او بهتر باشی کسی است که دیروز بوده‌ای.
hassan fatemi
با گذشت هر سال، یک فصل از کتابتان را به‌پایان می‌رسانید. لطفاً، لطفاً، لطفاً آن یک فصل را هفتادوپنج بار تکرار نکنید و اسمش را زندگی نگذارید
乙_みG
از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید
;-)
من هنوز سرِپا هستم چون اجازه ندادم قدرت یک کابوس از رؤیاهایم بیشتر باشد
neda
باید به‌خودتان ثابت کنید که می‌توانید. باید به‌خودتان ثابت کنید که قادر به انجام هر کاری که اراده‌اش را بکنید هستید. قدرت این کار را دارید.
Fatemeh_fmr
گاهی برای تحت تأثیر قراردادن و جلبِ‌توجه کسانی که حتی دوستشان هم ندارید وسایلی را می‌خرید که از عهدهٔ هزینه‌شان برنمی‌آیید، این کار را کنار بگذارید.
علیرضا

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان