دانلود و خرید کتاب پاسیاد‌ پسر‌خاک؛ زندگی و زمانه حجت الاسلام سید علی اکبر ترابی فرد محمد قبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسیاد‌ پسر‌خاک؛ زندگی و زمانه حجت الاسلام سید علی اکبر ترابی فرد اثر محمد قبادی

کتاب پاسیاد‌ پسر‌خاک؛ زندگی و زمانه حجت الاسلام سید علی اکبر ترابی فرد

نویسنده:محمد قبادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پاسیاد‌ پسر‌خاک؛ زندگی و زمانه حجت الاسلام سید علی اکبر ترابی فرد

«پاسیاد پسر خاک » برگی از زندگی و زمانه مبارز انقلابی، حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد به قلم محمد قبادی است. سید علی اکبر ابوترابی (۱۳۱۸ - ۱۳۷۹) نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود که به دلیل تحمل اسارت در اردوگاه‌های عراق بعثی، به سیدالاسرا مشهور بود. در سال ۱۳۹۳، چهارده سال پس از درگذشت ایشان، به‌دلیل فعالیت‌های فرهنگی در زمان اسارت، نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر به خانواده وی اهدا شد. در مقدمه اثر می‌خوانید: «اولین بار با مرحوم حاج سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌ فرد در مسجد امام حسین آشنا شدم. روحانی افتاده‌حال و ساکت، با عمامه‌ای کوچک و رنگ و رو رفته که می‌شد خستگی سالها مبارزه و تلاش را از پیشانی چین و چروک خورده‌اش خواند. دانسته‌های من این بود که پیش از انقلاب مبارزاتی داشته، با سیدعلی اندرزگو همراه بوده، در کنار مصطفی چمران جنگیده، ده سال اسارت را در اردوگاههای حزب بعث عراق تجربه کرده، مرارت بسیاری کشیده و سنگ صبور دوستان و هم‌بندان پیر و جوان معتقد و بی‌اعتقاد به انقلاب و امام بوده است. اگرچه اطلاعاتم از ایشان کلی و اندک، اما شخصیت وی همیشه برایم قابل احترام و تقدیر بود. برایم مهم بود که درباره ایشان بیشتر بدانم و این حس هنوز با من است. بعد از رحلت ایشان فهمیدم با چه کسانی حشر و نشر داشت، کجاها تحصیل کرد و فعالیتهایش چه بود. این مطالب را در کتابهای خاطره‌های معنوی، یاران امام به روایت اسناد ساواک؛ حجت‌الاسلام حاج سیدعلی‌اکبر ابوترابی و از تربت کربلا یافتم. اما همه اینها به اضافه نوشته‌های جسته و گریخته دیگران از او، هیچ‌کدام مرا ارضاء نکرد و تصمیم گرفتم در این کار قدمی بردارم. اساس این پژوهش پرونده مختصری بود که در بایگانی فرهنگ ناموران معاصر ایران در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی وجود داشت. پس از مطالعه و بررسی منابع این پرونده و نیز پرونده شخصیتهای مرتبط با آن، نوبت به یادداشت‌برداریهای گسترده رسید. از حداکثر منابع مکتوب در دسترس (اعم از کتاب یا نشریه) بهره بردم و یادداشت‌برداری کردم. اما جمع‌آوری اطلاعات در مطالعات میدانی (بخش خاطرات شفاهی) بیشترین سهم را در پیشبرد کار داشت و به هر ترتیب کار به سامان رسید و سرانجام آن شد که پیش‌رو دارید.»

نظرات کاربران

گمنام
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

سلام خیلی خوب بود جامع بود خدا رحمت کند سید آزادگان را چقدر سختی و شکنجه دید چقدر درد و زجر کشید و وقتی برگشت به ایران ریخت و پاش جناب هاشمی و دولتش را دید براش باور کردنی نبود و تذکر میداد البته

- بیشتر
بیگدلی
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

من عاشق شخصیت حاج اقا هستم روحشون شاد ، کتاب کاملی بود از زندگی ایشان

kian
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

کتاب بسیار کاملی هست حتما مطالعه کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
رژیم پهلوی با فشار سیاست خارجی امریکا مجبور بود طرح اصلاحات ارضی را به اجرا در آورد. به این منظور علی امینی ـ که مورد اعتماد امریکاییان بود ـ در اردیبهشت ۱۳۴۰ به نخست‌وزیری رسید.
shariaty
سینما همان‌جایی بود که سیدمحمدحسن ـ برادر کوچک‌ترش ـ در عالم بچگی به آن می‌گفت مسجد صندلی‌دار.
shariaty
در سالهای ۱۳۰۴ و ۱۳۰۵ ش در ایران مردم ملزم به انتخاب نام خانوادگی شدند.
shariaty
پیش از انقلاب مبارزاتی داشته، با سیدعلی اندرزگو همراه بوده، در کنار مصطفی چمران جنگیده، ده سال اسارت را در اردوگاههای حزب بعث عراق تجربه کرده، مرارت بسیاری کشیده و سنگ صبور دوستان و هم‌بندان پیر و جوان معتقد و بی‌اعتقاد به انقلاب و امام بوده است.
shariaty

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان