دانلود و خرید کتاب مبانی نظری احزاب سیاسی عباس شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی نظری احزاب سیاسی اثر عباس شادلو

کتاب مبانی نظری احزاب سیاسی

نویسنده:عباس شادلو
انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی نظری احزاب سیاسی

احزاب سیاسی مهم‌ترین مشخصه دموکراسی و عینی‌ترین ویژگی آن هستند و می‌توانند بیانگر سطح اجرایی و عملی یک نظام دموکراتیک باشند. درواقع احزاب در یک جامعه دموکراتیک، سازمان‌هایی بوروکراتیک محسوب می‌شوند که برای پیگیری هدف کسب قدرت از طرق مشروع مانند انتخابات فعالیت می‌کنند.

برای جامعه ایرانی که جامعه‌ای در حال گذار به دموکراسی محسوب می‌شود شناخت احزاب و گونه‌شناسی و کارکرد آنها و روابط آنها با دیگر نهادهای جامعه، قوانین مربوط به آنها و مسایل مالی و ده‌ها موضوع مرتبط دیگر امری ضروری به‌نظر می‌آید. هرچند در جامعه در حال گذار هنوز احزاب واقعی شکل نگرفته‌اند اما طرح چنین مسایلی نیز خالی از فایده نخواهدبود و در درازمدت نقش اساسی در حرکت به سوی نظام حزبی و زمینه‌سازی برای شکل‌گیری آن خواهدداشت.

«مبانی نظری احزاب سیاسی» به قلم عباس شادلو با اتکا به منابع دست اول محققان برجسته علوم سیاسی به معرفی نظام حزبی و پیچیدگی‌های آن که پدیده‌ای نسبتاً جدید در جامعه ایران است پرداخته و کوشیده‌ است تا در مسیر گفت‌وگو درباره حزب، نظام حزب، حزب‌گرایی و بینش حزبی در جوامع علمی و دانشگاهی گشایشی پدید آورد و آغازگر راه طولانی شناخت و آموزش در این حوزه باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
گفته می‌شود احزاب سیاسی واسط بین جامعه و دولت هستند.
roohi
در نظام‌های پارلمانی حاکمیت از آنِ گروه یا حزبی است که اکثریت کرسی‌های پارلمانی را به‌دست آورد. در حکومت‌های ریاست‌جمهوری نیز حکومت یا قوه اجرائیه توسط منتخب مردم که اکثریت را به خود اختصاص داده باشد تشکیل می‌شود.
roohi
لازمه دموکراسی، احزاب توانمند، قانونمند، دموکراتیک، متکی به مردم، سازماندهی شده، برنامه‌دار و هدفمند، دارای قدرت بسیج و مرام مشخص است.
roohi
حزب متشکل از گروهی از نخبگان سیاسی است که می‌کوشد از طریقی قانونمند انتخابات و رقابتی آزادانه و به شیوه‌ای نسبتاً عادلانه‌تر قدرت را تصاحب کند و جایگزین نخبگان حاکم قبلی شود. احزاب ابزاری جهت تضمین قانونمندی، رقابتی بودن، آزاد بودن و منصفانه بودن روند چرخش نخبگان هستند.
roohi

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان