دانلود و خرید کتاب بدانید من فاطمه هستم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بدانید من فاطمه هستم

کتاب بدانید من فاطمه هستم

امتیاز:
۴.۲از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بدانید من فاطمه هستم

«بدانید من فاطمه هستم» به کوشش واحد پژوهش موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) و مقدمه اسماعیل شفیعی سروستانی با ارائه مقالاتی در معرفی و شناخت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سعی‌کرده‌است تا قطره‌ای از دریای معرفت ایشان را به دوست‌داران آن حضرت بچشاند. بخشی از مقاله رضا اسماعیلی با عنوان «إِعْلَمُوا أَنّی فاطِمَة؛ بدانید من فاطمه هستم!»: بر اساس حکمت الهی، تولّد دختری که تکمیل‌کنندۀ موضوع نبوّت و پایه‌گذار مسئلۀ امامت است و به القاب امّ ابیها و اُمُومَة الائمّه (همان) مزین شده، نیازمند مقدّماتی است که در صورت فراهم نشدن مقدّمات، کار به سرانجام نمی‌رسد و به هدف نائل نمی‌شود. امّا در زمینۀ مقدّمات تولّدحضرت فاطمه (س) در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) اختصاصاً مواردی وجود دارد که بسیار قابل تأمّل است. حضرت فاطمه (س) از نسل فردی است که خداوند دربارۀ او فرموده است: «خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی؛ همۀ چیزها را برای تو و تو را برای خودم آفریدم.» در این بیان نورانی، عظمت وجودی پیامبر اکرم (ص) به تصویر کشیده شده است؛ هرچند عقول ما از درک کنه آن ناتوان و عاجز است.
رویکرد منجی گرایانه در عصر مدرنیته
راضیه صادق‌پور خامنه
موعود فطرت
عباس‌علی پرچی‌زاده
نقش حضرت مسیح (ع) در دولت مهدوی
مجید یعقوب‌زاده
کرب‌وبلای امام زمان (عج) و مرابطه‌ی مؤمنانه‌ی منتظران
اسماعیل شفیعی سروستانی
سیره‌ی حکومتی امام مهدی (عج)
محمد محمدی‌ ری‌شهری
سوار در برف
مریم ضمانتی‌یار
سحرنامه
رضا اسماعیلی
معرفت امام زمان (عج) و تکالیف منتظران
ابراهیم شفیعی سروستانی
بهترین آفریده خداوند؛ اوصاف حضرت امیرالمومنین (ع) از زبان مشایخ اهل سنت
عبدالرحیم مبارک
حیدرنامه؛ گزیده‌ای از حماسه‌های علوی از عهد صفویه تا عصر حاضر
سیدعلی کاشفی خوانساری
استراتژی انتظار
اسماعیل شفیعی سروستانی
منم مهدی (جلد ۱)
ابراهیم شفیعی سروستانی
حاضری در میان غایبان
عباس‌علی پرچی‌زاده
با دعای ندبه در پگاه جمعه؛ نقد و بررسی اشکالات سندی و محتوایی دعای ندبه
علی‌اکبر مهدی‌پور
جهان موعود؛ آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور (جلد ۵)
ابراهیم شفیعی سروستانی
اشرافی‌گری، بلای یک ملت
واحد پژوهش موعود
جلوه‌های انتظار؛ مهدویت و مناسبت‌ها (جلد ۷)
ابراهیم شفیعی سروستانی
دعوت به او؛ بایسته‌های گسترش فرهنگ مهدویت (جلد ۶)
ابراهیم شفیعی سروستانی
اینک آخرالزمان؛ آشنایی با نشانه‌های ظهور و آخرالزمان (جلد ۴)
ابراهیم شفیعی سروستانی
او را بشناسیم؛ معرفت امام زمان (عج) (جلد ۲)
ابراهیم شفیعی سروستانی

نظرات کاربران

Mehdi A713
۱۳۹۷/۰۲/۲۰

انشالله به حق پروردگار بی همتای ،که حقانیت پیامبران و امام ها در دل وجانمان ، چون ریشه در خاک و چون کوه استوار شود

ام ریحانه
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

کتاب حاوی مطالب بسیار نابی هست بیش از ده جلد ازین کتاب را خریدم و هدیه دادم در آخر عرض کنم که هنگام مطالعه کتاب، حس غرور و ذوق غیرقابل توصیفی داشتم

mahdi.ch73
۱۳۹۷/۰۱/۲۹

فوق العاده

عطریاس
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

عاااالی بود.....😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
«ای مردم! بدانید که من فاطمه‌ام.» بر کسی پوشیده نبود که سخنران، آن روز در «مسجد مدینه» و در حضور بزرگان از مهاجران و انصار، فاطمۀ زهرا (س)، دختر نبی اکرم (ص) است. او نیازمند آن نبود تا نام خود را در گوش جماعتی بخواند که او را نمی‌شناسند. فاطمه (س) جماعتی را که سودای قدرت، آنان را از درک و تصدیق حقایق ناتوان ساخته و از جادّۀ حق و صراط مستقیم منحرف و به مسیر باطل در غلتیده‌اند، یادآور حجّت آشکاری می‌کند که می‌تواند کجی و ناراستی قول و فعل همگان را معلوم سازد و عوام و عموم مردم را که مبتلای غفلت از حجّت حضرت حق شده‌اند، به مسیر حق ببرد. از همین روست که می‌فرماید: «آغاز و انجام سخن من بر حق است و قول و فعلم مستغنی از تکیه دادن بر نارواست.»
علی پیل‌پا
۷ ـ ۱ ـ ۱. افطار با غذای مخصوص دربار الهی، معجونی از بهشت جبرئیل (ع) به پیامبر (ص) گفت: «پروردگار به تو دستور می‌دهد که از این غذا افطار کنی. «کشَفَ الطَّبَقَ فَإِذَا عِذْقٌ مِنْ رُطَبٍ وَ عُنْقُودٌ مِنْ عِنَبٍ فَأَکلَ النّبی (ص) مِنْهُ شِبَعاً وَ شَرِبَ مِنَ الْمَاءِ رِیاً وَ مَدَّ یدَهُ لِلْغَسْلِ فَأَفَاضَ الْمَاءَ عَلَیهِ جَبْرَئِیلُ وَ غَسَلَ یدَهُ مِیکائِیلُ وَ تَمَنْدَلَهُ إِسْرَافِیلُ ارْتَفَعَ فَاضِلُ الطَّعَامِ مَعَ الْإِنَاءِ إِلَی السَّمَاءِ؛ ظرف را آشکار ساخت. در آن، خوشه‌ای خرمای تازه و خوشه‌ای انگور بود. رسول خدا (ص) از آنها میل فرمودند. بعد از آن، آب نوشید تا سیراب شد. پس اراده فرمود دست‌های خود را بشوید؛ جبرئیل بر دست‌هایش آب ریخت. میکائیل آن را شست‌وشو داد و اسرافیل با دستمالی خشک کرد. آنگاه اضافۀ غذا را با ظرف آن به طرف آسمان بردند.»
کاربر ۱۶۳۲۹۱۹
نسب پدری: رسول خدا، محمّد مصطفی (ص) بن عبدالله بن عبدالمطلّب (ع). نسب مادری: خدیجه بنت خویلد. این بانوی مکرّمه که امّ المؤمنین و جدّة ائمّة معصومان: است، نخستین همسر و یاور پیامبر اکرم (ص) بود که با جان و مال خویش در خدمت آن حضرت بوده و نهال اسلام را آبیاری و بارور کرد. به همین دلیل خداوند متعال وی را در ردیف زنان مقدّس و عرشی قرار داده است.
کاربر ۵۲۲۷۵۰۶
در مسیر برنامه‌ریزی شدۀ الهی برای تولّد حضرت فاطمه (س)، دو بخش قابل بررسی است: بخش اوّل: اسرار پیش از تولّد تا زمان تولّد؛ بخش دوم: اسرار، کیفیت و نکات مربوط به هنگام تولّد.
کاربر ۵۲۲۷۵۰۶
در بررسی ابعاد شخصیت حضرت فاطمه، ولیدة الاسلام (س) موضوع تولّد ایشان یکی از جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای می‌باشد که دارای برنامه‌ریزی طولانی الهی بوده است. همان‌گونه که زندگی کوتاه دنیوی آن بانو هنوز سرشار از ناگفته‌های زیاد است و نامعلوم بودن مدفن شریف او سال‌هاست دل عاشقان را داغدار ساخته و قدرش همچون قبرش ناشناخته مانده، تولّد او نیز سِرِّ غامض و سر به مُهری است که فقط نکاتی از آن، از طریق سخنان فرزندان بزرگوارش به ما رسیده و برای شنیدن همین نکات هم، ظرف ذهن ما بسی کوچک و کم‌حجم است.
کاربر ۵۲۲۷۵۰۶
حضرت فاطمۀ زهرا (س)، در آن روز، جملۀ خلق عالم را تا به آخر، مخاطب خود ساخت و بر همگان حجّت را تمام کرد. «ای مردم! بدانید من «فاطمه» ام و پدرم محمّد (ص) است! آغاز و انجام سخن من بر حق است. آنچه می‌گویم ناروا نیست و آنچه انجام می‌دهم نیز، بر ناروا تکیه ندارد.» فاطمۀ زهرا (س) در مسجد و در جمع مشایخ مهاجر و انصار و با مغتنم دانستن فرصتی که می‌داند دیگر به دست نمی‌آید، در ابتدا و به اجمال از توحید و شکر و سپاس نعمت‌های آشکار و نهان می‌فرماید و بلافاصله پای به میدان نبوّت و حکمت بعثت انبیا و ارسال کتب می‌گذارد تا به ذکر آخرین فرستادۀ الهی، محمّد مصطفی (ص) و جایگاه و مقام نورانی ایشان، از دو ثقل بر جای مانده، بعد از نبی رحمت، یعنی «قرآن» و عترت سخن بگوید.
کاربر ۵۲۲۷۵۰۶
- شفاعت «اِن کنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناک وَ تَنتَهی عَما زَجَرناک عَنهُ فَأنتَ مِن شیعَتِنا وَ اِلّا فَلا؛ اگر به آنچه به شما امر می‌کنیم، عمل می‌کنی و از آنچه شما را بر حذر می‌داریم، دوری می‌کنی از شیعیان مایی و الّا هرگز!!» آن شخص پس از شنیدن پاسخی کلّی،
Zahra Mahmoodabadi

حجم

۳۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان