دانلود و خرید کتاب مدیریت امور فرهنگی شاهین زراعتی رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت امور فرهنگی اثر شاهین زراعتی رضایی

کتاب مدیریت امور فرهنگی

انتشارات:نشر ایده سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت امور فرهنگی

«مدیریت امور فرهنگی» کتابی از شاهین زراعتی رضایی درباره مبانی شناخت فرهنگ، اصول و مراحل مدیریت فرهنگی است.

در فصل اول کتاب با عنوان «مبانی شناخت فرهنگ، نویسنده به بیان ویژگی‌ها و خصیصه‌های فرهنگ می‌پردازد تا از این طریق درک بهتر و عمیق‌تری نسبت به مفهوم فرهنگ در ذهن خواننده ایجاد کند. در این فصل، شاید برای نخستین بار، مقولات فرهنگی از نظرگاهی نوین در سطح تحلیل گزاره‌ای مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.. در فصل دوم با عنوان «اصول مدیریت امور فرهنگی»، توصیه‌های کلی به کارگزاران امور فرهنگی ارائه می‌شود. توصیه‌هایی که ظرافت‌ها و حساسیت‌های کنش در عرصه فرهنگ را بیان می‌دارد.

در فصل سوم و آخر با عنوان «مراحل مدیریت امور فرهنگی»، مراحل عام ایجاد تغییرات فرهنگی در افراد و گروه‌های انسانی بیان می‌گردد. قبل از بیان مراحل نیز، به مقوله‌ای بسیار کلیدی یعنی تمایز «هدف» و «رسالت» پرداخته می‌شود که عدم توجه به این تمایز، دلیل ناکامی بسیاری از طرح‌های فرهنگی می‌باشد:

یک مدیر امور فرهنگی حرفه‌ای، همیشه باید بداند در مغز مخاطبان طرح فرهنگی، چه می‌گذرد و چه باورهایی دارند. معمولا طرح‌های فرهنگی، گروه‌های متنوعی از شهروندان را مد نظر قرار می‌دهد. این گروه‌ها همانگونه که در مباحث قبلی بیان شد هرگز دارای یکسانی فرهنگی نیستند. برخی تفاوت‌های فرهنگی هستند که اگر به آنها توجه نشود اثربخشی طرح‌های فرهنگی را کاهش می‌دهد. زمانی که قرار باشد یک طرح فرهنگی در گستره وسیعی بین گروه‌های انسانی متنوع اجرا شود توجه به برخی تفاوت‌های فرهنگی، منجر به ایجاد تغییرات محدود در طرح می‌گردد ولی چارچوب و خط سیر کلی طرح می‌تواند حفظ شود.

نظرات کاربران

فربد
۱۳۹۷/۰۲/۱۷

یک شاهکار هنری دیگه در طراحی جلد کتاب.

F. ɟ
۱۳۹۷/۰۲/۲۹

مجمل و موثر با نگاه بنیادی به مقوله‌یِ «فرهنگ». طوری‌ هست که خواندنش بی‌پیچ‌های اضافه و بالا و پایین‌شدن نابهنگام، یک‌راست تا صفحه‌ی آخر بکشد از این جهت خوبه و نقطه قوت. به نظرم در روزگاری که ساده‌نوشتن سخت و

- بیشتر
شاهرخ
۱۳۹۷/۰۲/۲۵

این کتاب با توجه به فقر ادبیات نظری بومی در عرصه امور فرهنگی, می تواند برای مدیران امور فرهنگی و پژوهشگران حوزه فرهنگ , مفید باشد.

a.book
۱۳۹۷/۰۲/۳۰

من خوشم اومد به خصوص شیوه نوشتنش رو. انگاری تو کلاس درسبی

مجتبی 8501
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

با سلام قطعا مثل بقیه آثار نویسنده، برای خوانندگان مفید خواهد بود. یه اثر بومی و فوق العاده پر مغز.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان