دانلود و خرید کتاب ژرفای اندیشه ۱ (مجموعه سخنرانی‌های علمی- معرفتی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژرفای اندیشه ۱ (مجموعه سخنرانی‌های علمی- معرفتی) اثر علی حاجی خانی

کتاب ژرفای اندیشه ۱ (مجموعه سخنرانی‌های علمی- معرفتی)

گردآورنده:علی حاجی خانی
انتشارات:نشر کتابدار
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ژرفای اندیشه ۱ (مجموعه سخنرانی‌های علمی- معرفتی)

اشاعه و گسترش و تعمیق اندیشه‌های دینی از جمله وظایف مرکز مطالعات فرهنگ و اندیشه دینی به‌شمارمی‌آید. در این راستا از سال ۱۳۹۴، این مرکز برگزاری مستمر نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی-معرفتی را در برنامه‌های خود گنجانید. مجموعه حاضر با نام «ژرفای اندیشه»، متن سخنرانی‌های این نشست‌ها را دربردارد. در این جلد مقالاتی با موضوعات زیر را خواهیدخواند: موانع و مقتضیات تربیت در نهج‌البلاغه (استاد مصطفی دلشاد تهرانی)؛ نقد نظریه‌ی محمد (ص) راوی رؤیاهای رسولانه (دکتر کاوس روحی برندق)؛ فلسفه‌ی تاریخ، دیدگاه شیعه؛ با نگاهی به مکاتب دیگر (دکتر علی فلاح‌رفیع)؛

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۴/۳۱

کتاب شصت و سوم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی کتاب خوب ومفیدی بود ، با بحث های روز و تخصصی همراه با آیات قرآن وروایات معصومین علیهم السلام که مباحث را مستند و معتبر کرده بود. ۱۲ بریده از کتاب به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
حضرت زینب (س) در جریان کربلا که در ظاهر سخت‌ترین و مصیبت‌بارترین صحنه‌های تاریخی بود، فرمود: «ما رَأَیتُ الّا جَمیلاً» (علامه مجلسی، ۱۴۰۳ ق: ج ۴۵، ص ۱۱۶)؛ «من جز زیبایی هیچ ندیدم».
سیّد جواد
خداوند همراه هر چیزی است ولی با آن اتّحاد ندارد، و جدای از هر چیزی است ولی جدا نیست
سیّد جواد
انسان موجودی است مستعدّ همه والاییها و همچنین همه تباهیها؛ و این‌گونه شدن یا آن‌گونه گردیدن، به نوع تربیت آدمی بسته است.
سیّد جواد
نظریه مجموع خدایی نیز که جهان را خدا و اجزای آن را اجزای خدا می‌داند باطل است
سیّد جواد
از ظاهر قرآن بحث جسمانیّت معاد برمی‌آید
سیّد جواد
یکی از دلایل ایشان استناد به کلام امیر مؤمنان (ع) است که فرمود: رویای انبیاء وحی است: «رُؤْیا الْأَنْبِیاءِ وَحْی.» (طوسی، ۱۴۱۴ ق، ص ۳۳۸). پاسخ این است که حضرت فرموده رؤیای انبیا وحی است، نه تمام وحی‌های انبیاء رؤیا است. از این روایت برمی‌آید که بخشی از وحی‌ها به‌صورت رؤیا به پیغمبران عرضه می‌شود. مانند رؤیای حضرت ابراهیم (ع) یا مانند برخی رؤیاها که در قرآن آمده است.
سیّد جواد
در معنا و تفسیر قرآن باید به پیغمبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) مراجعه شود، چنان‌چه قرآن به پیغمبر اکرم (ص) ارجاع داده و می‌فرماید: (یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِک وَ یعَلِّمُهُمُ الْکتابَ وَ الْحِکمَةَ)؛ (بقره/ ۱۲۹) یعنی پیامبر قرآن را برای شما می‌خواند و معنا می‌کند و مطالبی حکیمانه را خارج از قرآن بیان می‌کند.
سیّد جواد
در سخنان نورانی امیر بیان، علی (ع) یک چیز به عنوان مانع اصلی تربیت فطری و رسیدن آدمی به کمالات حقیقی ذکر شده و ترک همان چیز به عنوان مقتضی اصلی معرفی شده است، و آن «دنیا» و «وابستگی به دنیا» است: «مِنْ هَوَانِ الدُّنْیا عَلَی اللهِ أَنَّهُ لاَ یعْصَی إِلاَّ فِیهَا، وَ لاَ ینَالُ مَا عِنْدَهُ إِلاَّ بِتَرْکهَا.» (نهج‌البلاغه، حکمت ۳۸۵) در خواری دنیا نزد خدا همین بس که جز در دنیا نافرمانی او نکنند و جز با وانهادن دنیا به پاداشی که نزد خداست نرسند.
سیّد جواد
حلول به معنای داخل شدن خدا در خلق است، اتّحاد یعنی دو چیز آن‌چنان با هم آمیخته شده‌اند که یکی به شمار می‌آیند. این دو نظریه باطل است؛ زیرا نسبت خلق با خدا این گونه است که خداوند وجود کاملی است که هیچ‌گونه نقصی ندارد و موجودات دیگر وجودهای ناقصی هستند، به‌طوری‌که قیّوم اوست و مخلوقات به او ایستاده‌اند، به این معنا که همه چیز آنها به اوست
سیّد جواد
۶. محمد (ص) راوی است نه مخاطب سخن خدا و مخبر؛ این‌گونه نیست که قرآن به عنوان خبر بر او نازل شده باشد، بلکه محمد (ص) تمام مسائلی که در قرآن مطرح می‌شود را در بیرون به صورت رؤیا دیده است و آنها را روایت و گزارشگری می‌کند. ۷. فرشته قرآن را بر قلب محمد (ص) نازل نکرده است؛ قرآن از قلب (روح) پیغمبر (ص) جوشیده است و ایشان قرآن را روایت می‌کند.
سیّد جواد

حجم

۲۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۲۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان