دانلود و خرید کتاب سه‌شنبه‌ها با موری میچ البوم ترجمه محمود دانایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ البوم

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

نویسنده:میچ البوم
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۷۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

کتاب سه شنبه ها با موری داستان محبوب و زیبای میچ آلبوم است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و به سرعت در فهرست کتاب‌های تاثیرگذار و پرفروش‌های نیویورک تایمز جای گرفت.

این داستان درباره میچ است که هر سه شنبه به دیدار استادش پرفسور شوارتز موری می‌رود و با او درباره زندگی به گفتگو و تامل می‌نشیند.

میک جکسون در سال ۱۹۹۹ فیلمی با اقتباس از همین کتاب، با همین نام ساخت. جک لمون در نقش شوارتز موری و هنک آزاریا در نقش میچ آلبوم در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم نامزد جایزه‌های بسیاری شد و هنرمندانش هم افتخاراتی را هم از آن خود کردند.

درباره کتاب سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری، روایت انس گرفتن استاد پیری به نام شوارتز موری در آخرین روزهای عمرش، با شاگردش است. استاد، پروفسور شوارتز موری، به بیماری ای ال اس دچار است. این بیماری‌ به تدریج بدن را از کار می‌اندازد و سلول‌ها و بافت‌های ماهیچه‌ای را تخریب می‌کند.

شاگرد مشتاقانه و با وفاداری، هر سه‌شنبه به دیدار استادش می‌رود. پای صحبت‌های او می‌نشیند و از او درس زندگی فرا می‌گیرد. این دیدارها مانند کلاس‌های درس هستند و یادگیری‌های عمیقی برای شاگرد دارند. کلاسی که مانند درس‌های دانشگاه امتحان ندارد اما بسیار عمیق‌تر است و در نهایت تاسف، جشن فارغ التحصیلی از آن، همان جلسه خاکسپاری استاد است.

میچ البوم، هر سه ‌شنبه درباره موضوعی با استاد خود، شواترز موری، صحبت می‌کند؛ آن‌ها از مفاهیم بسیاری که در زندگی نقش دارد یا به زیستن بهتر منجر می‌شود، حرف می‌زنند. دنیا، خود مرگ، پدیده زندگی، خانواده، فرهنگ، بخشش، دانایی، ازدواج و ... هر مفهومی هر گفتگویی، نکته‌ای در دل خود دارد که زندگی را با کیفیت می‌کند. هر چیزی که در دلش مفهومی داشته باشد و مانند بذر دانایی باشد، موضوع صحبت استاد و شاگرد است. آن‌ها در کنار هم در مسیری قدم می‌گذارند که به سوی کمال انسانی می‌رود.

استاد از زندگی کردن خسته نمی‌شود. با اینکه می‌داند به پایان عمرش نزدیک می‌شود اما همچنان مشتاق آموختن، لذت بردن از چیزهای کوچک در زندگی و نزدیک شدن به کمال است و در این مسیر، شاگرد وفادارش را هم همراه خود ساخته است. او می‌گوید که زندگی برایش یگانه بود، حسرت‌ها و امیدهایش را بیان می‌کند و نگاه شاگردش را به زندگی وسعت می‌بخشد و او را رشد می‌دهد.

چرا باید کتاب سه شنبه ها با موری را بخوانیم؟

الکس کوتلوویتز، سه شنبه ‌ها با موری را «ستایشی دل انگیز و ظریف از افراد پیر و مرحله پیری» می‌داند. این کتاب بازتابی از فرزانگی و شفافیت است و زیبایی‌های زندگی را به سادگی و به دور از پیچیدگی‌ها، منتقل کرده است.

این کتاب می‌تواند نگاه شما را به دنیا، به زندگی و به مرگ تغییر دهد. در زمان سختی لبخند به لبانتان بیاورد و در روزهای گرفتگی، آرامش را به شما هدیه کند و کاری کند که از لحظات باقیمانده زندگی‌تان، نهایت لذت را ببرید.

کتاب سه شنبه ها با موری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب زیبای سه شنبه ها با موری، اثری نیست که خواندنش به مخاطبان خاصی محدود شود. با اینحال هرکسی که از خواندن داستان‌هایی درباره زندگی لذت می‌برد، باید این کتاب را بخواند و هدیه ارزشمند شوارتز موری را دریافت کند.

درباره میچ آلبوم

میچ دیوید آلبوم ۲۳ می سال ۱۹۵۸ در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او نویسنده آمریکایی و روزنامه‌نگار، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه نویس، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده است. انجمن ناشران ورزشی آمریکا، او را بهترین مقاله نویسش دانسته و دو بار مقام اول را در این زمینه به او اهدا کرده است.

او در دانشگاه براندیز در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کرد و روزنامه نگاری و مدیریت بازرگانی را در دانشگاه کلمبیای نیویورک سیتی فراگرفت. او دو موسسه خیریه در دیترویت بنیان نهاد. موسسه The Dream Fund که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و به کودکان بی بضاعت کمک می‌کند تا انواع هنرها را بیاموزند و موسسه A Time To Help که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و آن فعالیت‌های خیریه مختلف را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند.

کتاب‌های میچ آلبوم بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌اند. او را البته به خاطر داستان‌های الهام بخشش می‌شناسند. از آثار معروف او که به زبان فارسی ترجمه شده و از استقبال خوبی هم برخوردار شده، می‌توان به در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند، نفر بعدی که در بهشت ملاقات می کنید، سه شنبه ‌ها با موری، لمس بشر، سیم‌های جادویی فرانکی پرستو و به اولین تماس تلفنی از بهشت اشاره کرد. میچ آلبوم در حال حاضر به همراه همسر خود جینین سابینو در شهر دیترویت ایالت میشیگان زندگی می‌کند.

درباره محمود دانایی

محمود دانایی مترجم و نویسنده ایرانی است که در حال حاضر با انتشارات کتاب‌سرای نیک همکاری می‌کند. از میان کتاب‌هایی که او به فارسی ترجمه کرده است می‌توان به کی ز مردن کم شدم؟ سفر روح، بهشت برین حقیقت دارد، رازهای قضاوت نکردن، رازهای فروتنی و رازهای نوع دوستی اشاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه