دانلود و خرید کتاب میان‌رشتگی در معماری و مهندسی استفن ایمیت ترجمه منصور متین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میان‌رشتگی در معماری و مهندسی اثر منصور متین

کتاب میان‌رشتگی در معماری و مهندسی

نویسنده:استفن ایمیت
انتشارات:سپهر اندیشه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میان‌رشتگی در معماری و مهندسی

میان‌رشته‌ای واژه‌ای با قدمت حدوداً صدساله است که گاهی در محافل علمی به نظر جدید می‌نماید؛ و این ناشی از ضرورت‌هایی است که در دهه‌های پایانی قرن بیستم یک بار دیگر آن را از مستوری تئوریک به بازار عمل و مواجهه با پیچیدگی‌های هزارۀ سوم کشاند. امروزه در بررسی پیچیدگی‌های طبیعی و اجتماعی بر کشف و درک «روابط چندوجهی» یا اصطلاحاً «روابط غیرخطی» میان امور و پدیده‌ها تأکید می‌گردد. به این معنا که روابط منطقیِ مکانی و زمانی موجود در عالم واقعیت را یکپارچه در نظر گرفته، و مجموعه‌ای از عناصر را در ارتباط با یکدیگر می‌بیند. شکل‌گیری کلیت‌ها و هسته‌های هرچه بزرگ‌ترِ پیچیدگی ناشی از حرکت، پویایی و تعاملات گسترده است. مضافاً این‌که وجود و حضور هر پدیده‌ای بر سرنوشت دیگر پدیده‌ها تأثیر می‌گذارد.

با این اوصاف، «مسئله» و «راه‌حل» دیگر معنای ریاضیاتی ندارد. هر موضوع فکری و ذهنی یا هر نابسامانی عملی و میدانی که بر سر راه زندگی «مشکل» ایجاد کند، یک مسئله است. برون‌رفت از آن نیز ممکن است با ترکیب و تلفیق دانش «چندرشته‌ای» میسر گردد. یعنی روش خلاصی از گرفتاری‌ها هم «اجماع بین‌رشته‌ای» است که «کلیت مسئله» را از یک چشم جمعی می‌نگرد. بدین ترتیب، تلفیق میان‌رشته‌ای در همه جا و در برخورد با زوایای مختلف زندگی معاصر حضور دارد. یعنی این رویکرد به همان اندازه در هنر و معماری و فلسفه و حقوق نیاز است که در علوم طبیعی و اجتماعی، در مباحث تربیتی، در روابط بین‌الملل و بین‌فرهنگی، مدیریت سازمانی، در فن‌آوری اطلاعات، صنعت، ورزش و غیره.

کتاب حاضر «میان‌رشتگی در معماری و مهندسی» نوشته استفن ایمیت است که به میان‌رشتگی کاربردی (یعنی تعامل میان‌رشته‌ای در میدان عمل) و مشخصاً با تمرکز بر حوزۀ معماری و مهندسی و ساختمان (AEC) نظر دارد. در حقیقت فعالیت‌های شهرسازی، راه‌سازی، تولید مسکن، معماری، طراحی مناظر و غیره، طیف وسیعی از متخصصان مسائل اجتماعی، اقتصادی، مردم، مقامات اجرایی و حقوقی را پوشش می‌دهد. از این لحاظ، باید با نگرش میان‌رشته‌ای وارد آن شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۹۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان