دانلود و خرید کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان جمال‌الدین دین‌پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان اثر جمال‌الدین دین‌پرور

کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان

معرفی کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان

سیدجمال الدین دین‌پرور کوشیده‌است تا از نهج البلاغه، این اثر گران‌سنگ قرآن ناطق، علی (ع)، پندهای کوتاهی برای جوانان گردآوری کند. پندهایی درباره تقوا، شخصیت مومن، دیده پوشی از حرام، بردباری و تحمل سختی ها،علم آموزی و صدها خصلت نیکو که امیرمومنان در نهج البلاغه‌اش در لابه‌لای خطبه‌ها و فرمایشات، آنها را بیان کرده‌است. وَ تَجَمُّلًا فِی فَاقَة آبرومندی و آراستگی به‌هنگام تنگدستی فقر و ناداری پسندیده نیست، انسان باید تلاش کند تا بی‌نیاز گردد و آبرومند و شاداب زندگی کند، مگر نشنیده‌اید که امام (ع) به فرزندش «محمد حنفیه» فرمود: یا بُنَی إِنِّی أَخَافُ عَلَیک الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللهِ مِنْه پسر جان، من برتو از تهیدستی و نداری ترسانم، پس از آن به خدا پناه آور که فقر و تهیدستی از دین بکاهد، و خرد را پریشان کند، و دشمنی آفریند. بنابراین باید از فقر گریخت و آن‌را با کسب و درآمد مشروع و آبرومند به بی‌نیازی و توانگری تبدیل‌کرد، ولی به‌هر صورت ممکن است برای هرکس تنگدستی و مشکلات مالی و اقتصادی پدید آید، هنر آن است که بداند در چنان موقعیت سخت و خطیر چگونه عمل کند، آیا می‌تواند به هر کار نادرست و نامشروعی دست یازد و از هر راهی کسب درآمد کند یا باید سعی و تلاش او از مرز «قانون» و «حق» و «عدل» تجاوز نکند و آبرومندی و آراستگی خود را هم از دست ندهد؟

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۷/۰۳/۱۶

اولین قطره ی خونم که بر سجاده چکید، به دیدن زهرا امیدوار شدم... السلام علیک یا امیرالمومنین

میم.ابریشمی
۱۳۹۷/۰۳/۱۷

بسیار خلاصه و متین نکات رو بیان کردند به گونه ای که اصلا خسته کننده نیست . هر بخش اون حداکثر 5دقیقه(اگر سرعت مطالعتون پایینه) زمانتون رو میگیره... و همچنین تشکر میکنم از طاقچه بابت گلچین کردن کتاب ها ویژه ی

- بیشتر
nasser_behdarvand
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

خیلی خوووب

احسان
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

توصیه میکنم مطالعه ش را از دست ندین واقعاً کتاب مفیدیه جملاتی از نهج البلاغه گرد آوری شده، بخونید که مسیر درست را به جوانان نشون میده.

جوان خراسانی | javan khorasani
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

اگر دنبال کتابی هستید که برخی از مضامین و گفته های ناب آقا امیرالمومنین علیه السلام را به صورت موضوع بندی شده و آن ها را کمی شرح بیان داده باشد این کتاب کتاب خوبی می تونه باشه؛ ‌ در غیر این صورت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۵)
فرد با تقوی خوب می‌داند که هرچه عبادت و خدمت کند و مقید به رعایت دستورات الهی باشد حق طاعت و عبودیت را به‌جا نیاورده است
مادربزرگ علی💝
دوراندیشی و نرم‌خویی، رکن مهم زندگی دوراندیشی و آینده نگری از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی است، آنها که فقط به فکر امروزند و از فردا غافل‌اند و برای آن فکر و برنامه‌ای ندارند. قطعاً انسان‌های موّفقی نخواهند بود.
مادربزرگ علی💝
امام - درود خدا بر او - فرمود: با مردم چنان آمیزش و معاشرت کن که در مرگت بگریند و در بودت به سویت آیند و با تو انس گیرند.
Aysan
با کلمات زیبا و حکمت آمیز می‌توان سخنان ناپسند و توهین‌آمیز نااهلان و جاهلان را پاسخ داد و آنان را شرمسار و تربیت کرد و به قول خداوند کریم: «... وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَهِلُونَ قَالُواْ سَلَامًا» هنگامی که جاهلان با خوبان و دانایان، جاهلانه سخن می‌گویند و با پرخاشگری و تندخویی برخورد می‌کنند پاسخشان «سلام» است یعنی حتی دو برابر جسارت، مؤدبّانه و منطقی پاسخ می‌دهند.
مادربزرگ علی💝
انجام کارهای خوب و خیر آنگاه ارزشمند است که به غرور و خودخواهی آلوده نگردد.
مادربزرگ علی💝
هیچ شرافتی برتر از علم نیست
Aysan
فَالْمُتَّقُونَ فِیهَا هُمْ أَهْلُ الْفَضَائِل انسان راستین به صفات و گفتار و کردار نیکوست. نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
مادربزرگ علی💝
تیغ دادن در کف زنگی مست به که نااهل را علم افتد به دست بنابراین ضرورت هم‌پایی اخلاق با علم بر کسی پوشیده نیست.
مادربزرگ علی💝
انفجار بمب اتم توسط آمریکا در دو شهر «هیروشیما» و «ناکازاکی» ژاپن و صدها هزار کشته و مجروح و معلول، تابلوی زشت جدایی اخلاق و فضائل انسانی از دانش است.
Aysan
همه‌ی گنج‌ها در دل سختی‌ها نهفته است
Aysan

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
تومان