دانلود و خرید کتاب قدرت کلمات احد ده‌بزرگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت کلمات اثر احد ده‌بزرگی

کتاب قدرت کلمات

انتشارات:انتشارات خیمه
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت کلمات

«قدرت کلمات»، نوشته‌ی احد ده‌بزرگی (-۱۳۲۸) ترجمه‌ی منظوم خطبه‌های سفر کربلا از حرکت کاروان حسینی به تا شهادت امام و یارانش و بازگشت کاروان اسرا به کربلا و مدینه است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: احد ده‌بزرگی‌ - که همه او را به نام شاعر اهل‌بیت (ع) می‌شناسند - به همین قصد و با همین اندیشه به میدان آمده است. او را نیز اعتقاد بر این است که خود خطبه‌ها، به تنهایی واجد ارزشی اصیل هستند و به‌خوبی توانایی آن را دارند که مستقیماً استفاده و مطالعه شوند و بدین‌ترتیب از مهجوریت و گمنامی به‌ درآیند. لذا خطبه‌ها را با نظم خاصی فراگردهم می‌آورد و با رعایت ترتیب زمانی، متن عربی آن‌ها را مقدم داشته، سپس ترجمه‌ای از آن‌ها را به‌دست می‌دهد که اغلب توسط مترجمانی آگاه و مسلط، همچون دکتر سیدجعفر شهیدی و سیدمهدی شجاعی صورت گرفته است. آنچه حایز اهمیت است، نوع نگرش و پرداخت خطبه‌هاست که شاعر را ملزم می‌سازد با رعایت و رسایی بی‌غل‌وغش پیام و حفظ زیرساخت عاطفی و حماسی آن به متن اصلی نزدیک شود. ناگفته پیداست قرارگرفتن در فضای اولیه‌ی انشای خطبه و ایصال همان حال‌وهوا در شعر بدون فروکاستی در عظمت و فخامت و استواری آن امری خطیر و دشوار است؛ اما این شاعر اهل‌بیت (ع) بی‌آنکه مقهور دشواری‌های کار باشد، نظر به غنای کار، تناسب‌ها را فراموش نمی‌کند و مناسب با هر خطبه فضای عاطفی را ایجاد می‌کند. لحن حماسی در جای‌جای اشعار پیداست و با وفاداری تام و تمام به محتوای خطبه، راویِ‌ صادق و زبان حال اهل‌بیت (ع) می‌شود. گذشته از جاذبه‌های پنهانی که در خود اشعار وجود دارد، سررشته‌ هماهنگی‌های معنوی و موسیقایی آن‌ها در جای دیگری است و در خدمت خاندان عصمت و طهارت قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۵/۳۱

کتاب صد و چهارم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی .... عالی بود این کتاب ، خیلی گفتم و گفتند که چرا کتب مذهبی PDF هستش ، ولی خب گوش شنوایی نیست !!!

sadeghi
۱۳۹۷/۰۶/۰۱

ما وارث دشت عطش خیز بلاییم ایینه دار مقتل خون خداییم غافل شدن از کربلا امکان ندارد خون گریه های چشم ما پایان ندارد بسیار عالی ،بسیار عالی ،بسیار عالی واقعا لذت بردم،طبیعت ما انسانها به گونه ایست که معمولا اگر چیزی را به نظم

- بیشتر
کتاب، یار مهربان
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

عالی، عالی، عالی. به ویژه ترجمه منظوم خطبه حضرت زینب در شام،درمقابل یزید پلید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۷۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان