دانلود و خرید کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد استفن‌ پی.ماران ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد اثر استفن‌ پی.ماران

کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد

انتشارات:نشر هیرمند
امتیاز:
۴.۰از ۴۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد

«ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد» از مجموعه کتاب‌های به زبان آدمیزاد و نوشتهٔ استفن پی. ماران است. این کتاب با ترجمهٔ حسین شهرابی در نشر هیرمند چاپ شده است.

درباره کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد

کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد از مسائلی حرف می‌زند که شما برای ورود به دنیای عظیمِ این مشغولیتِ نجومی به آن احتیاج دارید. درکی از شالودهٔ علمِ کیهان (شناسی) هم برای شما فراهم می‌کند. ممکن است بعد از خواندنِ این کتاب بهتر بفهمید که چرا مأموریت‌های فضایی انجام می‌شود: چرا ناسا و سازمان‌های فضایی دیگر فضاپیما به فضا و سیاره‌های دیگر می‌فرستند، چرا سطح‌پیماهای روباتی روی مریخ می‌نشانند، چرا دانشمندان دنبالِ نمونه‌ای از دُمِ دنباله‌دارها هستند، می‌فهمید چرا تلسکوپ فضایی هابل به ژرفای فضا می‌نگرد. بعد از خواندن این کتاب اگر خبری نجومی در روزنامه و اینترنت بخوانید یا در تلویزیون ببینید که شامل جدیدترین کشفیات نجومی باشد، پس‌زمینه‌ای قوی‌تر برای درکِ مطالب خواهید داشت و از اخبار لذتی دوچندان خواهید برد. حتی شاید بتوانید آن را برای دوستانتان توضیح بدهید.

کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند اطلاعاتی کلی دربارهٔ آسمان شب کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

درباره استفن پی. ماران

دکتر استفن پی. ماران (Stephen P. Maran)، کهنه‌منجمِ برنامه‌های فضایی و نویسنده و مروّج اخترشناسی است و دارای نشانِ ناسا برای دستاوردهای استثنایی (NASA Medal for Exceptional Achievement). او به دلیل «مشارکتِ برجسته در ترویج ستاره‌شناسی» جایزهٔ کلومپکه‌رابرتز (Klumpke-Roberts Award) را از انجمن نجوم پاسیفیک (Astronomical Society of the Pacific) دریافت کرده است. از دیگر افتخارات او می‌توان اشاره کرد به: جایزهٔ جورج وان بیسبروُک (George Van Biesbroeck Prize) از انجمن نجوم امریکا (American Astronomical Society) به دلیل «خدمات درازمدتِ خارق‌العاده به ستاره‌شناسی» و جایزهٔ آندرو گِمانت (Andrew Gemant Award) از انستیتو فیزیک امریکا (American Institute of Physics) به دلیل «مشارکتِ خارق‌العاده در ابعادِ فرهنگی یا هنری یا انسانیِ فیزیک».

بخشی از کتاب ستاره‌شناسی به زبان آدمیزاد

«چشم‌چرانی از چه؟ فهرست مسیه و دیگر اجرام سماوی

نام‌گذاری ستاره‌ها برای اخترشناسان کارِ دشواری نبود. در مورد دیگر اجرام چه؟ مثلاً سحابی و کهکشان و خوشهٔ ستاره‌ای؟ (در بخش سهٔ کتاب دربارهٔ همهٔ این‌ها حرف خواهم زد). شارل مِسیه (Charles Messier)، اخترشناس فرانسوی سدهٔ هجدهم، فهرستی بالغ بر صد جرمِ «مه‌آلودِ» آسمان تهیه دید و آن‌ها را شماره‌گذاری کرد. امروزه به آن سیاهه می‌گویند «فهرست مسیه» (Messier Catalog). برای مثال، نامِ علمی‌ترِ کهکشانِ آندرومدا عبارت است از ام ۳۱ یا مسیهٔ ۳۱ (M۳۱)؛ یعنی سی‌ویکمین جرم در فهرست مسیه. امروزه، فهرست استاندارد مسیه ۱۱۰ جرم دارد. [در نوشتن نامِ اجرام فهرست مسیه بین اِم/M و عددش نباید فاصله‌ای باشد. در فهرست ان‌جی‌سی/NGC (که جلوتر درباره‌اش می‌خوانید) باید یک فاصله بین این حروف و عددش باشد.]

تصاویر و فهرستی از این اجرام را می‌توانید در این نشانی به زبان انگلیسی بیابید: messier.seds.org. در انتهای این صفحه به بخش «پیوندها»/“Links” بروید و به وبگاه‌های دیگرِ آن‌جا هم سر بزنید. منابع خوبی خواهید یافت. در مدخلِ «فهرست اجرام مسیه» در ویکی‌پدیای فارسی (fa.wikipedia.org/wiki) هم توضیحاتی کمابیش مقبول در مورد این اجرام خواهید یافت. کمابیش همهٔ اجرامِ فهرست هم مدخلِ جداگانه دارند، اما غیرمفید. بهتر است از ویکی‌پدیای انگلیسی و منابع دیگر استفاده کنید.»

نظرات کاربران

یزدانی
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

سلام متاسفانه عکس ها و جدول های کتاب با کیفیت خیلی خیلی پایین اسکن شدن. اکثرا قابل خواندن نیستن. موفق باشید.

Dana far
۱۳۹۷/۰۸/۰۱

برای کسانی که علاقه به نجوم دارند،خیلی خیلی خوبه

امیر طاهری
۱۳۹۷/۰۶/۱۹

کتاب جالب و کاملی در رابطه با نجوم هست به علاقمندان به نجوم خواندن این کتاب را توصیه میکنم.

Zari5300
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

این کتاب در کنار دسترسی به اینترنت برای علاقه مندان به کیهان شناسی که تازه میخوان نجوم رو شروع کنند کتاب خیلی مفیدی هستش . بزرگترین ایرادش اینه که جدول ها و مطالب داخل کادرها با کیفیت پایین دیده میشن.

کاربر ۴۵۷۹۰۲۳
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

لطفا در بی نهایت قرار بدین این کتاب رو ممنونم

Niyayesh
۱۴۰۱/۰۴/۲۲

لطفا به ببنهایت اضافه کنین خیلی نیاز دارم

Milad Soleimani
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

کتاب عالیه واسه عاشق های نجوم ولی کیفیت تصاویر پایین هستش ولی در کل عالی واسه کسی ک میخواد تازه شروع کنه✌👌

پيمان
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

سلام بهترین کتابی که میشه برای شروع ستاره شناسی و نجوم خواند. توضیحات کاملا روان و ساده شده و حتما نسخه ای که برای ایران هست رو بخونید چون سایت ها و گروه های ایرانی نجوم رو بهتون پیشنهاد میکنه

- بیشتر
شیما
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

‌از نظر محتوای خوبه ولی کیفیت تصاویر پایینه در ضمن بیش از۸۰۰ صفحه است چون بصورت کتاب الکترونیکی منتشر شده باید صفحه به صفحه جلو و عقب حرکت کنید و این خیلی کار سخت و اعصاب خورد کن می کنه

- بیشتر
حسین درزی
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

این کتاب با اینکه راجع به موضوعی تخصصی هست ، اما متنی بسیار ساده و جذاب داره . توصیه میکنم اگر به نجوم علاقمند هستید حتما حتما این کتاب رو مطالعه کنید .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۱)
کهکشانی هست به نام آندرومدا که دورترین جسمی است که بشر می‌تواند با چشم غیرمسلح ببیند (در شب‌های صاف و تاریک پاییزی). نوری که ما از این کهکشان می‌بینیم ۲/۶ میلیون سال پیش آن کهکشان را ترک کرده است. اگر بنا به دلیلی عجیب‌غریب و فرضی، همین الان کهکشان آندرومدا غیب شود، ما تا ۲/۶ میلیون سال دیگر متوجه نمی‌شویم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
کهکشانی هست به نام آندرومدا که دورترین جسمی است که بشر می‌تواند با چشم غیرمسلح ببیند (در شب‌های صاف و تاریک پاییزی). نوری که ما از این کهکشان می‌بینیم ۲/۶ میلیون سال پیش آن کهکشان را ترک کرده است. اگر بنا به دلیلی عجیب‌غریب و فرضی، همین الان کهکشان آندرومدا غیب شود، ما تا ۲/۶ میلیون سال دیگر متوجه نمی‌شویم.
.
مهم‌ترین تجربهٔ مشترکِ منجمانِ آماتورِ جهان دشواری‌های کار نیست، بلکه لذتِ دیدنِ حیرت بر چهرهٔ دیگران است و ترویجِ علم.
fateme
آلفا، بتا، گاما، دلتا و غیره حروفِ الفبای یونانی هستند و آخرین حرفِ این الفبا، یعنی حرف بیست‌وچهارم، اُمِگا نام دارد. قانونِ نام‌گذاری رسمی ستارگان از این قرار است که درخشان‌ترین ستاره در هر صورت‌فلکی را می‌گویند «آلفا» ی آن صورت‌فلکی و دومین ستارهٔ درخشان را «بِتا» ی آن صورت‌فلکی و سومی را «گاما» الی آخر تا «اُمگا» ی آن صورت‌فلکی.
Yaser
بعید است زمین یگانه پرورش‌گاهِ هوش در کائنات باشد.
هدی✌
اگر گوشی هوشمند دارید، می‌توانید اَپ‌های ویژه‌ای دانلود کنید که نامِ ستارگانِ را به شما نشان می‌دهند. کافی است اپ‌هایی مثل Sky Safari یا Star Walk یا Google Sky Map را دانلود کنید و سپس موبایل را به‌سمت آسمان بگیرید! به همین راحتی.
هدی✌
هر بار که به آسمان نگاه کنید، چندصد هزار انسان در چهارگوشهٔ جهان همراه با شما مشغولِ تماشا هستند. حتا اگر به‌جای تماشای خشک‌وخالی، آسمان را رصد کنید باز هم تنها نیستید
هدی✌
تعطیلاتی که با آسمان و ستاره‌ها سپری شود مایهٔ آرامشِ ذهن و لذتِ چشم است.
هدی✌
آسمان‌نما مکانی است مناسب برای علاقه‌مندانِ تازه‌کارِ ستاره‌شناسی. در آسمان‌نماها تصاویری زیبا از آسمان را با پروژکتور روی ساختاری گنبدی‌شکل می‌اندازند و بیننده احساس می‌کند زیرِ آسمانی پرستاره و زیبا نشسته است.
هدی✌
برای اندروید دانلود کنید. ‫Space Junk Lite: دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید می‌توانند با این نرم‌افزار رایگان بفهمند که چه ستاره‌ها و سیاره‌ها و صورت‌های فلکی در آسمان شب در مکانی که هستند معلوم است و از موقعیتِ ایستگاه بین‌المللی فضایی و تلسکوپ هابل هم مطلع شوند. البته این اپ نسخه‌ای پولی و حرفه‌ای‌تر هم به نام Space Junk Pro دارد.
هدی✌

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

قیمت:
۹۲,۵۰۰
تومان