دانلود و خرید کتاب نقشه گنج حمید امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه گنج اثر حمید امامی

کتاب نقشه گنج

معرفی کتاب نقشه گنج

«نقشه گنج» کتابی با موضوع موفقیت در کسب‌وکار و نوشته حمید امامی (-۱۳۳۹) است. کتاب در دو فصل نگاشته ‌شده‌است. فصل اول راهکارهایی درباره ثروتمند شدن و روش‌هایی است که انسان را به ثروت می‌رساند و فصل دوم راهکارهایی درباره کسبِ پول را بیان کرده‌است. در فصل دوم، می‌آموزید که چگونه با مدیریت درآمدها، هزینه‌ها و بحران‌ها می‌توانید سرمایه‌های خود را افزایش داده و ثروت و پولتان را در کنار هم ارتقا دهید و از فرصت‌های زندگی، این موهبت خدادادی، بهره کافی و لازم را ببرید. بخش کوتاهی از کتاب: یکی از ویژگی‌های افراد موفق در رسیدن به خواسته‌هایشان شیوه درخواست آن‌هاست. فرقی نمی‌کند فروشنده‌ای باشید که می‌خواهید محصولاتش را به‌فروش برساند، خواستگاری که تقاضای ازدواج دارد یا پدر و مادری که از فرزندش می‌خواهد درس بخواند. شاید همسری باشید که از طرف مقابلش خواسته‌ای دارد یا فرزندی که از پدر و مادرش تقاضایی می‌کند. در هر حال، در هر نقشی که قرار بگیرید برای رسیدن به خواسته یا هدفتان راهی ندارید جز ابراز خواسته خود! تا درخواست نکنید به نتیجه نخواهید رسید. حال پرسش این است: «چرا خواسته برخی افراد با وجود درخواست‌کردن اجابت نمی‌شود یا درصد کمی از خواسته‌هایشان مورد قبول طرف مقابل قرار می‌گیرد؛ اما در مقابل آن‌ها، افرادی وجود دارند که اگر تمامی درخواست‌هایشان به نتیجه نرسد، بی‌شک اکثر آن‌ها پذیرفته خواهند شد؟!»

نظرات کاربران

kij
۱۳۹۷/۰۵/۳۰

کتاب متوسطیه

علیرضاعباس زاده
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

واقعا کتاب زیبایی است....خیلی عالی...حتما به دیگران خواهم گفت من تقریبا ده صفحه اولش را خواندم...فوق العاده شگفت انگیز است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۸)
همین لحظه از جای خود بلند شوید و خودتان را از نو بسازید؛ همان کسی باشید که همیشه دوست داشته‌اید؛ زیرا شما برای بهترین‌شدن خلق شده‌اید. شاید نسل‌های قبلی خانواده‌تان، در فقر و تنگدستی به سر برده‌اند؛ اما شما اجازه ندهید این دور تسلسل ادامه پیدا کند.‌ این نوار را قطع کنید و شرایط را تغییر دهید. این شما هستید که انتخاب می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که آینده‌تان چه شکلی باشد. هیچ‌کس جز شما نمی‌تواند آینده‌تان را خلق کند. اگر قرار است سرنوشت‌تان را خودتان بنویسید و آن را در دست بگیرید، چرا به بهترین شکل ننویسید؟ چرا سرنوشت‌تان را طلایی رقم نزنید؟ پس به گذشته ناخوشایندتان فکر نکنید.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
«آیا می‌خواهم به عقب حرکت کنم یا با سرعتی بی‌سابقه به جلو پیش بروم؟» اگر نخواهید حرکت رو به عقب را انتخاب کنید، باید به‌سمت جلو حرکت کنید؛ بنابراین باید روحیه نشاط و شادی را حفظ کنید و در عین حال، تا لحظه‌ای که نفس می‌کشید از شرایط موجود ناراضی باشید و این نارضایتی را حتی برای لحظه‌ای از یاد نبرید. به این مثال توجه کنید: زمانی‌که کارنامه کلاس اول دبستان را به دست شما دادند چه وضعیتی داشتید؟ هنگامی‌که چشمتان به تمامی نمرات عالی افتاد چه حسی داشتید؟ خیلی شاد و خوشحال بودید؛ اما آیا حاضر بودید سال بعد را هم در کلاس اول درس بخوانید؟ بی‌شک پاسختان منفی است و حتی نمراتِ بیست آن سال هم شما را به انجام‌دادنِ این کار راضی نمی‌کرد.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
هر هفته، برنامه آن هفته را به‌صورت کامل اجرا کنید. در این صورت، شما پیشرفت چشمگیری به‌دست می‌آورید. این موفقیت یک‌هفته‌ای به شما انگیزه می‌دهد. در نتیجه، از روند روبه‌رشد خود خوشحال می‌شوید. این شادی سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه، هر لحظه از موفقیت خود بیشتر لذت می‌برید. همین امر باعث می‌شود که شیوه‌های لذت‌بردن شما در زندگی تغییر کند. به این ترتیب، هفته بعدی را با اشتیاق بیشتری شروع می‌کنید. تجربه هفته قبل را سرمایه‌ای برای خلق هفته آینده قرار می‌دهید و هر هفته را شادتر و پرانرژی‌تر به پیش می‌برید. تنها دلیل این حالت آن است که قانون «ناراضی‌بودن از وضعیت موجود» را رعایت می‌کنید. در این شرایط، شما دیگر در هیچ ایستگاه هفتگی یا روزانه‌ای توقف نمی‌کنید و مهم‌تر از همه، وقت‌تان را هدر نمی‌دهید. در واقع، اتلاف وقت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که افراد معمولی همه روزه با آن سروکار دارند
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
اگر توانسته‌اید درآمد خود را به این میزان برسانید، شاد باشید؛ ولی هرگز راضی نباشید؛ چون شما می‌توانید درآمدی بیش از این کسب کنید. در مرحله بعد، از خودتان بپرسید: «آیا این تنها کاری است که می‌توانم انجام دهم؟ آیا راه دیگری برای کسب درآمد ندارم؟ چگونه می‌توانم به درآمد بیشتری دست پیدا کنم؟» با دادنِ پاسخی درست به این پرسش‌ها سطح درآمد خود را افزایش خواهید داد. من با استفاده از این شیوه تغییرات زیادی در حوزه کاری، مالی و رشد شخصی‌ام به‌وجود آورده‌ام.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
در حوزه کسبِ درآمد، تمرینی با هم انجام می‌دهیم: کاغذی را جلوی رویتان بگذارید و به این پرسش‌ها پاسخ دهید: «پنج سال پیش درآمد ماهانه شما چقدر بود؟ اکنون در مقایسه با پنج سال قبل، درآمدتان تا چه حد افزایش یافته است؟ چه عواملی باعث افزایش درآمد شما شده؟ نقش شما در این افزایش درآمد چقدر بوده است؟ اگر در طول ماه ۱۰% بیشتر کار می‌کردید، اکنون از نظر کسب درآمد چه وضعیتی داشتید؟ اگر کارتان را با ۱۰% کیفیت بیشتر انجام می‌دادید، چطور؟! اگر هر ماه ۱۰% درآمد خود را سرمایه‌گذاری می‌کردید، در پنج سال گذشته درآمدتان تا چه حد افزایش پیدا می‌کرد؟!
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم می‌توانیم از وضعیت موجود راضی باشیم و با خوشحالی و شادی رو به جلو حرکت کنیم؛ حتی اگر هر روز ۱% نسبت‌به روز قبلمان رشد پیدا کنیم، شاید در طول سال ۳۶۵% رشد کرده باشیم؛ اما نه! من به این جمله اعتقاد ندارم! چون اگر هر روز ۱% رشد داشته باشیم، در مقایسه با روز قبل رشدمان تصاعدی خواهد شد و این عدد بیش از ۳۶۵% در مقایسه با روز اول سال است. باور نمی‌کنید؟ خب، امتحان کنید.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
وزنه‌ها را سنگین‌تر کنید! با هم نگاهی به مسابقات وزنه‌برداری می‌اندازیم. به هر وزنه‌بردار سه مرتبه فرصت می‌دهند تا رکورد قبلی‌اش را افزایش دهد. وزنه‌بردار ابتدا وزنه‌ای را انتخاب می‌کند که بدون تردید می‌تواند آن را بالای سر ببرد و شاید بارها آن را بالای سر برده است. اگر بار اول موفق به زدن وزنه شد، آن‌گاه برای مرتبه دوم وزنه سنگین‌تری را درخواست می‌کند. به این ترتیب، در صورت موفقیت یا حتی موفق نشدن می‌تواند تقاضای وزنه‌ای سنگین‌تر کند. همین امر باعث می‌شود که هر روز رکورد بهتری از خود برجای بگذارد. اوضاع ما نیز به همین ترتیب است.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
همین حالا دست به کار شوید و از آنچه تاکنون انجام داده‌اید راضی نباشید. این هدف را درنظر بگیرید که کار بعدی شما بی‌شک ۱۰% بهتر از کار قبلی‌تان می‌شود؛ بنابراین دست به کار شوید.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
«آیا می‌توانستم این کارها را با ۱۰% کیفیت بهتر یا در کمیتی بیشتر انجام دهم؟» اگر نویسنده هستید، از خودتان بپرسید: «آیا این نوشته بهترین شاهکار من در حوزه نویسندگی است؟ یا می‌توانستم همین کار را با کیفیت بهتری انجام دهم؟» اگر پاسختان مثبت است، دست به کار شوید و کار بعدی خود را در همین لحظه شروع کنید.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴
اگر امروز سر سفره زندگی نشسته‌ایم به‌درستی از این سفره بهره برده‌ایم؟ یا گرسنه از سر سفره برمی‌خیزیم؟» فراموش نکنید که دیر یا زود باید از جا برخیزیم و سفره را در اختیار دیگران قرار دهیم؛ همان‌گونه که دیگران با ترک‌کردن سفره، آن را در اختیار ما قرار داده‌اند. از همین الان و در همین لحظه، تصمیم بگیریم که چگونه می‌خواهیم زندگی کنیم. برای خلق شاهکار زندگی‌مان هنوز فرصت داریم؛ بنابراین تمرکزمان را بر روی کارهایی قرار دهیم که باید آن‌ها را انجام دهیم. سپس بدون اتلاف وقت برای خلق بهترین‌ها گام برداریم. لحظه‌ها به‌سرعت در حال گذر هستند و انتخاب با شماست که با آن‌ها چگونه رفتار کنید.
کاربر ۴۸۱۴۴۷۴

حجم

۲۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۲۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان