دانلود و خرید کتاب ۱۸ ساله (۱۸ روایت از عرفات فاطمه سلام الله علیها تا مطاف فاطمیه‌‫) حمید سبحانی‌صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۸ ساله (۱۸ روایت از عرفات فاطمه سلام الله علیها تا مطاف فاطمیه‌‫) اثر حمید سبحانی‌صدر

کتاب ۱۸ ساله (۱۸ روایت از عرفات فاطمه سلام الله علیها تا مطاف فاطمیه‌‫)

انتشارات:ایمان ماندگار
امتیاز:
۴.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۱۸ ساله (۱۸ روایت از عرفات فاطمه سلام الله علیها تا مطاف فاطمیه‌‫)

«۱۸ ساله (۱۸ روایت از عرفات فاطمه سلام الله علیها تا مطاف فاطمیه)» نوشته حمید سبحانی صدر (-۱۳۶۲) است. این نوشتار تاریخی، به هجده بخش تقسیم شده‌است. عددی برگرفته از عمر هجده‌ساله‌ی حضرت ام‌ابیها سلام الله علیها، که تحریف‌گران تاریخ، حتی از تحریف آن نیز دست برنداشته و سنّ طبیعی حضرتش را به گونه‌های دیگری نیز نقل کرده‌اند. آغازگر هریک از این بخش‌های هجده‌گانه نیز، روایتی است از معارف فاطمی سلام الله علیها؛ تا با وقوف بر آستان آن صدیقه ی کبری سلام الله علیها، از عرفات وجود والایش کسب معرفت نماییم در بخشی از کتاب این گونه آمده‌است: شیخ مفید از امام سجاد علیه السلام و ایشان از پدرشان امام حسین علیه السلام روایت نموده است: «هنگامی که فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله بیمار شد، به حضرت علی ابن ابی طالب علیها السلام سفارش فرمود که بیماری ایشان را پنهان داشته و کسالتشان را به کسی اطلاع ندهند. حضرت علیه السلام نیز چنین کردند و خود نیز با کمک اسماء بنت عمیس مخفیانه از فاطمه علیها السلام پرستاری مینمودند.» عیادت از بانوی مظلومه علیها السلام در ایام بیماری حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها که دیگر آن حضرت علیها السلام ملازم بستر شده بود، افراد و گروه‌های مختلفی به عیادت ایشان می‌آمدند. یکی از این گروه‌ها زنان مهاجرین و انصار بودند. شرح این ملاقات و قسمتی از کلمات گهربار آن حضرت علیها السلام چنین است: «هنگامی که حضرت فاطمه علیها السلام در بیماری‌ای که منجر به وفاتشان شد به‌سر می‌بردند، زنان مهاجرین و انصار به عیادت آن حضرت علیها السلام آمدند. عرض کردند: ای دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله! با بیماری خود چگونه‌اید؟ حضرت فرمودند: «اَصْبَحْتُ وَ اللَّهِ عَائِفَهً لَدُنْیَاکُمْ قَالِیَهً لِرِجَالِکُمْ لَفَظْتُهُمْ قَبْلَ اَنْ عَجَمْتُهُمْ وَ شَنَئْتُهُمْ بَعْدَ اَنْ سَبَرْتُهُم؛ به خدا سوگند، چنین شده‌ام که به دنیای شما بی‌میل‌ام و بر مردانتان غضبناک. آنان را (چون غذایی که امتحان کنند) امتحان کردم و به دور انداختم. به آنان بغض ورزیدم بعد از آن‌که در حالاتشان تعمق نمودم.»

نظرات کاربران

s.latifi
۱۳۹۷/۰۸/۱۸

به عشق ات قسم تو قلبم حرم داری دوستت دارمو میدونم دوستم داری سرمو میذارم به پای تو مادر تموم مادرها فدای تو مادر ندارم تو دنیا کسی رو غیر تو همیشه همرامه دعای خیر تو السلام علیکِ یا بنت رسول الله

مهدی
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

پیشنهاد می کنم کتاب های دیگه ایی رو هم از اقای سبحانی بخونید مخصوصا اقتصاد پیامبرشون واقعا مستدل حرف زدند و تمام‌صحبت ها با سند هست

میم
۱۳۹۹/۱۰/۰۸

عالی نبود ولی خوب بود خوشم اومد نقدی که نسبت به کتاب دارم اینه که نویسنده خوب نتونسته که روایات رو در متن داستانی جا بده ایام فاطمیه هم بهتون تسلیت میگم

کاربر ۵۶۵۸۰۴۷
۱۴۰۱/۱۰/۰۸

من از همان اول که بچه بودم راه و روش زندگانی حضرت فاطمه را در پیش گرفته بودم وقتی این کتاب را می خواندم اشک از چشمانم جاری می شد و بر غمی که باعث مرگ حضرت شد افسوس می

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
در آن روزهای دشوار مدینه که مسلمانان در فقر شدیدی دست و پا می‌زدند، پس از چند روز گرسنگی، توانست برای حسن علیه السلام و حسینش علیه السلام اندکی نان طبخ کند. به سرعت خود را به پدرش رساند، و قسمتی از آن نان را به محضر پدر تقدیم نمود. وقتی آن خاتم رسولان صلی الله علیه وآله لقمه‌ای در دهان نهاد، فرمود: «این اولین لقمه‌ای است که پدرت پس از سه روز در کام خود می‌نهد.»
Maryam Bagheri
آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
Maryam Bagheri
تا سرور زنان عالم را نشناسیم، نخواهیم فهمید که ظلم و جنایت و جراحت بر جسم و جان آن پاره‌ی تن پیامبر صلی الله علیه و آله چه معنایی دارد؟ هر چند که شناخت ناقص ما از آن انسان کامل، مانند آن است که از پنجره‌ای کوچک به جهانی پهناور نظاره کنیم. گویا از دریچه‌ی دیدگان خویش آسمان را می‌نگریم. مگر پهنای کوچک چشمان ما، چه اندازه از پهنه‌ی آسمان‌ها را در بر می‌گیرد؟ اما به هر حال: آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
S
عرض کرد: «ای رسول خدا! آیا شمشیر بر دوش نگرفته و به زندگانی‌شان پایان ندهم؟» حضرت صلی الله علیه وآله فرمود: «نه، بلکه باید صبر کنی.» عرض کرد: «اگر صبر کنم [چه خواهد شد]؟» فرمود: «با دشواری‌هایی مواجه خواهی شد.» عرض کرد: «آیا [این‌گونه] دینم سالم خواهد بود؟» فرمود: «بله»؛ عرض کرد: «پس باکی ندارم.»
Maryam Bagheri
دین اسلام، این کامل‌ترین آیین آسمانی، که معارف روح بخش آن باید برای همیشه‌ی تاریخ به یادگار بماند، تا آیندگان نیز بتوانند از چشمه‌های حیات‌بخشش سیراب شوند، در بستر زمان و در میان حوادث تاریخی متولّد شد. بنابراین شناخت همه‌ی معارف دین، بدون درک کاملی از تاریخ اسلام امری دشوار و دور از دسترس است.
Maryam Bagheri
نقل کرده‌اند: «فاطمه علیها السلام بعد از وفات پدرش هرگز خندان دیده نشد، جز آن‌که یک روز لبخندی زد، آن‌گونه که دندان‌هایش آشکار شد.»
Maryam Bagheri
صدیقه کبری علیها السلام، طلایه‌دار عبادت اشک است؛ اما نه فقط در حصار زمین و زمان. او امتحانش را در ماورای عرصه‌ی طبیعت، بلکه در ورای آفرینش خویش به خوبی پس داده است.
Maryam Bagheri
. کتب تاریخ، هم‌چون صفحه‌ی نمایشی است که ادوار گذشته را در برابر دوره‌های متاخّر به نمایش می‌گذارد.
Maryam Bagheri
برای ذریه‌ی خود و آن‌چه بدترین‌های امتم بعد از من با آن‌ها می‌کنند، می‌گریم. گویا دخترم فاطمه را می‌بینم که بعد از من مورد ظلم واقع شده است و او ندا می‌کند: آه ای پدر! ای پدر! اما هیچ کس از امتم او را یاری نمی‌سازد.»
Maryam Bagheri
فاطمه علیها السلام که خود امتحان‌شده‌ی وادی بلا بود، و داغ‌دار مصیبت کربلا، تسکین قلب پدری بود که عزادار بزم عزای قتیل‌العبرات گردیده بود.
Maryam Bagheri

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان