دانلود و خرید کتاب رژیم مصرف رسانه‌ای معصومه نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رژیم مصرف رسانه‌ای اثر معصومه نصیری

کتاب رژیم مصرف رسانه‌ای

معرفی کتاب رژیم مصرف رسانه‌ای

«رژیم مصرف رسانه‌ای» از مجموعه کتب شهروند هوشمند، نوشته معصومه نصیری (-۱۳۶۰) است. مجموعه کتب شهروند هوشمند خلاصه‌ای از آن‌چه در حوزه سواد رسانه‌ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت‌های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه‌ها است، می‌باشد. در این کتاب پنج سوال و پنج نکته طلایی که باید مدام در مواجه با پیام‌های رسانه‌ای از خودتان بپرسید، در آغاز هر فصل تکرار شده است تا با نهادینه‌سازی آن، حداقل دیگر خواننده بدون بینش در فضای پهناور رسانه‌ای با تاکید بر فضای آنلاین رسانه‌ای نباشید. ارتقاء سواد رسانه‌ای ارتقاء آموزشی نیست بلکه از طریق آن مهارت‌های مواجهه، تحلیل و مصرف رسانه تقویت شده و شما قدرت انتخاب بهتر متن رسانه‌ای را خواهید داشت. بخشی از کتاب: خانواده‌ها در مواجه با فعالیت‌های مجازی فرزندانشان دو برخورد رایج دارند. ابتدا این‌که چون اطلاعاتشان درباره فضای مجازی از کودکان و نوجوانانشان کمتر است، استدلال آنان نمی‌تواند کودک و نوجوان را قانع کند. در این صورت یا آن‌ها نسبت به استفاده کودکانشان از تلگرام و فضای مجازی، بی‌اعتنا می‌شوند یا با این موضوع برخورد سلبی و قهری می‌کنند. حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور در حال تحصیل‌اند که بنا به آمارهای سخنگوی سازمان ثبت احوال، حدود ۱۱.۵ میلیون نفر از آن‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند. اگرچه شاید این آمار چندان دقیق و منطقی به نظر نرسد، اما شکی نیست بسیاری از کاربران تلگرام از قشر کودک و نوجوان هستند. پس برخورد سلبی با این طیف، اوضاع را بدتر می‌کند و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در آن‌ها را افزایش می‌دهد. ما وقتی نگذاریم یک نوجوان از تلگرام استفاده کند، آنگاه احتمال دارد همین نوجوان در خارج از خانه و در محیط دوستانش از محتوای همین شبکه‌های مجازی استفاده کند. در آن صورت، میزان آسیب‌ها و نگرانی‌ها بیشتر می‌شود. پس نباید با نگاه صفر و صدی به موضوع نگریست. حذف و یا بی تفاوتی هر دو آثار مخربی دارند و نشان از عدم مسوولیت پذیری والدین است. ساده ترین راه همیشه بهترین راه نیست.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
توجه به این آمار جالب توجه است که ۲۲ درصد مردم ترجیح می‌دهند به خاطر موبایل از مسواک زدن صرف نظر کنند. ۷۳ درصد مردم با تلفن همراه خود می‌خوابند. ۵۳ درصد مردم وقتی باطری یا شارژ اعتباریشان تمام می‌شود یا شبکه تلفن همراه از دسترس خارج می‌شود دچار اضطراب می‌شوند. ۷۰ درصد زنان و ۶۱ درصد مردان از بی موبایل بودن ترس دارند و.....
صابر
راه غلبه بر هر هراسی، فهم و آگاهی است. همانطور که به فرزندانمان شنا کردن را می‌آموزیم و دیگر از رفتنشان به استخر نمی‌ترسیم، به آن‌ها مهارت‌های حضور در فضای مجازی را بیاموزیم و لحظه به لحظه نگران آن‌ها نباشیم. شناگران، غرق نمی‌شوند.
صابر

حجم

۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان