دانلود و خرید کتاب انواع زنان ژان شینودا بولن ترجمه نیلوفر نواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انواع زنان اثر ژان شینودا بولن

کتاب انواع زنان

معرفی کتاب انواع زنان

کتاب انواع زنان نوشته‌ی ژان شینودا بولن فروش زیادی در تمام دنیا داشته است. در این کتاب نظریه‌ها و اطلاعات جدیدی در اختیار ما خوانندگان قرار می‌گیرد تا به کمک آن‌ها بتوانیم نوع شخصیت خودمان را پیدا کنیم و سپس با نکته‌هایی که می‌گوید می‌توانیم اسطوره‌های درونمان را پیدا کنیم.

درباره کتاب انواع زنان

دلیل اصلی تفاوت بین زنان، کهن الگو‌های درونی هستند. همه‌ی ما در درونمان چیزی متفاوت از زندگی می‌خواهیم برای مثال بعضی زنان برای رسیدن به رضایت نیاز به ازدواج و فرزند دارند و بعضی دیگر به چیزی بیشتر یا کمتر از این، این زنان قطعا با زنانی که در زندگی به دنبال استقلال شخصی هستند تفاوت دارند و این تفاوت‌های اساسی ما را از دیگران متمایز می‌کند، هر انسانی وقتی به چیزی که می‌خواست نمی‌رسد خسته و ناراحت می‌شود. گروهی از زنان نیز هستند که دوست دارند تجربه‌های جدید کشف کنند و خلاقیت‌‌های تازه‌ای را در زندگی اجرا کنند. نوع دیگر زنان به دنبال آرامش و معنویت هستند. چیزی که برای یکی از این زنان زندگی ایده‌آل است می‌تواند برای دیگری کاملا پوچ باشد. شناختن اطسوره‌های زنان به آن‌ها کمک می‌کند تا در زندگی درک بهتر از خود داشته باشند و روابطشان را با مردان، زنان، و بقیه‌ی اطرافیانشان بهتر کنند. بینشی که این الگوها به زنان می‌دهد باعث می‌شود آنان متوجه شوند چه چیزهایی در زندگی انگیزه‌بخش یا اامیدکننده هستند.

کتاب انواع زنان نوشته‌ی ژان شینودا بولن دیدگاه تازه‌ای درمورد روان‌شناسی زنان را برای ما توضیح می‌دهد که براساس نگرشی از زنان که بیشتر از سه هزار سال در توهمات بشر وجود داشته‌اند نوشته شده است. در این کتاب، روان‌شناسی زنان که بر پایه‌ی هر نظریه‌ای زنی را سالم می‌داند که الگوی شخصیتی درستی داشته باشد نقض می‌کند و با آن مخالف است. در این کتاب با معیارهای مختلفی برای سلامت زنان آشنا می‌شویم.

این کتاب تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است که نشان‌دهنده پرطرفدار بودن آن است. در کتاب انواع زنان می‌توانیم مسیر اطمینان‌بخشی را که با آن همه‌ی بخش‌های شخصیتمان را در کنترل داشته باشیم و هم‌چنین نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم و اعتماد‌به‌نفسمان را بالا ببریم

چرا باید کتاب انواع زنان را مطالعه کنیم؟

این کتاب به ما کمک می‌کند بخش‌های پنهان شخصیتمان را بیشتر بشناسیم و به کمک آن رفتار بهتر و اعتماد‌به‌نفس بالاتری داشته باشیم. خواندن این کتاب به ما احساس خوبی می‌دهد و با شناخت کهن الگوها می‌توانیم ویژگی‌های خودمان را بهتر درک کنیم. در این کتاب یاد می‌گیریم آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد با چیزی که برای دیگران اهمیت دارد و از آن خوششان می‌آید کاملا متفاوت هستند.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب انواع زنان می‌تواند برای زنان بالای سی سال بسیار مفید باشد و به آن‌ها کمک کند إحساس عمیق‌تری از زندگی به‌ دست بیاورند، هم‍چنین مردانی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از زنان اطرافشان داشته باشند می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره ژان شینودا بولن

ژان شینودا بولن یک روانپزشک و نویسنده آمریکایی است. او کتاب‌های منحصر به فردی نوشته است که بیشتر آن‌ها در مورد روانشناسی کهن الگویی است. معروف‌ترین کتاب‌های ژان شینودا بولن «انواع زنان»، «انواع مردان»، «ما همه یک معجزه ایم» و «خرد خاص و جذاب بودن» هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند و انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی آن‌ها را منتشر کرده است.

فهرست کتاب انواع زنان

پیشگفتار مقدمه 1. کهن‌الگوهای زنانه همچون انگاره‌های درونی 2. فعال کردن اسطوره‌ها 3. اسطوره‌های باکره 4. آرتمیس: اسطوره‌ی شکار و ماه، رقیب و خواهر 5. آتنا: اسطوره‌ی خرد که از محدودیت‌ها فراتر می‌رود 6. هستیا: اسطوره‌ی خانه و کاشانه، معبد، زن خردمند و عمه دوشیزه 7. اسطوره‌های آسیب‌پذیر 8. هرا اسطوره‌ی ازدواج، تعهد و همسر 9. دیمیتر اسطوره‌ی غلات تغذیه‌کننده و مادر 10. پرسفون دوشیزه و ملکه جهان زیرین زن پذیرا و دختر مادرش 11. اسطوره‌ی کیمیاگر 12. آفرودیت اسطوره‌ی عشق و زیبایی 13. کدام اسطوره‌ی سیب طلایی را می‌برد؟ 14. قهرمان درون هر زن تبارشناسی: کهن‌الگوهای یونان باستان جدول اسطوره‌های زن یادداشت‌ها منابع

بخش‌هایی از کتاب انواع زنان

قهرمان بالقوه‌ای درون هر زن حضور دارد. او بانوی هدایت ‌کننده‌ای در کل طول سفری است که از بدو تولد آغاز شده و در تمام طول عمر ادامه خواهد داشت. همان‌طور که او در طول مسیرش حرکت می‌کند، ناگزیر با درد و رنج‌هایی مواجه می‌شود: احساس تنهایی، آسیب‌پذیری، عدم اطمینان؛ و محدودیت‌ها را می‌شناسد. او همچنین می‌تواند معنا را بیابد، شخصیت خود را رشد دهد، عشق و شکوه را تجربه کند و خرد را بیاموزد.

او با انتخاب‌هایش شکل می‌گیرد، با ظرفیت خود برای ایمان و عشق، با توانایی خود در آموختن از تجربیات و ایجاد تعهدات. زمانی که مشکلات سر برمی‌آورند، اگر او بسنجد چه کاری باید انجام دهد، تصمیم بگیرد و به روشی هماهنگ با احساسات و ارزش‌های خود رفتار کند، مانند قهرمان و نقش اول اسطوره‌ی خودش رفتار کرده است.

اگرچه زندگی پر از شرایط انتخاب نشده است، همیشه لحظات تصمیم‌گیری و نقاط عطفی وجود دارد که اتفاقات را رقم می‌زنند یا شخصیت را تغییر می‌دهند. یک زن برای این‌که قهرمان سفر قهرمانی خود باشد، باید این عقیده را داشته باشد (یا لااقل این‌گونه وانمود کند) که انتخاب‌هایش مهم هستند. در روند زندگی کردن با چنین پیش‌ فرض ذهنی اتفاقی رخ می‌دهد: زن تبدیل به یک انتخاب‌کننده می‌شود؛ قهرمانی که خودش تعیین می‌کند قرار است به چه چیز تبدیل شود. او با کارهایی که انجام می‌دهد یا نمی‌دهد و با عقایدی که دارد، رشد کرده و یا افول پیدا می‌کند.

مراجعان من به من یاد دادند که فقط اتفاقاتی که برای‌شان می‌افتد در شکل‌گیری آینده آن‌ها موثر نیست؛ بلکه آنچه درون آن‌ها رخ می‌دهد تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. آن‌چه که آن‌ها احساس می‌کنند و آن‌گونه که در درون و بیرون واکنش نشان می‌دهند، تعیین می‌کند که آن‌ها تبدیل به چه کسی شوند؛ بسیار بیشتر از میزان بدبختی‌هایی که افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند.

نظرات کاربران

نیکان
۱۳۹۷/۰۴/۲۱

درسته که نمیشه برای سخن ارزش مادی تعیین کرد ولی قیمت مادی اش اجازه نمیده ببینیم ارزش سخنش چقدره....( البته بر همگان واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت بوده و پول چرک کف دستی بیش نیست. وما

- بیشتر
هانیه
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

چرا این کتاب رو جز پویش کتاب_خانه نمیذارین؟ الان چندین وقته منتظرم تخفیف بخوره اما نمیخوره. چرا انواع مردان تخفیف داره اما انواع زنان نداره؟ اخه تبعیض تا به کی؟ :))

حدیث
۱۳۹۸/۰۹/۱۰

این کتاب زنان رو به روشنگری میرسونه، همین یه کتاب کافیه تا زندگی یک زن رو برای همیشه تغییر بده.

minoo
۱۳۹۸/۰۱/۲۰

کاش کتابای نشر بنیاد و فرهنگ زندگی ، توی کتابخونه همگانی طاقچه هم میومدن خیلی گرونن واقعا😕

totoro
۱۴۰۰/۰۶/۰۷

من میخواستم این کتابو برای دوستم هدیه بخرم، اما اشتباهی اونو برای خودم خریدم و از آنجایی که به خواندن کتابهای روانشناسی عمومی چندان علاقه ای ندارم، خوندنش یکجور توفیق اجباری بود. میتونم به کسایی که مثل من زیاد دنبال

- بیشتر
mafian
۱۳۹۷/۰۴/۲۹

این قیمت برای این کتاب خیلی زیاده

mahtab
۱۳۹۷/۰۴/۲۳

واقعا چرا اینقدرگرون؟

mary.sa
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

این کتاب قطعا جز سری کتاب هاییه که هر زنی باید یه بار تو زندگیش بخونه.خوندنش یه دید جدیدی نسبت به خودتون و خانوم های اطرافتون میده و همینطور درک کردن رفتار ها و تصمیماتشون رو تا حد زیادی توضیح

- بیشتر
فاطمه اسماعیلی
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

اسطوره ها در شخصیت شناسی خیلی مفیدن. اول خودمون، نقاط ضعف و قوت و بعد شناخت و پایه گذاری ارتباط با بقیه. من خودم بعد چند ماه سرک کشیدن چاپیشو خریدم که چند بار بخونم و واقعا از شناخت درون

- بیشتر
Mary Azad
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

کتاب خوب یکی از موثرترین راههای شناخت درون است و این کتاب به همراه بقیه کتابهای بنیاد فرهنگ زندگی بسیار در این امر مهم یاری رسان است .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۱۹)
همان‌گونه که شرقی‌ها می‌گویند: «وقتی شاگرد آماده باشد، استاد خود خواهد آمد.» همزمانی کتاب اسبابی غیرعلّی است که از طریق آن یک کتاب به‌دست خواننده‌ای می‌رسد که واقعآ به دنبال آن بوده است.
tayebeh asgari
یک زن برای این‌که قهرمان سفر قهرمانی خود باشد، باید این عقیده را داشته باشد (یا لااقل این‌گونه وانمود کند) که انتخاب‌هایش مهم هستند. در روند زندگی کردن با چنین پیش‌ فرض ذهنی اتفاقی رخ می‌دهد: زن تبدیل به یک انتخاب‌کننده می‌شود؛ قهرمانی که خودش تعیین می‌کند قرار است به چه چیز تبدیل شود.
سوفیا
(خشمی که درون‌ریزی شود ــ و به عبارتی سرکوب شود ــ تبدیل به افسردگی می‌شود).
Zohreh
برای مثال، تا کردن لباس‌های شسته شده برای بسیاری از زنان کاری روزمره و تکراری است که همیشه برای انجام آن عجله دارند. اما با پذیرش نگرش هستیایی، یک زن می‌تواند از فرصت تا کردن لباس به‌عنوان زمانی که می‌تواند ذهنش را آرام کند، استقبال نماید. به منظور حضور هستیا، زن باید در یک زمان روی یک فعالیت، یک فضا یا یک اتاق تمرکز کند و کارها را با آرامش و در زمانی که در اختیار دارد انجام دهد. او باید چنان مجذوب کارش شود که گویی در حال اجرای مراسم چای ژاپنی است؛ با حسی از وقار در هر حرکتی که انجام می‌دهد. تنها در این صورت است که آرامش درونی عمیق جای هیاهوی معمول ذهن را می‌گیرد. معیارهایی که باید مورد ملاحظه قرار بگیرند می‌بایست متعلق به خود زن باشند؛ روش انجام آن‌ها نیز باید مطابق با آنچه باشد که برای خودش معنا دارد. از این طریق او اسطوره‌ای باکره خواهد بود، نه سرویس‌دهنده‌ای به نیازها یا معیارهای دیگران و نه مغلوبی در برابر زمان.
زهرا
زمانی که یک زن از نیروهایی که او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند آگاه می‌شوند، قدرتی به‌دست می‌آورد که زاییده دانش است. «اسطوره‌ها» نیروهای نامرئی و قدرتمندی هستند که رفتارها را شکل می‌دهند و عواطف را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. شناخت «اسطوره‌ها» ی حاضر در وجود زن، قلمرو جدیدی است که آگاهی درباره زنان را ارتقا می‌بخشد. زمانی که یک زن متوجه می‌شود کدام «اسطوره‌ها» قدرت اصلی را در درون او در اختیار دارند، آگاهی خاصی درباره غرایز اصلی، اولویت‌ها، توانایی‌ها و امکان یافتن معنا در میان انتخاب‌های مختلفی که دیگران شاید جرات آن‌ها را ندارند، به‌دست می‌آورد.
Elham
این زنان نیاز دارند تمرکز، واقع‌گرایی و قاطعیت را بیاموزند؛
نسرین نیکبخت
زمانی که کهن‌الگوی آتنا در روان زنی قوی باشد، او تمایلی طبیعی به میانه‌روی در انجام کارها دارد و در «اعتدال طلایی» زندگی می‌کند؛ چیزی که ایده‌آل آتنی‌ها بود.
جان اختیاری
بهای واقعی هر چیز، آن چیزی است که ما برای به دست آوردن آن رها می‌کنیم.
shabi
برنامه‌های طبیعت‌گردی ویژهٔ زنان، کهن‌الگوی آرتمیس فرا می‌خواند؛ خصوصآ آن‌هایی که یک تجربه گروهی را با یک سفر قهرمانی فردی ترکیب می‌کنند. زمانی که زنان به سفرهای برون‌مرزی و سرزمین‌های ناآشنا می‌روند، کهن‌الگوی آرتمیس را درون خود پرورش می‌دهند. همچنین وقتی دختران‌مان در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند، به اردوهای دخترانه می‌روند، به سفرهای اکتشافی مکان‌های جدید می‌روند و در فرهنگ‌های بیگانه به تحصیل می‌پردازند، تجربیاتی کسب می‌کنند که می‌تواند مستقل بودن آرتمیس را در آن‌ها رشد دهد.
niloofarmyl
زمانی که دو نفر عاشق می‌شوند، هرکدام دیگری را در نوری ویژه و اصلاح‌کننده (نور طلایی آفرودی ) می‌بیند و جذب زیبایی دیگری می‌شود. چیزی جادویی در هوا موج می‌زند و حالتی از شیدایی پدیدار می‌گردد. هرکدام از آن‌ها احساس زیبایی و خاص بودنی بیش از حد معمول خودشان دارند. میدان انرژی عاطفی بین آن‌ها تقویت می‌شود و جذابیت مغناطیسی دوطرفه را ایجاد می‌کند. در فضای «طلایی» ای که آن‌ها را احاطه کرده است، حواس تقویت می‌شوند: موسیقی واضح‌تر شنیده شده و رایحه‌های خوش متمایزتر می‌شوند.
shabi

حجم

۴۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۰۳ صفحه

حجم

۴۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۰۳ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۷۲۰
تومان