دانلود و خرید کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت ابراهیم یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت اثر ابراهیم یزدی

کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت

معرفی کتاب بازرگان اسوه تقوا و صداقت

«بازرگان، اسوه تقوی و صداقت» مجموعه مقالات و سخنرانی‌هایی است از ابراهیم یزدی(۱۳۹۶-۱۳۱۰) درباره شخصیت، منش، نظریات ، آثار و خط مشی سیاسی مهندس مهدی بازرگان، موسس حزب نهضت آزادی، عضو جبهه ملی و نخست‌وزیر دولت موقت ‌بعد از پیروزی انقلاب است. مهندس بازرگان، در طول حیات پربارش و عمدتاً از شهریور ۱۳۲۰ به بعد در سه بُعد کاملاً مشخص ولی مرتبط به هم، بر افکار و اندیشه‌ها و رفتارهای ایرانیان و مبارزان داخل و خارج کشور اثر گذاشته‌است. اول، تأثیر اندیشه‌های دینی مهندس بازرگان است که به عنوان یک احیاگر دینی نوپرداز و یک مصلح اجتماعی، با تشخیص صحیح نیازهای مخاطبین خود که عمدتاً جوانان و روشنفکران مسلمان بودند و پاسخ به خرده گیران و مخالفانی که نه دین را قبول داشتند و نه قرآن و خدا را، عمل نموده و آثار سیاسی، اجتماعی و دینی وی موجب تغییر و تحول فکری جامعه در طول ۵۰ سال گذشته شده‌است. دوم، تأثیر مشارکت مهندس بازرگان در مبارزات سیاسی است. شاید بتوان زندگی سیاسی و اجتماعی مهندس بازرگان را به دو دوره تقسیم کرد. دوره ی اول از شهریور ۱۳۲۰ تا کودتای مرداد ۱۳۳۲ و سقوط دکتر مصدق و دوره ی دوم بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است. در دوره ی اول، مهندس بازرگان به هیچ حزب سیاسی به جز حزب ایران، برای مدت بسیار کوتاه نپیوست، در حالی که با بسیاری از رهبران احزاب ملی، نظیر حزب ایران، دوست بود. در باشگاه حزب سخنرانی می کرد. با جبهه ی ملی اول و جنبش ملی شدن نفت کاملاً موافق بود و با آن همراهی می کرد. به اصالت ملی دکتر مصدق اعتقاد داشت. دعوت دکتر مصدق را برای اداره ی صنعت عظیم نفت قبول کرد. اما او یک مبارز فعال سیاسی نبود. بلافاصله پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نهضت مقاومت ملی ایران، با شرکت شخصیت های برجسته و احزاب ملی به وجود آمد و مهندس بازرگان هم به نهضت مقاومت ملی پیوست و به دنبال او و به تبعیت از او، اکثریت قریب به اتفاق اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و همه ی جوانانی که در کنار انجمن و یا در مسجد هدایت فعال بودند، به نهضت مقاومت ملی پیوستند. بازرگان در سال های ۱۳۴۰ به بعد، در تأسیس و رهبری نهضت آزادی ایران و در نهایت مشارکت در مهندسی انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نقش مؤثری داشته‌است.

نظرات کاربران

sinsad
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

آقا پشت سر مرده حرف نزنیم، خدا بیامرزه، صلوات بفرست

کاربر 3737904
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

متأسفم، به شدت متأسفم

mona
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

عالی بود

روح الله
۱۳۹۸/۰۱/۲۴

دیگه مگر اینکه خودشون از خودشون تعریف کنند!!

حجت خان
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

بازرگان بزورمیخواست مذهب وعلم راپیوند دهد ونتیجه ان کتابی مهمل با ازمایش فرکانس صوتهای مذهبی شد. ابراهیم یزدی رابط امریکاییها و برهم زننده قرارداد اف۱۴ ها وتقدیم پول ان به امریکاییها بود.

Neda.R.R
۱۳۹۸/۰۵/۰۸

از کی تا حالا بازرگان آدم شده که حالا اسوه هم باشه؟؟؟!!!😐😒

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
در سال ۱۹۴۰ (۱۳۱۹ ه. ش) بازرگان در یکی از حلقه های فعال اسلامی به نام “کانون اسلام” با آیت الله سیدمحمود طالقانی آشنا شد. این آشنایی به همزبانی و همکاری عمیقی منجر گردید که تا ۴۰ سال بعد، یعنی تا زمان درگذشت طالقانی در سپتامبر ۱۹۷۹ (شهریور ۱۳۵۷ ه. ش) ادامه یافت.
سیّد جواد
بازرگان از معدود روشنفکرانی است که تأثیر بسیار عمیقی بر روند شکل گیری افکار، عقاید و اندیشه های دینی، سیاسی بخش قابل توجهی از آحاد جامعه ی ما بر جای گذاشته است.
سیّد جواد
در آوریل سال ۱۹۷۸، بازرگان در مصاحبه ی خود با یکی از خبرنگاران اروپایی صریحاً اعلام می کند که بودن شاه با آزادی های مردمی در تعارض است. وی در سپتامبر همان سال قبل از هر رهبری در داخل ایران، اعلام می کند که تنها راه نجات کشور رفتن شاه است.
پریماه
بازرگان انقلاب اسلامی را در دو حرکت توصیف می کند: حرکت اول تحت عنوان شعار “همه با هم” یا به اصطلاح ریاضی حرکت رو به مرکز یا سانتریپت، که در آن همآهنگی، همکاری، ائتلاف، تمرکز رهبری و وحدت حاکم بوده است. حرکت دوم فرار از وحدت یا حرکت گریز از مرکز یا سانتریفوژ است که “شعار همه با من” جای شعار اول رامی گیرد و طی این حرکت جامعه به تدریج از ائتلاف و اتحاد و وحدت کلمه دور شده و هر کس و هر گروهی تنها خود را محق و موظف دانسته و خواسته است با هر زور و تزویری سلطه ی خود را بر دیگری تحمیل نماید و تفرق و تشتت و تخالف و تخاصم و طرد حاکم گشته است
پریماه
“بیگانه رفت، بیگانگی هم رفت، دیگر یگانه باشیم”
پریماه
حاصل و دستاورد سفرش به اروپا: “اعتقاد و علاقه ی فزون یافته به اسلام، ولی نه اسلام خرافی و انحرافی، تشریفاتی و فردی، بلکه اسلام اصلی، اجتماعی، زنده و زنده کننده” بود.
پریماه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان