دانلود و خرید کتاب معلم درس محبت محمدعلی جاودان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معلم درس محبت اثر محمدعلی جاودان

کتاب معلم درس محبت

انتشارات:ایمان ماندگار
امتیاز:
۴.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معلم درس محبت

کتاب معلم درس محبت نوشتهٔ محمدعلی جاودان است و نشر ایمان ماندگار آن را منتشر کرده است. این کتاب درباره‌ٔ چرایی و نتایج قیام خونین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و چرایی و چگونگی عملکرد امام سجاد علیه‌السلام پس از نهضت عاشوراست.

درباره کتاب معلم درس محبت

کتاب معلم درس محبت نوشته‌ٔ محمدعلی جاودان پاسخ به چند پرسش اساسی درباره‌ٔ چرایی و نتایج قیام خونین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و چرایی و چگونگی عملکرد امام سجاد علیه‌السلام پس از نهضت عاشوراست. در این اثر، نه به سبک مقاتل و سیره‌نگاران، اتفاقات و جزئیات قبل و حین و بعد از عاشورا با دقت و ظرافت بررسی شده و نه تلاشی برای نشان‌دادن یک سیر کامل تاریخی را از ابتدای نهضت حسینی تا پایان دوره‌ٔ امامت حضرت زین‌العابدین ارائه داده، بلکه گزارشی از یک تتبع طاقت‌فرسا در میان آثار و منابع تاریخی متعدد در دوران حکوت امویان برای رسیدن به یک شناخت و درک عمیق از فضای حاکم بر جامعه‌ی اسلامی آن روزگار است.

محقق فاضل این اثر استاد شیخ محمدعلی جاودان است که سال‌ها شاگردی علامه آیت‌الله سیدمرتضی عسکری را در کارنامه دارد. ایشان با نگرشی کلان و توصیفی، جو حاکم بر جامعه و تلاش‌های به‌نتیجه‌رسیدهٔ بنی امیه را استخراج کرده و قیام حسینی را به صورت بی‌طرف و منصفانه داوری کرده است که آیا حرکت امام حسین اولاً حرکتی مناسب با شرایط آن زمان بود یا نه؟ ثانیاً آیا این حرکت به نتیجه رسید یا شکست خورد و ثالثاً سیر حضرت برای احیای اسلام و نجات جامعهٔ منحط آن روزگار چگونه توسط امام بعدی پیگیری شد و ادامه یافت؟

خواندن کتاب معلم درس محبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ قیام امام حسین (ع) بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معلم درس محبت

«روز دهم محرم سال شصت و یکم هجری در عالم اسلام واقعه‌ای رخ داده است که هنوز بعد از گذشتن قرن‌ها، ماهیت، ابعاد، فلسفه و تفسیر و تحلیل آن نیاز به بحث و بررسی دارد و این سوالات اساسی زیر و سوالات فراوان دیگری را به وجود می‌آورد:

- چه ضرورت حیاتی وجود داشت که موجب آن حرکت بزرگ تاریخی شد؛ حرکتی که به ظاهر حاصلش مصیبتی عظیم برای اسلام و انسانیت بود و شهادت سیدالشهدا و فرزندان و یاران ایشان و اسارت اهل بیت پیامبر را به دنبال داشت؟

- شرایط زمانهٔ ایشان به چه شکل بود که فاجعه‌ای با آن کمیت و کیفیت را توجیه کند؟

- اگر این حرکت و قیام برای حفظ اسلام بود این هدف به چه شکل و چگونه تأمین شد؟

- آن خطر که اسلام را تهدید می‌کرد چه بود؟»

نظرات کاربران

maryhzd
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

کتاب بسیار مفیدی است؛ مختصر، دقیق و تازه. این کتاب به نحوی مکمل کتاب «عاشورا، چرا و چگونه» استاد جاودان است ولی این بار به جای تاکید بر روند قیام عاشورا، به عقب و جلو می رود و فضای فرهنگی

- بیشتر
کاربر ۱۶۵۴۲۰۶
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

سلام کتاب بسیار مفیدی هست. لطفا در طاقچه بینهایت قرار بدید.

iMohsen
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

عالی لطفا کتب جدید استاد را هم‌اضافه کنید اخلاق حدیث اندرز راز ماندگاری قرآن حسینیه امام سجاد ع جانشین پیامبر خاطرات و سیره علما خاطره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان