دانلود و خرید کتاب سوال های بسیار تاثیرگذار در مصاحبه استخدامی ویکتوریا هاومایر ترجمه موسی زمان‌زاده‌دربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوال های بسیار تاثیرگذار در مصاحبه استخدامی اثر ویکتوریا هاومایر

کتاب سوال های بسیار تاثیرگذار در مصاحبه استخدامی

معرفی کتاب سوال های بسیار تاثیرگذار در مصاحبه استخدامی

‌‫کتاب «سوال‌های بسیار تاثیرگذار در مصاحبه استخدامی» نوشته ویکتوریا هاومایر (-۱۹۵۶) شامل ۷۰۱ سوال رفتارمحور برای یافتن فرد مناسب استخدام است. از ظهور مفهومِ مصاحبۀ رفتارمحور مدتی گذشته است، اما در هیچ‌جا، به‌خوبیِ کتاب هاومایر، به این موضوع پرداخته نشده است. همچنین مجموعه‌ای از سؤالات مصاحبه‌ای در مورد تجربیات واقعی زندگی متقاضیان کار در این کتاب مطرح شده است که منجر به پاسخ‌های واقعی می‌شود و بر شایستگی‌ها و توانایی‌های فرد در آینده تمرکز دارد. مصاحبه‌کردن هیچ‌گاه فرایند ساده‌ای نبوده است. این دشواری، عمدتاً به این دلیل است که شناخت افراد، کار بسیار دشواری است. همۀ متقاضیانِ مشاغل پیش از مصاحبه بسیار مطالعه می‌کنند و در هنگام مصاحبه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند اما ممکن است عملکرد آن‌ها پس از استخدام با آن چهرۀ فوق‌ستاره یا قهرمانی که در ارزیابی‌های ابتدایی از خود به نمایش می‌گذارند، انطباق نداشته باشد. در استخدام فرد مناسب، موارد مختلف از جمله رفاقت تیمی، بهره‌وری گروهی و محیط کاری مثبت، نقش‌های مهمی دارند و تصمیمی نادرست می‌تواند مانع پیشرفت شما و تیمتان شود. اهمیت این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که مدیرانی را می‌بینیم که تمایل دارند برخی از موقعیت‌های شغلی را از ترس سپردن آن‌ها به افرادی نامناسب، برای مدتی طولانی بلاتصدی باقی بگذارند. اگر به دنبال راه‌های جدید برای پیش‌بینی عملکرد متقاضیان کار و کاهش درصد خطای «استخدام‌های بد» هستید و یا تنها می‌خواهید فرایند مصاحبۀ شایستگی محور خود را ارتقا دهید، این کتاب به شما کمک خواهدکرد.

نظرات کاربران

امیر صادقیان
۱۳۹۹/۰۲/۱۹

به نظرم کتاب خوبی هستش و میتونه کمک خوبی به ما کنه

مهتاب کتابدوست
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

کتاب عالی و کاربردی برای مدیران یا دوستانی که در منابع انسانی مشغولند. با انواع مدل های مصاحبه، انواع مدل های شایستگی و شایستگی های مختلف آشما

علی سیف
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

مناسب برای کارشناسان منابع انسانی و مدیرانی که درگیر فرایند جذب و استهدام میشن کتاب رو کامل نخوندم ولی ساده و واضح بنظر میاد

کاربر 2191735
۱۳۹۹/۰۶/۰۷

برای طراحان سوال مناسب است

Mohsen7080
۱۳۹۶/۰۸/۲۷

واسه کسایی خوبه که شرکت دارند و میخوان پرسشنامه طراحی کنند..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
نمونه سؤالات مصاحبۀ رفتاری شایستگی‌محور عمل‌گرایی ۱. در مورد زمانی بگویید که از سخت‌کارکردن روی یک موضوع لذت بردید.
Mohsen7080
این در حالی بود که میزان ورود و خروج نیروی انسانی در شرکت آن‌ها ۲۵ درصد بود درصورتی‌که نرخ معمول این امر ۱۰ درصد است!
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
مصاحبۀ رفتارمحور یا مصاحبۀ شایستگی‌محور حدود ۲۵ سال است که در برخی از سازمان‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
در مصاحبۀ رفتاری شایستگی‌محور، به‌جای پرسش مستقیم از متقاضیان در مورد یک شایستگی خاص (که تقریباً همواره جواب مثبت را از آن‌ها خواهید شنید)، مصاحبه‌گر از متقاضی می‌خواهد که مثالی را از زمانی ارائه دهد که از این شایستگی استفاده کرده است. در اینجا تمرکز بر تجربیات واقعی است.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
حرف من این نیست که شما باید تمام این نوع سؤالات را به‌کلی کنار بگذارید تا بتوانید یک مصاحبه یا فرایند جذب موفق داشته باشید. توصیۀ من این است که اگر قرار باشد از برخی از آن‌ها استفاده کنید، سه کار را انجام دهید. نخست، به‌جای اینکه آن‌ها را مبنای مصاحبۀ خود قرار دهید، تنها تعداد کمی از سؤالات خود را به آن‌ها اختصاص دهید. دوم اینکه، از همۀ متقاضیان عیناً این سؤالات را بپرسید. نهایتاً، مبنایی برای مصاحبه داشته باشید که کارآمد، پیش‌بینی‌کننده و ازلحاظ قانونی، قابل‌دفاع باشد. این مبنا می‌تواند مصاحبۀ رفتاری شایستگی‌محور باشد.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
تقریباً همه با سؤالات مصاحبه‌ای سنتی آشنا هستند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد: - شما ترجیح می‌دهید تنها کار کنید یا گروهی؟ - نقاط قوت و ضعف اصلی شما چیست؟ - در شغل قبلی خود، از چه چیزی بسیار بدتان/خوشتان می‌آمد؟ - خودتان را چگونه توصیف می‌کنید؟ - چه نوع کتاب یا نشریاتی مطالعه می‌کنید؟ - قصد دارید ظرف پنج سال آینده به کجا برسید؟ - چرا ما باید شما را استخدام کنیم؟ - شما تحت‌فشار، استرس و ضرب‌الاجل‌ها چگونه کار می‌کنید؟ - همکاران یا سرپرستان، شما را چگونه توصیف می‌کنند؟ - بهترین رئیسی را که تابه‌حال داشته‌اید، توصیف کنید. - راجع به پیشینۀ کاری خود صحبت کنید.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
استخدام بر اساس واکنش احساسی و شمه‌های بی‌نقص، استخدام خوبی نخواهد بود.
Amir Ganjkhani

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان