دانلود و خرید کتاب تا شهادت گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تا شهادت اثر گروه نویسندگان

کتاب تا شهادت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تا شهادت

«تا شهادت» چهل روایت از آن‌هایی است که توبه کرده و راه حق را پیمودند و به شهادت رسیده‌اند. این روایات به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید هادی گردآوری شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: محمدصادق در خانواده‌ای مرفه و شلوغ در مشهد به دنیا آمد. بچهٔ سوم خانواده بود، با قدی بلند و هیکلی ورزیده و هوشی سرشار. منتها از همان نوجوانی آدم ناسازگاری شد. درس نخواند، پی کار و مهارتی نرفت. تا ۲۵ سالگی، عمرش به رفیق‌بازی، دعوا، درگیری، زد و خورد و زندان گذشت! هر روز هم یک جای بدنش را خالکوبی می‌کرد. زندگی او در لجنزاری که برای خودش درست کرده بود ادامه داشت و ما را عذاب می‌داد. یکی از عادت‌های محمد این بود که همیشه یک تیزی به مچ پایش می‌بست و یک پنجه بوکس بالای آرنجش داشت. از آنجا که قد و قواره دُرشتی داشت و مُشت زن هم بود، نقش مهمی در دعواهای گروهی داشت. حالا حساب کنید خانوادهٔ ما از دست کارهای او چقدر در عذاب بود. آن سال‌ها منزل پدری مان احمدآباد مشهد بود، ولی پاتوق محمد که به ممدسیاه معروف بود، کوهسنگی و طبرسی و قهوه‌خانه عرب بود. البته مثل اغلب گنده‌لات‌های قدیم، از یک مرامی هم پیروی می‌کرد؛ مثلاً، اهلِ دعوای تک به تک نبود و معمولاً در مشکلات شخصی گذشت می‌کرد. مطلب دیگر اینکه روی ناموس محل حساس بود، اعتقاد داشت ناموس محل، ناموس من است. یادم هست در جریان اعتراضات مردمی انقلاب اسلامی، مردم ریختند و کلانتری کوهسنگی را به آتش کشیدند. محمد ایستاده بود و می‌خندید و می‌گفت: «خدا رو شکر! هفتاد هشتاد تا از پرونده‌هام سوخت!»
شاهرخ حر انقلاب
گروه نویسندگان
هوری: زندگینامه و خاطرات سردار شهید علی هاشمی
گروه نویسندگان
همسفر شهدا
گروه نویسندگان
فانوس حرم
زینب شعبانی
مصطفی (زندگی‌نامه و خاطراتی از سردار سرلشکر شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردّانی‌پور)
گروه نویسندگان
مدافعان حرم
گروه نویسندگان
مهمان شام
گروه نویسندگان
علمدار
گروه نویسندگان
راز کانال کمیل: روایت پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه
گروه نویسندگان
شهید گمنام ( ۷۲ روایت از شهدای گمنام و جاویدالاثر)
گروه نویسندگان
مهر مادر
گروه نویسندگان
وصال
گروه نویسندگان
همسایه پیامبر (ص): زندگی‌‌نامه و خاطرات شهید داوود دانایی
گروه نویسندگان
راهیان علقمه، چهل روایت از دلدادگی شهدا به قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام
گروه نویسندگان
علی ‌بی‌خیال
گروه نویسندگان
بیا مشهد
گروه نویسندگان
قرار یکشنبه‌ها
گروه نویسندگان
شهیدان زنده
گروه نویسندگان
برای قاتلم؛ زندگی‌نامه و خاطرات سردار عارف شهید حاج علی محمدی‌پور
گروه نویسندگان
خدای خوب ابراهیم
گروه نویسندگان

نظرات کاربران

Peyvand
۱۳۹۷/۰۷/۱۳

اگر شهید نشوم، میمیرم ... (حاج عباس عبداللهی )

🌸🧕🏻🌸
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

واقعا لازمه به خودمون یادآوری کنیم که خداوند از گناه های بندگانش بزرگتره و رحمتش از غضبش پیشی گرفته. خدواند نعمت بزرگی به نام ``توبه`` به بندگانش عطا فرموده ؛ هیچکدوم از ما حق نداریم درِ توبه رو به روی خودمون

- بیشتر
ظاهری
۱۳۹۶/۱۱/۱۱

حتما حتما بخونید اللهم الزنا توفیق الشهاده

حُسِین
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

اگه تا اینجا اومدین به هر دلیلی پاتون گیره حتما بخونینش حیفه نخونده باشین

گمنام
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

خیلی عالی اثر گذار / خدا رو شکر توفیق خواندن این کتاب رو نصیب من کرد / اشک انسان رو بارها جاری میکنه/ هر کس از گناه واقعا خسته شده این کتاب رو پیشنهاد میکنم/ ای کاش بعد از جریان حُر

- بیشتر
کاربر ۱۱۵۹۶۷۵
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

کتاب تاشهادت ، کتاب جالب و مفیدی بود.که انسان را به فکر فرو میبرد.این کتاب مخصوصا برای کسانی که در دوراهی تحول معنوی قرار دارند یا آنهایی که روزی در مسیر غیر مستقیم بودند بسیار جالب خواهدبود.

کاربر ۲۲۴۸۱۸۲
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

عالی و تأثیر گذار هست من خیلی از این کتاب خوشم اومد

میرزا ابراهیم
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

سلام. قصه انسان هایی که توبه کردند، پای توبه ایستادند و گذشتشونو جبران کردند برای من بسیار تاثیر گذار بود. تشکر از این کتاب.

الهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

کتاب عالی بود.انسان امیدوار می شود.🤲انشاالله کتاب را بخوانید.هیچ وقت برای توبه دیر نیست.هر لحظه که انسان گناهکار پشیمان شود مسیر الهی باز است.

سادات
۱۳۹۷/۱۱/۰۴

قسمت مربوط به «سید پا برهنه» (شهید میرافضلی) خیلی برام ماندگار بود. در کل ارزش وقت گذاشتن داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
روز بعد دکتر چمران و آقا رضا تنها تو سنگر بودند. رضا گفت: دکتر، می‌شه یه دو تا فحش بهم بدی؟! کشیده‌ای، چیزی بزنی! وقتی سکوت و حالت تعجب دکتر را دید ادامه داد: من یه عمر به هر کی بدی کردم، بهم بدی کرد ... تا حالا نشده بود به کسی فحش بدم و این‌طور برخورد کنه. دکتر چمران گفت: اشتباه فکر می‌کنی! یکی اون بالاست، هر چی بهش بدی می‌کنم، نه تنها بدی نمی‌کنه، بلکه با خوبی بهم جواب می‌ده. هی آبرو بهم می‌ده. تو هم یکی داشتی که هی بهش بدی می‌کردی بهت خوبی می‌کرده! آقا رضا جا خورد. تلنگر خورد به شخصیتش. رفت یه جا تنها نشست. آدمی که مغرور بود و زیر بار کسی نمی‌رفت زارزار گریه می‌کرد. اذان که شد. همین آقا رضا رفت وضو گرفت. سر نماز، موقع قنوت، صدای گریه‌اش بلند بود. رضا توبه کرد؛ توبهٔ نصوح. مدتی بعد هم به کاروان شهدا پیوست.
🐝 Mina 📚
خداوند متعال در سورهٔ زمر آیهٔ ۵۳ می‌فرماید: بگو به بندگانم، ای کسانی که در گناهان اسراف (و زیاده‌روی) نمودید، از رحمت من مأیوس و ناامید نشوید، قطعاً (در صورت توبه) خداوند همهٔ گناهان شما را می‌آمرزد.
Nasrin mohseninia
هفت هشت نفر بودند که سرشان را کاملاً تیغ انداخته بودند. وقتی دقت کردم، دیدم چند نفری از آن‌ها را می‌شناسم، تعجب کردم که این‌ها اینجا چه می‌کنند. بیشتر آن‌ها خلافکار بودند. اسامی مستعار عجیبی هم داشتند، بچه‌هایی که بدن‌های همه‌شان، از زخم‌های بد جوش خورده و قدیمی چاقو، پاره‌پاره و با نقش و نگارهای خالکوبی، خاص و متفاوت شده بود. از بین این بچه‌ها، جلیل نقاد ملقب به جلیل پاکوتاه را یادم می‌آید که حسابی عشق موتور بود، یا اسی پلنگ و عمویادگار و سهراب کفترباز و عادل تُرکه و... به دکتر گفتم: آقای دکتر این‌ها رو چرا به اینجا آوردین؟ دکتر چمران گفت:‌ این جنگ مال همه است باید همه بیان و کمک کنن. نمی‌تونیم فقط به یه قشر خاص فکر کنیم یا بشینیم و این و اونو گزینش کنیم. این‌ها از پس کارهایی بر میان که بقیه فکرشو هم نمی‌تونن بکنن.
🐝 Mina 📚
می‌گفت: مگر حضرت امام نفرمود که عالم محضر خداست. اگر اینجا محضر خداست، پس باید با ادب و با وضو در این محضر باشیم.
شادی
امام باقر (ع) می‌فرماید: هرگاه نشانه‌های توبه در انسان آشکار نگردد، او توبه‌کنندهٔ حقیقی نیست و آن نشانه این‌هاست: ۱ ـ آن کسانی که حقی بر او دارند، راضی کند. ۲ ـ نماز و سایر اعمال دینی‌اش را که قضا شده اعاده نماید. ۳ ـ در برابر مؤمنان و بندگان متواضع باشد. ۴ ـ خود را از هواهای نفسانی و شهوانی حفظ کند. (میزان الحکمه، ج ۱، ص ۵۴۸)
mohammad hessam
می‌گویند بیشتر اهل جهنم را کسانی تشکیل می‌دهند که رفقای خوبی نداشتند. لذا می‌بینیم که در قرآن به این موضوع اشاره می‌شود: «ای کاش فلانی را رفیق خودم انتخاب نمی‌کردم. او مرا از ذکر و یاد دور کرد.» پس رفیق برای انسان آن‌قدر مهم است که می‌تواند انسان را به جهنم یا بهشت برساند. برای همین بزرگان ما توصیه می‌کنند که به انتخاب دوست و رفیق دقت داشته باشید.
Nasrin mohseninia
تفاوت خیرالله با ما این بود که او مثل ماهی خارج از آب، قدر آب را فهمیده بود. او مدتی را میان گروهک‌های بی‌دین گذرانده بود و حالا لذت دین و ارتباط با خدا را کاملاً حس می‌کرد.
arash
«هر کس حب امام حسین (ع) را در دل داشته باشد حتی اگر سال‌ها راه را اشتباه رفته باشد، امکان بازگشت را دارد. و هر کس به هر جایی رسید نتیجهٔ محبت امام حسین (ع) بوده.»
sahar
مجید مصداق کلام حضرت صادق (ع) شد که می‌فرماید: هنگامی که بنده‌ای توبهٔ حقیقی کرد خداوند او را دوست می‌دارد و در دنیا و آخرت گناهان او را می‌پوشاند و هر چه از گناهان که دو فرشته برای او نوشته‌اند از یادشان می‌برد و به اعضای بدنش وحی می‌کند که گناهان او را پنهان کنید و به نقاطی از زمین که او در آنجا گناه کرده فرمان می‌دهد که گناهان او را پنهان کنید. (اصول کافی، جلد ۴، صفحهٔ ۱۷۳)
__mr__
در روایات ما این دو صفت به عنوان اصل نجات انسان‌ها معرفی شده. اول اینکه به مانند لوطی‌های قدیم، دست خیر داشت. تا می‌توانست به دیگران کمک می‌کرد. مراسم گلریزان می‌گرفت و گره از کار مردم می‌گشود. دوم اینکه تا می‌توانست برای امام و مولایش حسین ابن علی (ع) خرج می‌کرد. دستهٔ عزاداری او که در دههٔ محرم راه می‌انداخت بزرگ‌ترین دستهٔ عزادار در تهران بود و شبیه آن هنوز نیامده است
موسوی

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان