دانلود و خرید کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر کتایون ورشوساز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر

کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر

معرفی کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر

کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر نوشتهٔ کتایون ورشوساز و اصغر محیط سکه روانی است. انتشارات یافته این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر

چاپ اول کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. این کتاب در ۵ فصل به مباحثی چون شهر در گذر شهرنشینی، مفهوم اکوسیستم، خدمات اکوسیستم، شاخص‌های تحلیل وضعیت اکوسیستم، مفهوم تاب آوری و تاب‌آوری اکولوژیک پرداخته است.

خواندن کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاب آوری اکولوژیک شهر

«در طول ۵۰ سال گذشته، شهرها در زمین‌های اطراف خود با یک نرخ رشد سریع گسترش یافته‌اند و جهت حمایت از این رشد فیزیکی بزرگراه‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل پشت سر هم ساخته شده‌اند. انتظار می‌رود شهرها جمعیتی بیش‌از ۲ میلیارد نفر را تا سه دهه آینده به خود اضافه نمایند. در بسیاری از موارد رشد شهری مترادف با شکل‌گیری زاغه‌نشینان خواهد بود. به‌همین دلیل شهرها و سکونتگاه‌های شهری باید آماده مواجهه با این چالش بوده و به‌دنبال شیوه‌هایی جهت دستیابی به توسعه پایدار باشند.

مدیریت منابع محیطی به‌عنوان یک گروه از سرمایه‌های استراتژیک کلیدی برای موفقیت مدیریت شهری در دستیابی به توسعه پایدار است زیرا با اهداف شهرداری همسو بوده و از اهمیت خاصی برای سلامت اکوسیستم شهري برخوردار است. حال چگونه محیط را می‌توان بهعنوان یک سرمایه برای شهرها تلقی نمود؟ کدام طیف خطرات زیست محیطی متوجه شهرهاست؟ کدام گروه‌ها در مقابل این مخاطرات آسیب‌پذیر هستند و چرا؟ چگونه محیط می‌تواند در برنامه‌ریزی و توسعه شهری دخیل باشد و در چه سطح می‌تواند قابل اجرا باشد؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۳۲۰
تومان