دانلود و خرید کتاب پایداری در صنعت گردشگری فیلیپ اسلون ترجمه حبیب ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایداری در صنعت گردشگری اثر فیلیپ اسلون

کتاب پایداری در صنعت گردشگری

معرفی کتاب پایداری در صنعت گردشگری

 

پایداری در صنعت گردشگری با تاکید بر مهمان‌نوازی پژوهشی در زمینه صنعت گردشگری نوشته فلیپ اسلون است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب پایداری در صنعت گردشگری با تاکید بر مهمان‌نوازی

ارتباط هتلداران در مواجه با چالش‌های محیطی و نگرانی‌های اجتماعی، ماهیتی نسبتا جزئی و ناملموس است که با منافع گوناگونی روبرو می‌شود. با این حال، این نگرانی‌ها در سالهای اخیر و پس از اینکه یک روزنامه معروف تخریب محیطی و قطبی شدگی جامعه را تحت پوشش درآورد، به گوش عموم رسید. سهامداران، کارکنان و مشتریان همگی از صنعت مهمان‌نوازی انتظارات زیادی داشتند، که این امر بیش از بیش مستلزم رفتار مسئولانه‌تر در «خط پایین سه-گانه» مدیریت اقتصادی، اجتماعی و محیطی می‌شد. در پاسخ به این انتظارات، صنعت مهمان‌نوازی به همراه سازمانهای دولتی و خصوصی برنامه‌های نوآورانه‌‎ای را به راه انداختند که به هتلداران کمک می‌کرد با مسئولیت بیشتر در محیط و به طور کلی عملکرد هماهنگ با جامعه، پایدارتر باشند.

درک واضحی از مسائل پیرامون تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین، آلودگی هوا و آب، کاهش اوزون، جنگل زدایی، گوناگونی زیستی و فقر جهانی برای اجرای موفق استراتژیهای مدیریت تجارت پایدار ضروری است. این کتاب به سه دلیل دارای منفعت است: اول اینکه، به بخش خصوصی به منظور کم کردن اثرات محیطی و پس از آن پاکسازی، فشار زیادی وارد می‌شود. تمام ذی‌نفعان از جمله سرمایه‌گذاران، کارکنان، مشتریان، گروه-های محیطی و اخلاقی و همچنین عموم مردم از شرکتها انتظار دارند که بهترین عملکرد را در تمام جوانب «خط پایین سه‌گانه» یعنی رفاه اجتماعی، نظارت بر محیط زیست و عملکرد درست اقتصادی داشته باشند. شرکتها برحسب وفاداری به این اصول و شفافیت عملکردشان در رابطه با چگونگی اقدامات و نتایجشان قضاوت می‌شوند. اگرچه بخش مهمان¬نوازی به اندازه صنایع متالوژی و شیمی ایجاد آلودگی نمی‌کند، اما اندازه و رشد سریع این صنعت بیانگر این است که یک اقدام محیطی پایدار مورد نیاز است. این کتاب روندهای حفاظت از محیط و تساوی حقوق اجتماعی را مورد تجزیه تحلیل قرار می‌دهد و با توجه به کاهش آب و مصرف انرژی، طراحی فضای سبز و یافتن منبع برای تسهیلات پایدار و کالاهای منزل، غذا و نوشیدنی‌ها، بهترین اقدامات صنعت مهمان‌نوازی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دوم اینکه، قانونهای محیطی سخت‌تر و پیچیده شده است و کنترل تشعشع امواج مغناطیسی و آلودگی، دقیق‌تر از گذشته شده است. صنعت گردشگری در کل یکی از بزرگترین صنایع دنیاست و مسئولیت ۱۰/۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی و ۲۳۴ میلیون شغل در دنیا را در دست دارد که این آمار مطابق با ۸/۷ درصد کل مشاغل دنیا است. برای کسب و کار، این چالش به دلیل اتخاذ استراتژیهای پیشگیرانه به جای اقدامات تمیزکننده، یک پله بالاتر از قانون است. این کتاب بررسی می‌کند که چگونه هتل¬ها و رستورانها می‌توانند سیستم‌های مدیریتی محیطی را اجرا کنند و چگونه امتیازات رقابتی کسب و کار را می‌توانند از طریق گواهی و روش‌های گذاردن برچسب‌های سبز، به دست بیاورند. سوم اینکه، با ترکیب و ادغام بازاریابی و سیاستهای مسئولیت مشترک، حرفه مهمان‎نوازی می‌تواند شناخته‌تر شود. این کتاب رفتار مشتری مسئول و اقدامات بازاریابی پایدار که برای جذب مشتریان ضروری است را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پایداری در صنعت مهمان‌نوازی مستلزم پاسخ با راه حل‌های مبتکرانه برای چالشهای محیطی، اجتماعی و اقتصادی معاصر است.

 خواندن کتاب پایداری در صنعت گردشگری با تاکید بر مهمان‌نوازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب رهنمودی برای دانشجویان و متخصصان مهمان‌نوازی است که در پی توسعه درک روشنی از پارامتر کسب و کار پایدار جدید هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان