دانلود و خرید کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز سید امیرحسین اعتصامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اثر سید امیرحسین اعتصامی

کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز

کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز نوشتهٔ سیدامیرحسین اعتصامی است. انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز

کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز حاوی مباحث حوزه‌های مالی و تأمین مالی، مالی اسلامی، حقوق نفت و گاز و مجریان و سیاست‌گذاران پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است. 

خواندن کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تامین مالی قراردادهای بالادستی نفت و گاز

«بدون تردید تأمین مالی پروژه‌های بالادستی یکی از مهم‌ترین و چالشی‌ترین مسائل حوزه نفت و گاز است و قراردادهای توسعه‌ای در بالادست نفت، محملی برای انتقال سرمایه شرکت‌های نفتی به میدان‌های نفتی است. چگونگی تأمین، تسهیم و پرداخت منافع و هزینه‌های مالی میان کارفرما و پیمان‌کار، نحوه حکمرانی بر منابع و انتقال فناوری ازجمله مهم‌ترین مسائل مذاکراتی در انعقاد قراردادهای نفتی است. قراردادهای بیع متقابل ، ساخت، بهره‌برداری و واگذاری و مشتقات این نوع قراردادها، شیوه غالب قراردادی در چند دهه اخیر در صنعت نفت و گاز ایران بوده است. بخش بالادستی نفت و گاز ایران همواره یکی از گزینه‌های جذاب برای شرکت‌های نفتی بین‌المللی بوده، اما این ساختارهای قراردادی جذابیت زیادی برای جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بین‌المللی نداشته است. تغییر ساختار قراردادهای نفتی در سال 1394 برای رفع نواقص قراردادهای پیشین و نیز جذاب‌تر کردن قراردادها طراحی شد. یکی از اهداف تصویب الگوی قراردادهای جدید نفتی ، تقویت مالی، فنی و مدیریتی شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی است. شراکت شرکای داخلی و خارجی درصورتی‌که الزامات حقوقی و مالی آن به‌درستی دیده شود، راهکار مؤثری در راستای تقویت فنی‌–‌مدیریتی و تزریق سرمایه در پروژه‌های نفتی است، اما متأسفانه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، عامل جدی در عدم شکل‌گیری همکاری و شراکت مؤثر با شرکت‌های خارجی با استفاده از این قالب قراردادی جدید است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۱۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان