دانلود و خرید کتاب احلی من المثل سیدعلی اصغر علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احلی من المثل اثر سیدعلی اصغر علوی

کتاب احلی من المثل

معرفی کتاب احلی من المثل

کتاب احلی من المثل نوشتۀ سید علی‌اصغر علوی در انتشارات سدید به چاپ رسیده است. این کتاب، مجموعه‌ای از اصطلاحات، تعابیر و ضرب‌المثل‌های هیئتی است.

درباره کتاب احلی من المثل

کتاب احلی من المثل مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌های بچه‌های هیئتی و اصطلاحات تشکیلاتی است. این تعابیر و اصطلاحات با دسته‌بندی محتوایی تدوین شده‌اند. چنان‌که مؤلف می‌گوید در دنیای هیئت‌ها و اعضای آن، ادبیات صمیمی رواج دارد که پر از تعابیر شیرین و ترکیبی از معارف، دوستی و فضای رفاقت بین آن‌ها است. گاهی برخی از این ضرب‌المثل‌ها در درون این فرهنگ برای دیگران مبهم است و همین موضوع دست‌مایۀ کتاب حاضر شده است.

یکی از پرسش‌های کتاب احلی من المثل این است که ضرب‌المثل‌ها‌ی بچه‌های هیئت چیستند و چه باید باشند؟ بسیاری از مَثَل‌ها‌ هستند که باید اصلاح شود و از سویی مَثَل‌ها‌یی را هم باید تولید کرد. غالباً مَثَل‌ها‌ی این کتاب، دو دسته‌ هستند: یا «سوغات» کربلا هستند و برخاسته از آن، یا به «زیارت» کربلا رفته‌اند و رنگ‌وبویی کربلایی گرفته‌اند. به‌زعم نویسنده معارف بلند عاشورایی را در لباس این تعابیر و مَثَل‌ها‌ بهتر می‌توان بر قامت فرهنگ و اندیشه پوشاند؛ زیرا یک تعبیر یا ضرب‌المثل می‌تواند جریان‌سازی کند.

خواندن کتاب احلی من المثل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات عامیانه و مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سید علی‌اصغر علوی

حجت‌الاسلام سید علی‌ اصغر علوی متولد ۱۳۶۶، شاعر، نویسنده، خطیب، مدرس حوزه، طنزپرداز، محقق و عاشوراپژوه، فعال فرهنگی و رسانه است. وی دانش‌آموختۀ دورۀ کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در رشتۀ معارف اسلامی و مدیریت و مسئول دبیرخانه طرح بینش مطهر استان یزد؛ آثار شهید مطهری است.

بخشی از کتاب احلی من المثل

«به منظور جلوگیری از پذیرش فرهنگ‌های بیگانه و واژه‌های مختلف و ناخوشایندی که همراه آن‌ها به کشور وارد می‌شود با استفاده از واژه‌های موجود در مثل‌های قدیمی در این زمینه می‌توان به زبان فارسی کمک کرد. با مطالعه این مثل‌ها و شناخت مورد استعمال ان می توان به قدرت تفکر و اصالت فرهگی و حتی خصوصیات روانی آن ملت پی برد و از آن در مطالعات جامعه‌شناسی و روان‌شناسی استفاده کرد. با جمع‌آوری مثل‌ها، تجارب چندین ساله پدران را که طی مسافرت‌ها، برخوردها، گرفتاری‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها بدست آمده و به کار بستن آن‌ها پختگی و کمال را در اختیار فرزندان قرار دهیم.»

نظرات کاربران

Lenamora
۱۴۰۳/۰۵/۳۱

خوب است بدانید که روایت جملهٔ «احلی من العسل» که به جناب قاسم منصوب است از لحاظ سندی بسیار ضعیف است و شواهد و اسناد کافی بلکه لازم در تأیید آن وجود ندارد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۱۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰
۵۰%
تومان