دانلود و خرید کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع رابرت بی چالدینی ترجمه محمد ماستری فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع اثر رابرت بی چالدینی

کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع

معرفی کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع

کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع نوشتۀ رابرت بی چالدینی با ترجمۀ محمد ماستری فراهانی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع

کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع نتایج تحقیقات فراوانی را ارائه می‌کند که با درک تمایلات طبیعی انسان توضیح‌دادنی هستند. در دنیای پیچیدۀ کسب‌وکار امروز، فهم عمیق از رفتار مصرف‌کننده امری اساسی در موفقیت کسب‌وکار محسوب می‌شود. این روزها، رفتار مصرف‌کننده به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار و حیاتی در عملکرد کسب‌وکارها توجه پژوهشگران و کارافرینان را به خود جلب کرده است. این کتاب، راهنمایی علمی است که درک عمیق از اصول نفوذ بر مصرف‌کننده و ترفندهای اقناع را مطالعه کرده است.

خواندن کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کارشناسان بازاریابی و مدیران کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نفوذ و بازاریابی، روانشناسی اقناع

«چندی پیش درباره آزمایشی مطالعه می‌کردم که برای بررسی میزان توانایی‌های ذهنی طراحی شده بود: به داوطلبان، نوشیدنی انرژی‌زا داده شد و به برخی داوطلبان قیمت خرده‌فروشی این نوشیدنی را ۱.۸۹ دلار اعلام کردند. به دیگران گفته شد، چون تیم پژوهش یک خرید عمده انجام داده، آن‌ها فقط باید ۰.۸۹ دلار بپردازند. سپس از هر دو گروه خواسته شد تا چند پازل ذهنی را در ۳۰ دقیقه حل کنند. انتظار داشتم گروه دوم که احساس خوبی نسبت به شکست قیمت داشتند، بیشتر تلاش کرده و مشکلات بیشتری را حل کنند؛ ولی دقیقاً عکسِ آن اتفاق افتاد. نتیجه این کار باعث شد یک تماس تلفنی را در سال‌ها قبل به‌یاد بیاورم. این تماس از طرف دوستی بود که یک فروشگاه جواهرات بومی هندی را در آریزونا افتتاح کرده بود. او از اتفاق عجیبی گیج شده بود؛ رویداد جالبی که او انتظار داشت به‌عنوان یک روانشناس، شاید بتوانم آن‌را برایش توضیح بدهم. این داستان درباره تعدادی جواهرات فیروزه‌ای بود که او برای فروش آن‌ها با مشکل مواجه شده بود. اوج فصل گردشگری بود، فروشگاه وی به‌طور غیرمعمولی پر از مشتری بود و محصولات فیروزه‌ای واقعاً قیمت و کیفیت خوبی داشتند، اما آن‌ها هنوز چیزی نفروخته بودند. دوست من چند تکنیک معمول برای فروش را امتحان کرده بود تا مشتریان را ترغیب به خرید کند، از جمله اینکه سعی کرد ویترین نمایش آن‌ها را به جایی در مرکز فروشگاه منتقل کند. او حتی به فروشندگانش گفت که محصولات را با بازارگرمی بیشتری بفروشند، اما باز هم موفقیتی به‌دست نیامد. بالاخره شب‌هنگام، قبل از رفتن به یک سفر تجاری بیرون شهر، با عصبانیت یادداشتی برای سرپرست فروشندگانش گذاشت: «همه‌چیز در این ویترین، به نصف قیمت (x½)»؛ به این امید که فقط از شرّ آن‌ها خلاص شود، حتی اگر ضرر کند. چند روز بعد وقتی برگشت، از اینکه همه آن محصولات فیروزه‌ای فروخته شده بود تعجب نکرد. شگفتی او زمانی بود که متوجه شد محصولات به دو برابر قیمت اصلی فروخته شده بود! چرا که متصدی فروش، «½» را در پیام خط خورده‌اش «۲» خوانده بود. آن زمان بود که با من تماس گرفت. فکر می‌کردم می‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما به او گفتم که اگر بخواهم مسئله را به‌درستی برایش توضیح دهم، او باید به یک داستان مقدماتی گوش دهد. این داستان در مورد بوقلمون‌های مادر است و به علم رفتارشناسی- مطالعه حیوانات در محیط‌های طبیعی آن‌ها- تعلق دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

قیمت:
۲۳۵,۰۰۰
تومان