دانلود و خرید کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران بهزاد قضاوی خوراسگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران اثر بهزاد قضاوی خوراسگانی

کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران

معرفی کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران

کتاب «جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران» نوشتۀ بهزاد قضاوی خوراسگانی است و انتشارات قانون یار آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران

به نظر شما آیا در متون دینی ما به‌خصوص قرآن کریم دربارۀ جایگاه محیط‌زیست بحث شده است؟ آیا در سیاست کیفری کشور ایران محیط‌زیست جایگاهی دارد و قوانینی در حمایت از آن تعریف و وضع شده است؟ محیط‌زیست یکی از زمینه‌هایی است که اگر نظام حقوقی به آن توجه لازم نداشته باشد ممکن است به دنبال پیشرفته‌ای صنعتی و فن آوری که باهدف تأمین رفاه بشر و زندگی راحت و بی‌دغدغه، درحال‌رشد و توسعه‌اند، نابود شود. انسان با طرح اندیشه‌های اقتصادی و جدید، اقدام به استفادۀ بی‌رویه از منابع محیط زیستی کرده و باعث آسیب رساندن به منابع زیست‌محیطی و گاهی تخریب آن شده است.

کمیاب‌بودن منابع طبیعی و استفاده بی‌رویه از آنها موجب محرومیت افراد این نسل و نسل‌های آینده از خدمات این نعمت‌ها می‌شود. در این راستا ملزوماتی وجود دارد به‌عنوان‌مثال قدم اول توصیه‌های دین اسلام دربارۀ حفظ و احترام به محیط‌زیست است. برخی از دانشمندان و صاحب‌نظران اعتقاد دارند که توجه به این مطلب باعث ایجاد انگیزۀ مضاعف جهت حفظ بهتر محیط‌زیست می‌شود. قدم دوم جایگاه محیط‌زیست در حقوق و قوانین جمهوری اسلامی ایران است که از دیدگاه حقوقی به مقولۀ محافظت از محیط‌زیست می‌پردازد. این موضوع باعث می‌شود که بحث حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی جنبۀ واقعی به خود بگیرد و قانون‌گذار در قالب مقررات، افراد و حتی دولت را موظف به رعایت قواعدی می‌کند که هدف آنها حمایت از محیط‌زیست است. در واقع حقوق نقش کلیدی در این حفاظت دارد به‌طوری‌که امروزه ضرورت حمایت حقوقی از محیط‌زیست در دستور کار کشور قرار گرفته است و زمینه‌های حفاظت نیز فراهم شده است. کتاب جایگاه محیط‌زیست از منظر اسلام و حقوق ایران به این موضوع مهم و حساس در دنیای کنونی می‌پردازد. 

خواندن کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران محیط‌زیست و دانشجویان رشتۀ حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جایگاه محیط زیست از منظر اسلام و حقوق ایران

«طبیعت و محیط‌زیست، موهبتی خداوندي است که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است به وجود می‌آید. آلودگی محیط‌زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می‌گذارد و پیامدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و بناها دارد. در جهان امروز، مسئله آلودگی، یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکل تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط‌زیست بسیار چشمگیر است. طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستنی میان انسان و طبیعت وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۵۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان