دانلود و خرید کتاب دانشجویان و گروگان ها حسین جودوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشجویان و گروگان ها اثر حسین جودوی

کتاب دانشجویان و گروگان ها

معرفی کتاب دانشجویان و گروگان ها

کتاب «دانشجویان و گروگان ها» نوشتۀ حسین جودوی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دانشجویان و گروگان ها

تسخیر لانۀ جاسوسی در سیزدهم آبان سال۵۸، به دست دانشجویانی که بعدها نام دانشجویان پیرو خط امام بر خود گذاشتند، صفحۀ جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی بود. کتاب دانشجویان و گروگان‌ها شامل مصاحبه‌هایی با چند تن از دانشجویان پیرو خط امام است که به بازگویی حوادث لانۀ جاسوسی و حال و هوای روزهای تسخیر لانۀ جاسوسی پرداخته‌اند. این کتاب زوایای مختلف این واقعۀ مهم در تاریخ انقلاب اسلامی را بهتر تبیین می‌کند. «نادر دبیران»، «زینب کدخدایی»، «معصومه ابتکار»، «فروز رجایی فر»، «ملیحه نیشابوری»، «علی ورامینی»، «سید محمد هاشمی اصفهانی» و... از جمله افرادی هستند که در کتاب دانشجویان و گروگان‌ها با آن‌ها مصاحبه شده است. در انتهای کتاب نیز گزیده‌ای از وصیت‌نامۀ شهدای دانشجویان پیرو خط امام گنجانده شده است.

موضوع کتاب دانشجویان و گروگان‌ها بررسی علت تسخیر لانۀ جاسوسی به دست دانشجویان است و همچنین ترکیب دانشگاه‌های شرکت‌کننده در این واقعه، نحوۀ تعامل آنها با همدیگر، برخورد مسئولان نظام با دانشجویان و حوادث تلخ و شیرینی که در درون لانه جاسوسی می‌گذشت در مصاحبه با آنها به‌خوبی روشن شده است. موضوع دیگری که در خلال مصاحبه‌ها به آنها اشاره شده طرز عملکرد و موضع‌گیری بعضی از افراد است که اتفاقاً بعد از اتمام جریان گروگان‌گیری در مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی بودند و در نحوۀ انتشار اسناد لانه جاسوسی دست داشتند.

خواندن کتاب دانشجویان و گروگان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشجویان و گروگان ها

«پیروزی انقلاب اسلامی اگرچه نفوذ آمریكا را در ایران تحلیل برد؛ اما منجر به زوال كامل قدرت و دخالت‌های آن نشد. بقایای عوامل آمریكا در درون مملكت مشغول توطئه بودند؛ به‌ویژه این‌ كه با روی كار آمدن دولت موقت استكبار به آن امیدوارتر شد. در این شرایط دولت موقت كه امور كشور را در دست گرفته بود، متأثر از دیدگاه نهضت آزادی كه از قضا اكثر اعضای دولت از یاران سابق بازرگان انتخاب شده بودند، چندان به پاک‌سازی اداره‌ها و استقرار جمهوری اسلامی نمی‌پرداختند و مطالبه‌های امام خمینی (ره) و مردم انقلابی برآورده نشده بود. تساهل دولت بازرگان در برخورد با حركت‌های تجزیه‌طلبانه‌ داخلی كه كشور را به‌سوی اغتشاش می‌برد و عدم اتخاذ مواضع انقلابی در مقابل استكبار جهانی، دانشجویان مسلمان را بر آن داشت تا با حركتی انقلابی اعتراض خود را به عملكرد دولت موقت نشان دهند. دانشجویان چند دانشگاه تهران با عنوان «دانشجویان پیرو خط امام» لانه‌ جاسوسی آمریكا را تسخیر كردند و به افشای عملیات این سفارتخانه در قبال انقلاب و نظام اسلامی پرداختند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان