دانلود و خرید کتاب کتاب زندگی اصغر استاد حسن معمار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب زندگی

کتاب کتاب زندگی نوشتهٔ استاد حسن معمار را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب در قالب قصه به بیان و شرح زندگی شهید مهدی رجب‌بیگی از شهدای دانشجوی پیرو خط امام می‌پردازد.

درباره کتاب کتاب زندگی

انقلاب اسلامی را باقاطعیت می‌توان انقلابی مردمی نامید. انقلابی که تمامی اقشار جامعه در شکل‌گیری و پیروزی آن نقش داشتند و کوشیدند آن را به ثمر برسانند. یکی از گروه‌های فعال و دغدغه‌مند در زمان انقلاب، دانشجویان بودند که از اولین زمزمه‌های مبارزه تا روزهای پرالتهاب و خونین درگیری در خیابان‌ها و طلوع فجر پیروزی همراه و همدل با سایر اقشار به کاروان انقلاب پیوستند و حماسه‌ها آفریدند. ازجملهٔ این دانشجویان، شهید مهدی رجب‌بیگی بود که با ایمان و اخلاص و شجاعتی مثال‌زدنی به حمایت لفظی و عملی از انقلاب می‌پرداخت و عاقبت جان شیرینش را نیز در راه محافظت و پاسداری از آن فدا کرد. کتاب حاضر کوشیده با زبانی ساده در قالب داستان و به معرفی روش‌ومنش شهید و شرح زندگی او بپردازد و سرمشقی نمونه به جوانان معرفی کند.

خواندن کتاب کتاب زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شهدا از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب کتاب زندگی

«چقدر دلم می‌خواست این دقایق انتظار پشت در خانه به بن‌بست دوم زودتر تمام می‌شد و هرچه زودتر صدای کشیده شدن دمیایی صاحب‌خانه را بر سطح موزائیک حیاط خانه می‌شنیدم. این وضع من بود. اقدس را نمی‌دانستم که حالا صورتش در قاب چادر، سرخ و تب‌دار شده تا چند دقیقه پیش که سر چهارراه جمهوری بودیم ساکت بود و کمی اخم داشت. بعد که از مقابل چند تا مغازهٔ لباس و طلا و لوازم صوتی رد شدیم دیدم کم‌کم خلقش باز شد. حتی یکی دو بار برگشت و رو به من نیم‌لبخندی زد و من هم پاسخش را دادم اما از چهارراه که پیچیدیم سمت چپ و وسایل پزشکی را پشت ویترین‌ها دید باز اخمش برگشت و با پا گذاشتن به بن‌بست دوم، دوباره اقدس سابق شد و به نگاه کردن به آدم‌ها پرداخت و حالا هم که روبه‌روی در قدیمی خانهٔ شمارهٔ ۱٫۲۴ ایستاده بودیم اشاره می‌کند که به جای زنگ، در بزنم. حق با اوست. ممکن است برق قطع شده یا زنگ خراب باشد و ما تا به حال وقت تلف کرده‌ایم که به امید شنیدن صدای زنگ، پشت در به انتظار آمدن صاحب‌خانه ایستاده‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان