دانلود و خرید کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری رضا میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری اثر رضا میرزایی

کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری

نویسنده:رضا میرزایی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری

کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری به‌قلم رضا میرزایی را نشر برگ و باد منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تشریح چگونگی به‌کارگیری فناوری‌های جدید در کلاس درس می‌پردازد.

درباره کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری

در عصر اطلاعات و ارتباطات که ظهور فنا‌وری‌های جدید، درهای تازه‌ای به جهان باز کرده و شیوهٔ انجام کارها را متحول کرده است، آموزش و یادگیری نیز نیازمند تحول و پذیرش برای تغییرات تازه است. این کتاب می‌کوشد تا ضرورت به‌کارگیری فناوری‌های نوین به‌ویژه واقعیت افزوده و دیگر امکانات هوش مصنوعی را در حوزهٔ یادگیری و آموزش در کلاس‌های درس توضیح دهد و به معرفی راه‌هایی برای افزایش بهره‌مندی از این قابلیت دنیای جدید بپردازد.

خواندن کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مرتبط به فناوری‌های نوین و نیز معلمان و افراد دخیل در تصمیم‌گیری‌های نظام آموزشی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب کاربرد واقعیت افزوده در یادگیری

«تاریخچهٔ استفاده از فناوری در آموزش

اولین شکل کلاس درس گسترده به‌صورت آموزش ازراه‌دور و به شکل مکاتبه‌ای بود. ایساک پیتمن در سال ۱۸۴۰ کوتاه‌نویسی را در انگلستان از طریق مکاتبه‌ای تدریس می‌کرد. در همین راستا یکی از نویسندگان نسل اول آموزش ازراه‌دور را که به آموزش مکاتبه‌ای شهرت دارد به‌عنوان آموزش تک واسطه‌ای نامید. فناوری مورد استفاده در این دوره، ارتباطات پستی، چاپ کتاب‌های استاندارد و جزوات یکنواخت بود. رادیو، تلویزیون، ویدئو، ماهواره، نوارهای دیداری و شنیداری مهم‌ترین واسطه‌های آموزشی نسل دوم هستند. در نسل سوم آموزش از‌راه‌دور تأکید اصلی بر آموزش غیر‌متمرکز مشارکتی و مردمی است. امروزه کمتر کشوری پیدا می‌شود که از آموزش ازراه‌دور برای تأمین اهداف آموزشی و پرورشی خود استفاده نکند، البته متناسب با سطح پیشرفت هر کشور، فناوری مورداستفاده متفاوت خواهد بود. یکی از لوازمی که امروزه با فناوری ارتباطات همراه بوده رایانه است اولین کوشش معلمان برای استفاده از رایانه در کلاس درس سنتی معمولاً به‌صورت سخنرانی بود، تجربیات یادگیری مرتبط با موضوع تدریس معلم که در مکان‌های آموزشی دیگر انجام گرفته بود به نمایش گذاشته می‌شد و یا به‌عنوان تکلیف برای مطالعه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. همگام با پیشرفت‌های سایر بخش‌ها، نظام‌های آموزشی نیز دچار تحول شده و گرایش از یادگیری‌های معلم‌محور به فراگیرمحور رو‌به‌افزایش است. به‌عنوان نمونه در انگستان کتاب‌های درسی در هر موضوع شامل سه کتاب دانش‌آموز، راهنمای معلم و راهنمای دانش‌آموز است. در هر سه کتاب فعالیت‌هایی دربارهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داده‌اند برای اینکه دانش‌آموزان فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند. دو رویکرد در کتاب‌های درسی در نظر گرفته شده است. 

الف: پروژه‌هایی در زمینهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از رایانه برای پژوهش و انجام پروژه‌های گروهی.

ب: فعالیت‌های خاص در زمینهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر استفاده از واژه‌نگار برای نوشتن یک گزارش نرم افزارهای گرافیکی و استفاده از سی‌دی‌های آموزشی.

مهم‌ترین استفاده از رایانه در انجام دادن پروژه‌ها و امور پژوهشی است و نیز از رایانه‌ها به‌منزلهٔ ابزاری برای وارد کردن داده‌ها، رسم جدول و کشیدن نمودار استفاده می‌شود. گنجاندن فناوری‌های جدید در کتاب‌های درسی ضمن آشنا کردن دانش‌آموزان با توانایی‌ها و قابلیت‌های رایانه ترس از آن را نیز در آن‌ها از بین می‌برد و سبب می‌شود که فضای علم از مرز کتاب‌ها فراتر رود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان