دانلود و خرید کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری ابراهیم ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری اثر ابراهیم ابراهیمی

کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری

کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری نوشتهٔ ابراهیم ابراهیمی است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب بایسته‌ها و نبایسته‌های عزاداری در کلام بزرگان دین.

درباره کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری

کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری چهار فصل دارد. عنوان این فصل‌ها به‌ترتیب عبارت است از «عزاداری»، «تحریفات عزاداری»، «وظایف ما در قبال تحریفات عزاداری» و «احکام فقهی عزاداری». ابراهیم ابراهیمی در این اثر به موضوعاتی همچون تعریف، ماهیت، ریشه و فلسفهٔ عزاداری و نتایج آن، تعریف تحریف و انواع و عوامل و خطرات آن، وظایف گروه‌های گوناگون همچون مسئولان هیئت‌ها، سخنران‌ها و واعظ‌ها، مداح‌ها و شاعرها و نیز مردم در برابر تحریف عزاداری و... پرداخته است. این نویسنده در کتاب حاضر درمورد اینکه چرا در عزاداری لباس سیاه پوشیده می‌شود، توضیحاتی ارائه کرده و در باب ریا در عزاداری، عزاداری در زمین غصبی، بر زبان آوردن تعبیرها و کلمه‌ها و عبارات شرک‌آلود، برهنه‌شدن برای سینه‌زنی و... سخن گفته است.

خواندن کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب عزاداری در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آسیب شناسی آیین عزاداری

«"بی‌مطالعه به منبر نرفتن"

در ماه محرّم، معارف حسینی و معارف علوی را -که همان معارف قرآنی و اسلامیِ اصیل و صحیح است- برای مردم بیان کنید. بنده مکرّر عرض کرده‌ام که منبرِ بی‌مطالعه رفتن؛ منبری که انسان برود، بگوید «حالا ببینیم چه خواهیم گفت» و هرچه به دهانش بیاید در منبر بگوید -گاهی حرف سست، گاهی خدای ناکرده نقلِ نادرست، خدای ناخواسته حرفی که موهن مذهب باشد- ناسپاسی در حقّ عاشورا است.»

*

«آیا برای کارمندانِ ادارت و مؤسسات دولتی جایز است که در ساعات اداری، کار را جهت شرکت در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام تعطیل کنند و محتمل بدانند که ممکن است شخص مراجعه‌کننده (ارباب رجوع)» بر درِ بستهٔ آن اداره تا بازگشت کارمندان منتظر بماند؟»

*

«بعضی از ذاکرین، در مدایح اهل بیت علیهم‌السلام با تعبیراتی مانند «مست مستم من»، «هر چه بادا باد، علی پرستم من»، «همچو مادرت زهرا از همه خوشگلتری، یا ابا صالح بیا» را به کار می‌برند که به نظر می‌رسد با شأن اهل بیت علیهم‌السلام منافات دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۰۰۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان