دانلود و خرید کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ کوئنتین بلیک ترجمه حمیده شرزه ئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ اثر کوئنتین بلیک

کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ

کتاب دوچرخه‌سواری خانم آرمیتاژ نوشتۀ کوئنتین بلیک با ترجمۀ حمیده شرزه‌ئی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور با داستانی تخیلی و طنز، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای ردۀ سنی ب و ج است.

درباره کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ

کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ داستانی طنزآمیز دربارۀ ایده‌ها و زیاده‌روی‌های خانم آرمیتاژ است. او در حالی که بیرون از خانه دوچرخه‌سواری می‌کند و سگش، بریک اسپیر، کنارش می‌دود با یک جوجه‌تیغی مواجه می‌شود و برای اینکه با او برخورد نکند، زنگ دوچرخه‌اش را به صدا درمی‌آورد. این برخورد باعث می‌شود که خانم آرمیتاژ فکر کند صدای زنگ آن‌قدر که باید بلند نیست. به‌همین دلیل ۳ بوق با صداهای مختلف و بلند روی دوچرخه‌اش نصب می‌کند تا به عابران هشدار بدهد. او همین‌طور که در حال دوچرخه‌سواری است مدام متوجه کمبودهای دوچرخه‌اش می‌شود. او حس می‌کند برای تمام نیازهایی که ممکن است در طول دوچرخه‌سواری برایش پیش آید، باید وسایلی روی دوچرخه داشته باشد؛ مثلاً وقتی زنجیر دوچرخه را که درآمده بود جا انداخت و دست‌هایش سیاه و روغنی شد به این فکر کرد که اگر دوچرخه سطل و صابون برای شستشوی دست داشته باشد بهتر است و بنابراین این وسایل را روی دوچرخه نصب کرد. جلوتر که رفت متوجه شد برای تعمیر دوچرخه لازم است جعبه ابزاری داشته باشد؛ بنابراین یک جعبه خرید و روی دوچرخه سوار کرد. وقتی زمان غذا رسید به فکرش آمد که بهتر است جایی برای غذا خوردن روی دوچرخه داشته باشد. به همین ترتیب، ابزار دیگری هم دوچرخه را پوشاندند؛ از جمله صندلی مخصوص برای سگش، چتر برای جلوگیری از آب و باران، رادیو ضبط برای سرگرمی، دکل بادبانی و لنگر و… . این باعث شد دوچرخه مدام سنگین‌تر شود. البته که قابل‌ پیش‌بینی است عاقبت این کارها چه می‌شود. خانم آرمیتاژ اگرچه ایده‌های خوبی داشت؛ اما متوجه نبود که در حال زیاده‌روی است. آخر کدام دوچرخه‌ای تاب این همه ابزار و بار را دارد؟! او دوچرخه‌اش را از دست می‌دهد؛ اما دست‌بردار نیست و سراغ وسیلۀ دیگری برای رفت‌وآمد می‌رود در حالی که باز هم گمان می‌کند آن وسیله چیزی کم دارد!

کوئینتین بلیک کاریکاتوریست، تصویرگر، نویسندۀ کتاب کودکان و برندۀ جایزۀ هانس کریستین اندرسن، در داستان دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ با نگاهی طنز به ظرفیت مشخص هر چیز اشاره دارد و ذهن مخاطب را به موضوع مهم خلاقیت و تفکر برای رفع نیازها جلب می‌کند. تصاویر رنگی و بامزۀ کتاب، به‌خوبی مکمل طنز موجود در متن شده‌اند و حتی گاهی فراتر از متن پیش می‌روند و لبخند به لب خواننده می‌آورند.

خواندن کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوچرخه سواری خانم آرمیتاژ

«یک دفعه زنجیر دوچرخه‌اش افتاد. خانم آرمیتاژ آن را جا انداخت، دست‌هایش سیاه و روغنی شد. خانم آرمیتاژ با خودش گفت: «این دوچرخه چه کم دارد؟ جایی که بتوانی دست‌هایت را در آن بشویی.» این بود که سطلی پر از آب، یک حوله، یک جاصابونی و یک قالب صابون آورد و همه‌ی آن‌ها را روی دوچرخه سوار کرد و وقتی کارش تمام شد با دست‌هایی تمیز به راه افتاد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان