دانلود و خرید کتاب از فرسودگی تا آسودگی ملو کالارکو ترجمه مهدی تاج الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از فرسودگی تا آسودگی

کتاب از فرسودگی تا آسودگی نوشتهٔ ملو کالارکو و ترجمهٔ مهدی تاج الدین و حاصل سرمترجمی عابده میرزایی است. انتشارات هورمزد این کتاب را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است؛ کتابی در باب غلبه بر فرسودگی‌های شغلی و ایجاد تعادل در زندگی.

درباره کتاب از فرسودگی تا آسودگی

کتاب از فرسودگی تا آسودگی (Beating burnout, findingbalance: mindful lessons for a meaningful life)  که در حوزهٔ ‫ذهن‌آگاهی (روان‌شناسی)‬ نوشته شده، به موضوع دل‌زدگی و غلبه بر فرسودگی‌های شغلی و ایجاد تعادل در زندگی پرداخته است. این کتاب که ۹ بخش دارد، به قلم یک مربی در زمینهٔ ذهن‌آگاهی و عملکرد سطح‌بالا نوشته شده است. ملو کالارکو در این اثر داستان‌های الهام‌بخش، مفاهیم جذاب، تمرین‌های حساب‌شده و توصیه‌هایی کاربردی را ارائه کرده است. مطالعهٔ این اثر کمک می‌کند استراتژی ممانعت از ایجاد فرسایش ذهنی و روانی را پیاده‌سازی کرده، به تعادل برسید و یک زندگی سالم و پرمعنا را در پیش بگیرید.

خواندن کتاب از فرسودگی تا آسودگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب غلبه بر فرسودگی‌های شغلی و ایجاد تعادل در زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از فرسودگی تا آسودگی

«بخش نهم: تعادل

شاید امری واضح به نظر برسد اما اگر بتوانید در تمام حوزه‌های زندگی خود تعادل ایجاد کنید کمک زیادی به سلامت جسمی و روانی خود خواهید کرد. البته دستیابی به تعادل همیشه ساده نیست. زندگی مشغله‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کند و به‌عنوان‌مثال دستیابی به یک پروژهٔ بزرگ ممکن است سایر حوزه‌های زندگی‌تان را از تعادل خارج سازد. یا به دلیل وجود تقاضاهایِ زیاد یا سایر عوامل ممکن است سلامتی‌تان مورد غفلت قرار گیرد. اما اگر برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و به نیازهای بدنتان توجه کنید، آن گاه زندگی هر چقدر هم که پُرچالش باشد شما به حفظ سلامتی خود متعهد باقی خواهید ماند. این بخش به حفظ تعادل در زندگی خواهد پرداخت.

کوتائو، تایلند

پس از ۲.۵ روز دوچرخه سواری در کشورهای درحال‌توسعه و سیروسیاحت در آن‌ها، خسته و رنجور شدم. انرژی‌ام تَه کشیده بود و دیگر لذتی از سفر نمی‌بردم. سروصدا و آلودگیِ موجود در بسیاری از این شهرهایِ شلوغ و پر هرج‌ومرج انرژی‌ام را تحلیل برده بود و لازم داشتم تا کمی استراحت کنم. پس به تایلند رفتم.

یک کلبهٔ حصیری کنار ساحل جزیره‌ای موسوم به کوتائو اجاره کردم. برای چند هفته اقامت شبی ۲ دلار پرداخت می‌کردم. همین که خواستم بروم روی تخت آویزی‌ام کمی بیاسایم ناگهان دیدم مارمولک بسیار بزرگی روی دیوار نزدیک به تختم نشسته و چند حشره را شکار کرده است. نام او را هنری گذاشتم و از حضور او بسیار خوشحال بودم چرا که با توجه به تجربه‌ای که از گزش مالاریا در آفریقا داشتم می‌دانستم این مارمولک به‌واسطهٔ آن که حشرات را شکار و آن‌ها را می‌خورد به‌نوعی کمک‌حال من است.

من عموماً اهلِ استراحت طولانی‌مدت نبوده‌ام و دوست داشتم یا دائماً در جاده‌ها حرکت کنم و یا سفرهای ماجراجویانهٔ بعدی‌ام را برنامه‌ریزی کنم. اما این بار باید به ذهنم یاد می‌دادم که برای مدتی هم که شده آرام بگیرد تا بتوانم در خودم تعادل ایجاد کنم.

یادم می‌آید روزی روی تختم دراز کشیده و از پنجره به خلیج تایلند می‌نگریستم و به ذهنم رسید که همهٔ زندگی در مورد تعادل است و متعهد شدم دیگر به‌خاطر استراحت‌کردن و لحظه‌ای را در آرامش سپری‌کردن خودم را سرزنش نکنم. این تحول بزرگی برای من محسوب می‌شد. اگر چه ذاتاً آدم ملایم و متینی بودم اما چون کارهای زیادی برای انجام‌دادن داشتم نمی‌توانستم مدت زیادی آرام بگیرم و استراحت کنم. یاد گرفتم که اگر در میان فعالیت‌هایم زمانی را هم به استراحت‌کردن اختصاص دهم زندگی بهتری خواهم داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان