دانلود و خرید کتاب شرح فقراتی از دعای افتتاح علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح فقراتی از دعای افتتاح اثر علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

کتاب شرح فقراتی از دعای افتتاح

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شرح فقراتی از دعای افتتاح

«شرح فقراتی از دعای افتتاح» بیانات حضرت علاّمه آیة الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی(۱۳۷۴-۱۳۰۵) در باره دعای افتتاح است. این کتاب شامل مقدّمه و تعلیقاتی از سیّد محمّدمحسن حسینی طهرانی نیز می‌شود. دعای افتتاح، از جمله دعاهای شیعیان در شب‌های ماه مبارک رمضان است. این دعا را منتسب به امام زمان(ع) می‌دانند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اللَهُمّ أذِنتَ لی فی دُعائِکَ و مَسألتِکَ؛ «تو به من اذن دادی که بیایم و از تو بخواهم!» اگر خدا اذن نداده بود چه می‌شد؟ انسان اجازۀ دعا نداشت؛ او بنده است و خدا مولا است، و این مولا به این بنده اجازه نمی‌دهد که: تو بیا و عرض حاجت به آستان مقدّس ما بیاور! بلکه خودت باش و خودت و انانیّت و نفس خودت! هیچ راهی به ما نداری؛ تو بندۀ ما هستی و ما مولا، بنده را با مولا چه کار؟! خاک را با خورشید چه کار؟! «أینَ التّرابُ و رَبُّ الأربابِ؟!» ما را از خاک ـ پست‌ترین چیز ـ آفریدی؛ و تو هم ربُّ الأربابی، از همۀ ارباب‌ها بالاتر و از همۀ پروردگارها پرورنده‌تر هستی، و ربوبیّتت از همۀ رَب‌ها شدیدتر و بیشتر و عظیم‌تر است. بنابراین اگر به ما اذن نمی‌دادی، این عین واقع بود؛ نه اینکه اذنی که ما داریم تا دعایی و مسئلتی از تو کنیم، حقّی است برای ما! نه، هیچ حقّی نیست! بلکه فقط مرحمت و لطف تو است که این اذن را به ما دادی. و اذن تو در دو مرحله است: یکی در مرحلۀ تکوین، و یکی هم در مرحلۀ تشریع؛ که هر وقت دلتان می‌خواهد، بگویید: یا الله! زمان و مکانی برایش قرار ندادی، کیفیّت و وضعیّت و موقعیّت خاصّی برایش قرار ندادی.
شرح دعای سمات
سیدعلی قاضی طباطبایی
اسرار ملکوت، شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد دوم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شبنم
سید محمدعلی نجفی
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
عنوان بصری (جلد اول)
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)
آیت‌الله العظمی مظاهری
به شیوه باران
اعظم ایرانشاهی
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
کامی از نام (جلد دوم)
سید محمدعلی نجفی
کامی از نام (جلد اول)
سید محمدعلی نجفی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
استحکام درونی؛ سوره‌های انفال، توبه، محمد، فتح، احزاب، نور
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
تدبر در هستی؛ تدبر در اسماء
احمدرضا اخوت
استاد باران؛ نگاره‌هایی درباره‌ی آیت‌الله جوادی آملی
ساناز احمدی دوستدار
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره

نظرات کاربران

احسان شیرکوهی
۱۳۹۸/۰۳/۰۴

شرح دعایی توصیه شده توسط مولانا صاحب العصر و الزمان توسط عارفی کامل و واصل. زبانی روان و گویا با مثال های خوب و همه فهم داره

بنده خدا
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

بسیار عالیست، حتما بخونید به خصوص در این ایام ماه رمضان. امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در همان زمان حکومتشان به یکی از نزدیکان خود گفتند: پنج وَسق از خرمای بُغَیبِغَة (یا در بعضی از نسخ، خرمای بَقیعَة است) را به فلان کس بده! او گفت: یا

- بیشتر
منتظر طلوع
۱۴۰۰/۰۱/۲۵

عالی بود عالی. فقط نمیدونم چرا دیگه باز نمیشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
أُمِرَ النّاسُ بِالقِراءَةِ فی الصَّلاةِ لِئَلّا یکونَ القُرآنُ مَهجورا؛ «مردم مأمور شدند که قرآن را در نماز بخوانند تا کتاب خدا مهجور نشود.»
منتظر طلوع
مَن تَواضَعَ لِغنیٍّ لِغِناه، فَقَد کَفَر؛ «کسی که به آدم غنی و دارا به جهت غنای او تواضع کند، این تواضعش کفر است.»
احسان شیرکوهی
امّا کسی که اظهار مسکنت می‌کند و می‌گوید: تو أولیٰ هستی و سلطانی و تمام موجودات به دست تو هستند و من فقط بندۀ فانی هستم! می‌گوید: بندۀ فانی هستی؟ می‌گوید: بله! می‌گوید: بیا!
احسان شیرکوهی
امیرالمؤمنین علیه السّلام که به جنگ می‌آمد، رجز می‌خواند: من چنینم و چنان! کیست که بیاید در مقابل من؟ أنا الّذی سَمَّتنی أُمّی حَیدَرَة کَلَیثِ غاباتٍ کَریهِ المَنظَرة «من آن کسی هستم که مادرم مرا حیدر نامید و حیدر: یعنی شیر، شیر اهل بادیه، مثل آن شیری که در بیشه‌ها زندگی می‌کند و انسان نمی‌تواند چشمش را به او بیندازد، و منظرش به اندازه‌ای مَهیب و زننده است که انسان نمی‌تواند چشمش را به او بیندازد.»
احسان شیرکوهی
بندگان خدا می‌روند پیش خدا و می‌گویند: آخر ما چیزی نداریم، ما مسکنت داریم، ما عبودیّت داریم! تو از ما فلان عمل را خواستی و ما به اندازۀ کم‌و بیش استعدادمان یک کارهایی کردیم، امّا از ما این برنمی‌آید؛ امّا معترفیم تو آقا هستی و ما بنده، تو مولا هستی و ما عبد. این همان معنای اعتراف بر عبودیّت است، این معنا همان صیقل دادن قلب است.
احسان شیرکوهی
«این ستاره اگر اینجا باشد چنین، این ستاره اگر آنجا باشد چنان» اینها همه‌اش مطالبی است بدون مدرک و بدون اساس، آن‌وقت انسان می‌آید این واقعیت‌نمایی را واقع خیال می‌کند، و بر اساسش سینه می‌زند، کُشت‌وکشتار می‌کند، زندگی‌اش را روی آن قرار می‌دهد و حبّ و بغضش را روی آن قرار می‌دهد.
احسان شیرکوهی
مردم گرفتار جهل‌اند و امور غیر واقعی را واقع می‌پندارند و بر اساس آن هم عمل می‌کنند، پس چوبِ چه چیزی را می‌خورند؟ چوبِ جهل می‌خورند!
احسان شیرکوهی
جهنّم، ادب است و سوختن در آتش جهنّم، تزکیه است؛ پس در آن موضع اگر خدا رحمت کند و عفو کند، غلط است!
احسان شیرکوهی
و این همه روایاتی که در مقام عفو و اغماض و گذشت وارد شده، برای اینجا است، که چقدر عفو و اغماض و گذشت ثواب دارد. این یک جا. یک جا کسی به مال و به ناموس و به عِرض یا امثال اینها تعدّی کرده است، و ابداً پشیمان هم نیست، و در همان مقام و حالی که داشته و آن گناه و آن کار را انجام داده، ایستادگی هم دارد، هیچ نفسش تنازل نکرده و شرمندگی و پشیمانی هم در او پیدا نشده و در مقابل انسان هم می‌ایستد، و در تهِ دلش می‌خواهد که شاید قدرتی پیدا کند و نظیر عملی که انجام داده دو چندان یا سه‌چندان انجام بدهد، و هم‌چنین قدرتش بالا برود و نظیر این کار را مدام تکرار کند، به خود انسان یا به دیگران.
چڪاوڪ
خدا که أرحم‌الرّاحمین است، چرا کفّار را به جهنّم می‌برد و چرا عقاب می‌کند؟ افرادی را که متمرّدند، افرادی که از روی جهالت گناهی از آنها سرمی‌زند، اینها مستحقّ آمرزش‌اند؛ بنابراین خداوند أرحم‌الرّاحمین اصلاً چرا جهنّم را خلق کرده و چرا کیفر می‌دهد؟ سؤال است دیگر!
چڪاوڪ

حجم

۲۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان