دانلود و خرید کتاب درس هایی از شیمی بونی گارموس ترجمه هاله افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس هایی از شیمی اثر بونی گارموس

کتاب درس هایی از شیمی

نویسنده:بونی گارموس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درس هایی از شیمی

کتاب درس هایی از شیمی نوشتهٔ بونی گارموس و ترجمهٔ هاله افشاری است. انتشارات چترنگ این رمان آمریکایی را منتشر کرده است.

درباره کتاب درس هایی از شیمی

کتاب درس هایی از شیمی (Lessons in Chemistry) دربردارندهٔ یک رمان آمریکایی است که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد. این رمان، ماجرایی برخاسته از اوایل دهۀ ۱۹۶۰ میلادی در کالیفرنیا را روایت کرده است؛ داستانی که روایت‌ صدای منحصربه‌فرد «الیزابت زات» است. او دانشمندی است که با تبدیل‌شدن به ستارۀ برنامه‌ای تلویزیونی، از مسیر اصلیِ حرفه‌ای خود دور شد. الیزابت زات اولین کسی است که به این نکته اشاره می‌کند که چیزی به‌نام «زنی معمولی» وجود ندارد، اما اوایل دهۀ ۱۹۶۰ است و تیم کاملاً مردانهٔ او در مؤسسۀ تحقیقاتی «هستینگز»، دیدگاهی کاملاً غیرعلمی نسبت به برابری دارند؛ به‌جز یک‌نفر. آن یک نفر «کالوین ایوانر» نام دارد؛ دانشمند بی‌کس، باهوش، نامزد جایزۀ نوبل و بدکینه که دلباختۀ الیزابت و به‌ویژه ذهن و طرز اندیشۀ او می‌شود. چند سال بعد الیزابت زات ناخواسته ‌خود را در موقعیت‌های خاصی می‌یابد؛ مادری مجرد و ستارۀ محبوب‌ترین برنامۀ تلویزیونی آشپزی آمریکا. رویکرد غیرمعمول الیزابت نسبت به آشپزی در رمان «درس‌های خانم شیمی‌دان» انقلابی به پا می‌کند. روزبه‌روز به طرفدارن الیزابت افزوده می‌شود، اما همه هم از این موضوع راضی نیستند؛ چون همان‌طور که مدتی بعد مشخص می‌شود، الیزابت فقط به زنان آموزش آشپزی نمی‌دهد؛ بلکه به آنان جرئت می‌بخشد تا دست به تغییر وضعیتِ موجود بزنند. این رمان جوایز گوناگونی را از آن خود کرده است و ۴۵ فصل دارد.

خواندن کتاب درس هایی از شیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۲۱ آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درس هایی از شیمی

«در آزمایشگاه گویی زمان متوقف شده بود. شش و سی سرش را بلند کرد و به دو زن نگاه کرد. زن مسن‌تر مثل پیله‌ای محافظ دست‌هایش را دور الیزابت حلقه کرده بود، الیزابت چیزی را از دست داده بود که انگار آن زن خیلی خوب از آن خبر داشت. هرچند او شیمی‌دان نبود و فقط یک سگ بود، وقتی پیوندی دائمی می‌دید، می‌توانست آن را تشخیص دهد.

پارکر درحالی‌که الیزابت لرزان را به خود می‌فشرد، گفت: «در قسمت اعظمی از زندگی‌ام خبر نداشتم چه اتفاقی برای پسرم افتاده. اگر داستان اسقف کاملاً غلط باشد یا فقط بخشی از آن درست باشد، اصلاً نمی‌دانم خانواده‌ای که او را به فرزندی گرفته بودند چه‌جور آدم‌هایی بودند، حتی نمی‌دانم چه باعث شد به هیستینگز برود. حقیقت این است که همین الان هم خیلی کم می‌دانم یا می‌دانستم تا اینکه به صندوق پستی مؤسسه سر زدم و زیر خروارها نامهٔ بیخود و ناخواسته که ماه‌ها آنجا بودند، چیز غیرعادی‌ای پیدا کردم.»

پارکر دست در کیفش کرد و نامه‌ای از آن درآورد.

الیزابت فوراً دست‌خط را شناخت. مدلین.

«دخترت برای ویلسون نامه نوشته بود و از پروژهٔ شجره‌نامه گفته بود، همانی که در لایف چاپ شد. اصرار داشت که پدرش در نوانخانه‌ای در سو سیتی بزرگ شده، یک‌جورهایی می‌دانست ویلسون به آنجا کمک مالی می‌کرده. می‌خواست شخصاً از او تشکر کند و به او بگوید که اسم مؤسسهٔ پارکر را در شجره‌نامه‌اش می‌آورد. اول فکر کردم از آن نامه‌های سرکاری است، ولی به جزئیات زیادی اشاره کرده بود. ماجرای فرزندخواندگی‌ها اغلب به صورت راز و سربسته باقی می‌مانند، دوشیزه زات، که عملی بی‌رحمانه است؛ ولی با اطلاعاتی که مدلین داده بود، بالاخره کارآگاه خصوصی‌ای توانست به حقیقت پی ببرد. همه‌اش اینجاست.» دست در کیفش کرد و پروندهٔ حجیمی را بیرون آورد. پارکر گواهی فوت تقلبی‌اش را که تلافی عدم همکاری‌اش با خانهٔ مادران ازدواج‌نکرده بود، به سمت الیزابت گرفت و با لحنی معترضانه گفت: «این را ببین. کل داستان این‌طور شروع شده.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۴۶۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۳۰۰
تومان