دانلود و خرید کتاب معاملات تجاری آنلاین مهدی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معاملات تجاری آنلاین اثر مهدی پناهی

کتاب معاملات تجاری آنلاین

نویسنده:مهدی پناهی
انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معاملات تجاری آنلاین

کتاب معاملات تجاری آنلاین نوشتهٔ مهدی پناهی است. نشر ویراست این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب معاملات تجاری آنلاین

کتاب معاملات تجاری آنلاین در باب یکی از راه‌هایی که امروزه به یکی از تجارت‌های کمک‌کننده تبدیل شده، سخن گفته است. گفته شده است که رشد تجارت الکترونیکی باعث تأثیرگذاری بر اصول قراردادها شده است؛ بنابراین آشنایی با قوانین کاربردی و مشکلات رایج در هنگام عقد قرارداد آنلاین بسیار مهم است. بیشتر کشورها برای سازمان‌دهی قراردادها از جمله معاملات آنلاین تجاری، دارای قوانین ملی هستند. درمورد این موضوع بیشتر بدانید.

خواندن کتاب معاملات تجاری آنلاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب معاملات تجاری آنلاین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معاملات تجاری آنلاین

«استفاده از فضای مجازی، حوزه‌های نوینی از زیست فردی و اجتماعی را برای انسان امروز به ارمغان آورده است. در عالم حقوق، شعب مختلف این علم متأثر از ایجاد فضای مجازی و رایانه و تحولات بنیادین مرتبط با آن بوده‌اند. تخصصی‌شدن جوامع در دنیای امروز، منجر به پیدایی شعب خاص از رشتهٔ حقوق شده که هر یک با رایانه و فضای مجازی تعاملاتی دارند. چنان‌که گذشت به تأثیر از تحولات دولت در دنیای امروز، تعاملات دوگانه بین بخش‌های مختلف دولت، دولت با مردم و مردم با یکدیگر حوزه‌های متنوع و جدید از زندگی را برای بشر به وجود آورده‌اند. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها فعالیت‌های اقتصادی انسان‌ها در قالب اشخاص حقوق خصوصی و اشخاص حقوق خصوصی است. تجارت و حوزه‌های اساسی حقوق تجارت در فرایند تعامل با فضای سایبر فرصت‌هایی بی‌نظیر برای آدمی خلق کرده که می‌تواند انسان، به‌عنوان بازیگر اصلی این عرصه هنرنمایی کند.

اما نکتهٔ اساسی، آن است که در صورت این روش‌ها تفاوت به وجود آمده یا ماهیت آن‌ها نیز دچار تغییر شده‌اند. درواقع پرسش آن است که روش‌های انعقاد قرارداد میان تجار و شرکت‌های تجاری، به ماهیت موضوع حقوقی مربوط است یا تنها به ظاهر و شاکلهٔ آن باز می‌گردد. اگرچه عده‌ای باور دارند که ماهیت موضوع تغییر نیافته و می‌توان به قواعد سنتی حقوق قراردادها در عرصهٔ حقوق تجارت آنلاین استناد جست، اما به نظر می‌رسد تغییر شکل و نوع روابط به تأثیر از فضای موجود، بر ماهیت قواعد تجارت آنلاین نیز بی‌تأثیر نبوده است؛ تا جایی که برخی، از استقلال قواعد حقوق تجارت آنلاین سخن رانده‌اند. درواقع بحث بر سر این مقوله که تفاوت‌های ماهوی و شکلی قواعد حقوق تجارت نوین و سنتی به اندازه‌ای زیاد شده که می‌توان از نظام حقوقی مستقلی به نام «تجارت آنلاین» صحبت کرد، از موضوعات چالش‌برانگیز فضای مجازی و نظام حقوقی در عصر حاضر می‌باشد. با توجه به آنچه در این کتاب در معرفی مؤلفه‌های تجارت آنلاین گذشت، می‌توان در سالیان آتی از این ادعا دفاع نمود. مسائل مختلف حقوق تجارت آنلاین، از لحظه انعقاد یعنی حیات حقوقی، تا مرحلهٔ زندگی و تداوم آثار و همچنین تا لحظهٔ مرگ طبیعی یا عادی عمل دوجانبهٔ حقوقی، متصف به صفات خاصی شده که ادعای استقلال این نظام را تقویت می‌نمایند. در حقوق شکلی نیز قواعد مربوط به دادرسی اگرچه ریشه در قواعد سنتی دارند، اما بی‌مرزبودن فضای مجازی، دادرسی آنلاین تجاری را در نوع خود ضابطه‌مند ساخته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان