دانلود و خرید کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم نسیبه نوروزی کلرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم

کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم نوشتۀ نسیبه نوروزی کلرمی و خیزران ییلاقی دوبخشری و مریم ادیب پور و فرناز ژاله پور و فاطمه قربانپور سدهی و اعظم حاجی احمدی در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم

کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم با این مسئله و پرسش اصلی پژوهش خود را آغاز کرده است که آیا بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی رابطۀ معنادار وجود دارد؟ جامعۀ پژوهشی این کتاب، تمامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی د شهرستان فومن هستند که از میان آن‌ها ۱۰۰ آزمودنی با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری در این تحقیق، آزمون مداد کاغذی چند جوابی برای سنجش خلاقیت (MPPT) و نیز سنجش عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس معدل نیم‌سال گذشتۀ آن‌ها بود. این داده‌ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند. نتایج این تحلیل نشان داد که میان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد.

بر همین مبنا ایدۀ مرکزی کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم شکل گرفته و آن مفهوم خلاقیت است. کتاب می‌گوید در تدوین و اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش باید از شیوه‌هایی استفاده شود که توان تفکر، تحلیل، ابتکار و خلاقیت را تقویت کند. به‌عنوان مثال، در تنظیم محتوای درسی و نیز تدریس باید از شیوه‌هایی استفاده شود که متکی بر مشارکت فعال دانش‌آموزان در درس باشد.

خواندن کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با نظریه‌های آموزش و پرورش و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود را باور داشته باشیم

«سال ۱۹۵۰ را می‌توان نقطه عطفی در برخورد نسبت به مفهوم خلاقیت، میزان و توزیع آن در افراد اجتماع تلقی نمود. در این سال گلیفورد در کنگرۀ روان شناسان آمریکا که خود ریاست آن را برعهده داشت به دنبال یک سلسله تحقیقات و بررسیها اظهار داشت: خلاقیت نباید فقط از زاویۀ مخصوص مربوط به اعمال و فرآورده‌های ابداعی موردتوجه قرار گیرد، بلکه باید بطور قطعی یعنی به عنوان استعداد ذهنی بالقوه که به درجات مختلف در همه افراد بشر اعم از کوچک و بزرگ وجود دارد مورد مطالعه قرار گیرد. به عقیده گلیفورد تا موقعی که انسان به مشکلی برخورد نکند و زندگی او از روز عادات و یا بر مبنای دور زدن مشکلات سپری شود، خلاقیتی در کار نیست...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۵۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان